Gå til innhold

Jeg er jomfru

Fremhevede innlegg

Gjest JomfruMaria
Skrevet

Jeg er en jente på snart 28 år som er jomfru - selvvalgt jomfru.

Det har ikke manglet på tilbud om å bli kvitt jomfrudommen, men jeg er bestemt på å spare meg til den jeg velger å dele livet mitt med som gift.

Jeg er ikke spesielt kristen, men jeg ser på sex som noe man kun bør dele med én mann - det er for spesielt til at man skal dele det med flere personer. Da blir det noe vanlig, dagligdags, noe man ikke synes er så spesielt.

Jeg har hatt to kjærester - den ene sa rett ut at han gjorde det slutt fordi jeg holdt igjen. Den andre sa det ikke like rett ut, men jeg vet at det plaget ham.

Problemet mitt er at jeg helst vil finne en mann som deler samme syn som meg, og som selv har spart seg. Men min bestevenninne sier at det kan jeg bare glemme. hun mener at de eneste som er like gamle som meg og jomfru er de mennene ingen andre vil ha fordi det er noe "galt" med de. Eller så er de kristne - men de fleste av dem er vel gift allerede.

Hva mener dere her inne? Er det mulig å finne "ektemann-emner" som er selvvalgte jomfruer i min alder? eller bør jeg bare gi opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De finnes helt sikkert, men jeg regner med at du har en del andre krav til en mann også, så det å finne akkurat den mannen med alle de kvalitetene du ønsker, er nok ikke så lett.

Men igjen kommer det jo igjen på hva du ønsker å "ofre". Er det viktigst for deg å finne en mannlig jomfru - eller en mann med felles interesser/hobbyer? Eller en mann med humor, utstråling osv? Jeg sier ikke at disse tingene ikke kan kombineres, men man snevrer det jo litt inn om man skal få oppfylt alle krav. Da må du nok bli en veldig aktiv søker (for eksempel lete på nettet osv).

Skrevet

Er helt enig med at det er noe spesielt, men jeg ville ikke holde meg til jeg ble gift. Jeg har en kjæreste nå, og stortrives. Forlovelse blir før sommeren er omme :) Du kan jo lagre profil på nettsider og i aviser og sånt.. Skrive om deg selv og din "situasjon", kanskje det er en mann på din alder som er i samme "situasjon". Det kan jo faktisk hende..

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Beklager men jeg tror vennina de har rett.

Har ikke en eneste kompis som er jomfru (er på din alder),

Som ikke har et eller annet (lettere tilbakestående eller lammende sosial angst).

Men det er klart at det ikke er umulig.

Men hva om du treffer en voksen jomfru om 3-4 år og det kun er 85% kjemi?

Siden du har ventet såpass lenge blir kanskje forventningene etter hvert enorme.

Drømmemann, riktig alder og jomfru...

Dine medsøstre har nok testet ut han allerede..

Senk skuldrene, finn drømmemannen og kos deg du.

Du har en fin drøm, men lite realistisk. Ikke la drømmen forhindre deg i å utforske dette området...

Lykke til..

Skrevet
Jeg er en jente på snart 28 år som er jomfru - selvvalgt jomfru.

Det har ikke manglet på tilbud om å bli kvitt jomfrudommen, men jeg er bestemt på å spare meg til den jeg velger å dele livet mitt med som gift.

Jeg er ikke spesielt kristen, men jeg ser på sex som noe man kun bør dele med én mann - det er for spesielt til at man skal dele det med flere personer. Da blir det noe vanlig, dagligdags, noe man ikke synes er så spesielt.

Jeg har hatt to kjærester - den ene sa rett ut at han gjorde det slutt fordi jeg holdt igjen. Den andre sa det ikke like rett ut, men jeg vet at det plaget ham.

Problemet mitt er at jeg helst vil finne en mann som deler samme syn som meg, og som selv har spart seg. Men min bestevenninne sier at det kan jeg bare glemme. hun mener at de eneste som er like gamle som meg og jomfru er de mennene ingen andre vil ha fordi det er noe "galt" med de. Eller så er de kristne - men de fleste av dem er vel gift allerede.

Hva mener dere her inne? Er det mulig å finne "ektemann-emner" som er selvvalgte jomfruer i min alder? eller bør jeg bare gi opp?

Jeg ventet lengere enn de fleste jenter også, men har ALDRI angret på at jeg endelig begynte.. Så lenge man bruker hodet, prevansjon og passer på hjertet sitt!

Gjest tordenskiold
Skrevet
jeg ser på sex som noe man kun bør dele med én mann - det er for spesielt til at man skal dele det med flere personer. Da blir det noe vanlig, dagligdags, noe man ikke synes er så spesielt.

Jeg tror de færreste som har hatt sex med flere personer vil være enige i den virkelighetsforståelsen. Jeg er snart 50 år, har hatt sex med mange forskjellige kvinner, men med den samme personen de siste to årtier. Etter såmange år er sex fremdeles både spesielt, spennende og deilig. I den grad seksuallivet føles dagligdags, skyldes det ikke for mange tidligere erfaringer men heller at det etter mange år får et preg av rutine. Uten at det på noen måte behøver være negativt.

Jeg har vært sammen med kvinner som jeg følte å passe godt sammen med, men hvor seksuallivet ikke fungerte godt nok. Jeg har også vært sammen med kvinner som jeg kun fungerte seksuelt sammen med. Å leve resten av livet i et slikt samliv var ikke aktuelt for meg.

Sex er en svært viktig del av livet for de fleste av oss. For meg er det en uforståelig stor sjanse du tar når du velger å ikke prøve ut det seksuelle samspillet før du lover evig troskap. Det er like uforståelig at du har valgt å leve i sølibat og frata deg selv kanskje den største gleden i voksenlivet.

Jeg tror det kan bli vanskelig å finne en mann som oppyller dine drømmer, men om du gjør det ønsker jeg dere begge lykke til, og håper dere passer sammen på alle områder.

Skrevet

Det er selvsagt mulig dersom resten av kriteriene er mer "normale", men du begrenser jo utvalget veldig. Tror kjapt du ender opp slik

Skrevet

Det er nok fullt mulig, men du gjør kanskje livet lettere for deg selv om du godtar mer.

For hva om du møter drømmemannen, som har elsket noen før deg men forholdet av ulike årsaker ikke kunne vare?

Jeg sier ikke at du skal godta ONS, eller menn som tar lett på sex generelt sett, men tenk litt gjennom at det kan oppstå situasjoner som kan tilsi at noen som sparer seg gir seg til noen.

Men jeg har egentlig ikke så mye å bidra med. Har gått fra å ha de samme holdningene som deg, via et forhold med en mann som elsket en annen kvinne, til å være åpen for polyamory forhold :ler: Jeg har fortsatt holdningen "samleie hører hjemme i et forhold hvor det er akseptabelt med barn" (ja, jeg er ikke alltid konsekvent her, men bruker dobbelt med prevensjon når det er aktuelt. Hyklerisk, jeg vet), men sex i et mer bredt perspektiv ser jeg som noe som kan passe inn i flere typer kjærlighetsforhold enn et monogamt et.

Livet tar merkelige vendinger :) (men jeg har aldri vært kristen, så jeg har sluppet den ballasten)

Skrevet

Helt enig med tordenskiold over her.

Jeg har hatt et aktivt sexliv hele mitt voksne liv, og sex er fremdeles spesielt for meg. Faktisk er det så spesielt og stort og viktig at jeg blir litt trist inni meg når jeg leser at du er 28 år og sexløs.

Det er nok vanlig at folk vil ha sex før eventuelt ekteskap. Sex er for mange en viktig del av forhold, og en viktig del av prosessen å bli forelsket og til slutt elske en person. Ekteskap før sex blir helt feil rekkefølge, for meg er det først når man har delt noe så intimt med en person at man kan begynne å tenke på å binde seg for resten av livet.

Det finnes nok andre som tenker som deg, men de er i mindretall. En kontaktannonse eller profil på en seriøs nettdatingside er kanskje det lureste, med tanke på at man når ut til flere og kan gjøre det klart med en gang hva man er ute etter.

Men jeg er enig med venninna di.. ser for meg at de eneste som er 28 og jomfru er de "ingen ville ha", veldig kristne som enda ikke har giftet seg (men de gifter seg jo alltid tidlig, lurer på hvorfor :lur: ) eller eventuelt personer som er mer eller mindre aseksuelle.

Personlig ville jeg heller forsøkt å finne en mann jeg ble forelsket i, om han har spart seg eller ei burde være lite viktig i den store sammenhengen. Og om det begynner å bli seriøst, og du føler dette er mannen du vil dele livet ditt med, så kan du jo vurdere å ha sex før dere har skrevet under på papirer. Ekteskap er bare en sosial konstruksjon, kjærligheten kan være like sterk uten dette tåpelige ritualet.

Men da du sørgelig nok har en totalt annen innstilling til sex enn meg, så er vel ikke det tipset noe du tar til deg..

Skrevet

Det er nok ikke så vanlig lenger, men slike menn finnes selvsagt!

Det viktigste er uansett at du gjør det som er riktig for deg!

Skrevet

For å finne en slik man tror jeg nok du må lete på nettet, forum osv.

Sannsynligheten for at du møter en mann som deler dine "verdier" (eller ønsker) på byen eller i matbutikken er nok heller liten.

Gjest Gjest_Gutt 31_*
Skrevet

Hei på deg....

Leste ditt innlegg og svar som du har fått inn. Sjølv er eg ein gutt på snart 32 år, som fekk lyst til å skrive nokre ord.

Har ei innstilling om at det å gå så langt som til å ha sex, vil for mitt vedkommende vere å dele mine innerste tanker og behov, heile denne settingen vil for meg vere naturlegt å vere sammen med ei jente eg har lyst å dele resten av livet med både i gode og vonde dager, difor ser eg på dette som så spesielt at eg gjerne vil vente til eg er gift. Dette er ikkje fordi eg verken er kristen eller sær, kun min ærlige meining.

Dette at fleire meiner at dette må vere mannfolk som enter er veldig kristelige eller at det ikkje er "mannfolkemne" synest eg er bortkastede argumenter. Det kan heilt sikkert forekomme, men dette vil eg tru kan vere hos begge kjønn.

Så til slutt, er jomfru, men dette legger ikkje ein demper i livsgleden eller levesettet. Man kan alltids ta det igjen

Skrevet

Tror helt klart du kan finne noen, men det er nok lurest å lete på forumer og slikt som nevnt ovenfor.

Hadde en venninne som skulle vente på den rette (hun er enda ikke gift, men jomfrudommen er borte, først etter 3 år i fast forhold), men hun hadde ikke kravet han også skulle være jomfru. Det hun mente var viktig var at han kunne respektere at hun ventet, og at han også kunne vente til hun var klar for det. Dette endte jo selvsagt ofte med korte forhold pga mangel på sex, frem til hun fant han hun er sammen med nå. Han hadde hatt sex før med 2 jenter, og det plaget henne ikke. Kunne kanskje det vært noe? Så lenge han respekterer at du venter, kan jo du respektere at han har hatt sex før?

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Gi opp drømmen om å finne en perfekt mann som også er jomfru.

Det er så mange single kvinner som leter etter en å dele livet med og som blir godt voksne før de finner en. Ikke gjør ting vanskeligere enn de allerede er. Finn en mann med de viktige egenskapene som f.eks. humor og ærlighet osv.

Gjest Never Easy
Skrevet

Jeg ser to muligheter:

1. Du søker etter en mann som deler dette synet via personlig profil på nettet, kristne foreninger, ten sing kor, osv.

2. Du aksepterer en mann med sosial angst, schizioid eller avvikende personlighetsforstyrrelse. Avhengig av hvor sterk angsten er, så kan dette gå fint, så lenge du er litt introvertert selv.

3. Du risikerer å gifte deg med en selvfornektende biseksuell eller homofil mann, og så blir ikke sexen god.

Jeg har kjent menn som har vært romantiske som deg.

Skrevet
Jeg ser to muligheter:

1. Du søker etter en mann som deler dette synet via personlig profil på nettet, kristne foreninger, ten sing kor, osv.

2. Du aksepterer en mann med sosial angst, schizioid eller avvikende personlighetsforstyrrelse. Avhengig av hvor sterk angsten er, så kan dette gå fint, så lenge du er litt introvertert selv.

3. Du risikerer å gifte deg med en selvfornektende biseksuell eller homofil mann, og så blir ikke sexen god.

Jeg har kjent menn som har vært romantiske som deg.

For noe sludder.

Skrevet

Hmm..det er vel mulig, ingenting er umulig..

Men ingen av de jeg kjenner godt nok til å vite er jomfru, og jeg er bare 19.

Er en mann som har hatt sex fullstendig uaktuell?

Skrevet

Nå har ikke jeg lest gjennom alle innleggene, men jeg selv er 22 år og er forsatt jomfru, tror ikke på sex før ekteskap selv, men jeg krever ikke at mannen jeg skal gifte meg med skal være jomfru. Guttene jeg kjenner som er på min alder har alle har hatt sex, så tror ikke det er så mange av dem nei.

Å ikke ha sex før ekteskap er noe jeg har valgt for meg selv og ikke en gave til han.

Skrevet

Tja, jeg er sammen med en gammel jomfru av en mann. Og hvis jeg kunne velge ville jeg ikke valgt det... Han er langt fra så god i senga som de jeg tidligere har vært sammen med. Problemer med ereksjonen har han også... Det kan være greit for menn å ha vært seksuelle i den perioden de er mest virile fra naturens side.

Gjest Gjest_kalle_*
Skrevet (endret)

Jeg er en mann på 30 som også er jomfru

ønsker å finne ei som deg

mail meg da vel

E-postadressen er fjernet iht. Kvinneguidens regler.

Helen - mod.

Endret av Helen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...