Gjest Sukk Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har nå en sønn som har kommet opp i tenårene og som ser veldig opp til sin bestefar. Desverre er hans moral er elendig og min sønn skjønner ikke hva som er problemet når jeg uttrykker min bekymring mht dette.... Min pappa har alltid vært glad i en fest og bryr seg ikke om han sitter og skjenker seg alene eller når han har besøk mens min sønn er på besøk i helgene. Nå er det også slik at han i deler av året bor i Thailand og har funnet seg en thailandsk dame som er 35 år yngre. Mitt problem er følgende: Vi var på ferie i Thailand da min sønn var 13/14. Da skulle min pappa bare en liten tur til Pattaya for å handle. Resultat: de kom ikke tilbake flere timer senere, og da hadde han tatt med seg min sønn på flere barer, hvorav en er beryktet, med basseng og lettkledde thaidamer etc. som er "til salgs". Han går hele tiden og sier at min sønn må se å ordne seg thaidame, for det er så lettvint og de er jo så søte og fine alle sammen. Sist vi besøkte han i Thailand, hadde han vært på en fest og filmet. Underholdningen for kvelden var små, søte thaidamer i minimalt med klær som stod og vrikket på scenen. Dette var våre barns "underholdning" da vi kom på kaffebesøk en ettermiddag og han uttalte igjen hvor lekker og sexy de er og at sønnen min absolutt skulle hatt med seg ei slik thaijente hjem. Jeg har prøvd å si i fra at jeg ikke liker dette, med det resultatet at jeg blir latterliggjort og totalt ignorert. Sønnen min synes jo det hele er veldig artig og skjønner ikke hvorfor jeg har så sterke meninger rundt dette, men har akseptert at han ikke får dra noen steder eller være med sin bestefar på tur når vi er på besøk i Thailand. Min pappa har ingen familieære verdier og er kun intr i å henge i baren sammen med andre vestlige menn som har hver sin thaidame på fanget mens de drikker... Til thaidamene sitt forsvar må jeg bare si at jeg synes synd på de... Jeg kan da heller ikke nekte min sønn å være sammen med sin bestefar - kan jeg?
Gjest *Mim* Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Dette hadde jeg blitt fly forbanna over! Hadde prøvd å snakke med faren din, men det spørs vel om det nytter. Jeg hadde i alle fall prøvd å begrense samværet, og ikke dratt til Thailand sammen.
Shaz Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Pattaya er ikke stedet å dra med seg en tenåringssønn ! Om faren din oppfører seg uansvarlig, så lar du ikke sønnen din overnatte hos han, og begrenser besøkene.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har nå en sønn som har kommet opp i tenårene og som ser veldig opp til sin bestefar. Desverre er hans moral er elendig og min sønn skjønner ikke hva som er problemet når jeg uttrykker min bekymring mht dette.... Min pappa har alltid vært glad i en fest og bryr seg ikke om han sitter og skjenker seg alene eller når han har besøk mens min sønn er på besøk i helgene. Nå er det også slik at han i deler av året bor i Thailand og har funnet seg en thailandsk dame som er 35 år yngre. Mitt problem er følgende: Vi var på ferie i Thailand da min sønn var 13/14. Da skulle min pappa bare en liten tur til Pattaya for å handle. Resultat: de kom ikke tilbake flere timer senere, og da hadde han tatt med seg min sønn på flere barer, hvorav en er beryktet, med basseng og lettkledde thaidamer etc. som er "til salgs". Han går hele tiden og sier at min sønn må se å ordne seg thaidame, for det er så lettvint og de er jo så søte og fine alle sammen. Sist vi besøkte han i Thailand, hadde han vært på en fest og filmet. Underholdningen for kvelden var små, søte thaidamer i minimalt med klær som stod og vrikket på scenen. Dette var våre barns "underholdning" da vi kom på kaffebesøk en ettermiddag og han uttalte igjen hvor lekker og sexy de er og at sønnen min absolutt skulle hatt med seg ei slik thaijente hjem. Jeg har prøvd å si i fra at jeg ikke liker dette, med det resultatet at jeg blir latterliggjort og totalt ignorert. Sønnen min synes jo det hele er veldig artig og skjønner ikke hvorfor jeg har så sterke meninger rundt dette, men har akseptert at han ikke får dra noen steder eller være med sin bestefar på tur når vi er på besøk i Thailand. Min pappa har ingen familieære verdier og er kun intr i å henge i baren sammen med andre vestlige menn som har hver sin thaidame på fanget mens de drikker... Til thaidamene sitt forsvar må jeg bare si at jeg synes synd på de... Jeg kan da heller ikke nekte min sønn å være sammen med sin bestefar - kan jeg? Du bruker din fars moral i dette, men problemet er han aloholmisbruk, spør du meg. Du drar også inn hans dames alder, og andre thaidamer. Om du velger å ta med deg din sønn til Thailand, så må du regne md lettkledde damer, damer som selger seg osv. Du er klar over problemet, men enda så gjør du dette. At han er i Thailand har ikke noe med moral å gjøre. jeg syns de er du som er uansvarlig som lar din sønn bli med far til Pattaya. Nå har vel din fars grenser blitt visket ut etterhvert...jeg leser mellom linjene at han har konsumert en del alkohol. Basseng og lettkledde damer....og en del andre ting du drar inn her. Vet du hva...her sitter du med ansvaret. Du kjenner din far, du vet om problemene. Din far har ingen fam.verdier,intr er å henge på bar med en kvinne på fanget og drikke...... Og dette reiser du frivillig til med dine barn. Tror du skal gå i deg selv, og se hva du drar dine barn til. Du avslutter med at du synes synd på thadamer...er det for å rettferdiggjøre deg selv? Om du hadde latt dine barn sitte i Norge på bar i dårlige forhold, så hadde noen kontaktet barnevernet, men det er fraværende i thailand. Så du har bare en ting å gjøre. Desverre har du ikke min sympati
Gjest Sukk Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Du bruker din fars moral i dette, men problemet er han aloholmisbruk, spør du meg. Du drar også inn hans dames alder, og andre thaidamer. Om du velger å ta med deg din sønn til Thailand, så må du regne md lettkledde damer, damer som selger seg osv. Du er klar over problemet, men enda så gjør du dette. At han er i Thailand har ikke noe med moral å gjøre. jeg syns de er du som er uansvarlig som lar din sønn bli med far til Pattaya. Nå har vel din fars grenser blitt visket ut etterhvert...jeg leser mellom linjene at han har konsumert en del alkohol. Basseng og lettkledde damer....og en del andre ting du drar inn her. Vet du hva...her sitter du med ansvaret. Du kjenner din far, du vet om problemene. Din far har ingen fam.verdier,intr er å henge på bar med en kvinne på fanget og drikke...... Og dette reiser du frivillig til med dine barn. Tror du skal gå i deg selv, og se hva du drar dine barn til. Du avslutter med at du synes synd på thadamer...er det for å rettferdiggjøre deg selv? Om du hadde latt dine barn sitte i Norge på bar i dårlige forhold, så hadde noen kontaktet barnevernet, men det er fraværende i thailand. Så du har bare en ting å gjøre. Desverre har du ikke min sympati Hvem har sagt at jeg ønsker sympati??? Til orientering har min fars alkoholproblem dessverre blitt noe som har utartet seg etter han begynte å tilbringe deler av året i Thailand. Det samme gjelder den slappe moralen. Jeg lar heller ikke mine barn "sitte på bar". Dette har skjedd kun EN gang og deretter har han ikke fått lov å være med sin bestefar noen steder når vi er i Thailand etter dette. Det ble også avtalt at de skulle bare være borte en time på ettermiddagen og de skulle handle. Akkurat DET er ikke noe problem i Pattaya. Kveldene der i mot er vi kun i leiligheten og koser oss! Mht at jeg kommenterte at jeg synes synd på thaidamene har det ingenting med å rettferdiggjøre meg selv å gjøre. Jeg ønsket heller å understreke at mitt innlegg ikke var en generell kritikk av dem men av min far. Dog skal det sies at jeg mener at mye av den "trafikken" godt kunne vært mer skjermet for andre enn de som ønsker å ta del i det. Jeg ser det heller ikke som uansvarlig for en familie å reise til Thailand. Vi har egen leilighet med basseng og nyter gode dager ved stranden og er på øyturer etc. Jeg kan da ikke la være å hilse på min pappa - er jo glad i han selv om jeg ikke er glad i alt hva han foretar seg, mao velger vi å tilbringe litt tid sammen med han på dagtid... Ellers kan jeg også orientere om at jeg er i Thailand 1-3 ganger i året og hadde vel ikke valgt å feriere der hvis jeg hadde så mye i mot lettkledde thaidamer etv. DET er en del av "kulturen" der nede og skal man ha fokus på DET kan man like godt være hjemme. Thailand har masse annet fantastisk å tilby som vi som familie nyter!
Gjest Sukk Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Du bruker din fars moral i dette, men problemet er han aloholmisbruk, spør du meg. Du drar også inn hans dames alder, og andre thaidamer. Om du velger å ta med deg din sønn til Thailand, så må du regne md lettkledde damer, damer som selger seg osv. Du er klar over problemet, men enda så gjør du dette. At han er i Thailand har ikke noe med moral å gjøre. jeg syns de er du som er uansvarlig som lar din sønn bli med far til Pattaya. Nå har vel din fars grenser blitt visket ut etterhvert...jeg leser mellom linjene at han har konsumert en del alkohol. Basseng og lettkledde damer....og en del andre ting du drar inn her. Vet du hva...her sitter du med ansvaret. Du kjenner din far, du vet om problemene. Din far har ingen fam.verdier,intr er å henge på bar med en kvinne på fanget og drikke...... Og dette reiser du frivillig til med dine barn. Tror du skal gå i deg selv, og se hva du drar dine barn til. Du avslutter med at du synes synd på thadamer...er det for å rettferdiggjøre deg selv? Om du hadde latt dine barn sitte i Norge på bar i dårlige forhold, så hadde noen kontaktet barnevernet, men det er fraværende i thailand. Så du har bare en ting å gjøre. Desverre har du ikke min sympati
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Men hva er problemet ditt da? Det har kun skjedd en gang, og du har satt en stopper for det. At du vil ha skjerming fra lettkledde damer for andre som er der.....hallo, du er gjest i et annet land. Det er diskusjoner i Norge også, muslimer syns vi er umoralske. Sånn er vi her, og vi innretter oss ikke etter andre. Er det du selv som vil beskyttes mot halvnaknedamer,barer osv? Jeg forstår enda ikke problemet ditt. Ang din far, så er det lite du kan gjøre. Han har det sånn, så lenge han ønsker selv. Du mister ikke moralen ved å sitte på bar. Har du en elendig moral før drikkingen begynte, så viskes grenser enda mere ut. At han er lite fam.intr er vel ikke noe nytt hos han? Vil tro at drikking tar mere tid, men før han flyttet dit ned, så var han vel ikke superpappa heller. Jeg selv oppholder meg mye i Thailand, jeg kjenner kulturen og forholdene. Og du, jeg har mye kjennskap til alkoholisme. (jobb)
Gjest cr Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Det virker som faren din har funnet lykken i Thailand Han tror vel at barnebarnet også vil det. Kanskje, kanskje ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå