frk_ø Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 jeg prøver å bruke produkter som ikke inneholder mineralojer, parabener, ol. Men jeg lurer på hvordan det er med denaturert alkohol-altså alcohol denat. som det oftest står på innholdslisten, er dette stoffet skadelig for huden? Dette stoffet finnes i utrolig mange produkter....
Jean Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Alkohol har en något skadande effekt på hudens barriär. Alkohol löser upp en del av hudens fettlager. Men den går inte in i huden i någon större grad. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Kinna Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 For hudens del er det helt sikkert mest skadelig å drikke alkoholen
Jean Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Ja, det ligger sannerligen något i även det påståendet MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
frk_ø Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2009 ja enig der Kinna Takk for svar! da kan man altså ta det med ro angående alkoholen i hudpleieprodukter da..men jeg må si jeg fortsatt er litt usikker på hvor sunt det er for huden, jeg har et rensevann med alcohol denat og det lukter alkohol når man åpner flasken, synes det er litt rart at denne alkoholen er fritatt når det er så mye snakk om skadelige parabener og mineraloljer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå