Gjest Kråkaa Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Juba Juba,har ikke vært ute å reist på 10 år så lurer litt på hvor mye penger man bør ha til en ukes tur til en storby?..Sikkert rart spm men..
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Vel... det kommer jo helt ann på hvilken storby det er snakk om da. Er jo litt forskjellige fra land til land
Lizzee Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Spørs jo litt på hvor du skal det da... Er det dyrt eller billig der.? Ut og spise hver kveld? Og kanskje på bar osv etter det? Shoppe? Skal du på noen utflukter/turer ditt du skal?
Gjest Christabelle Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Storby = shopping, teater, museum, middager ute +++ Jeg ville ha tatt med rundt 20 000,- kr. Nå tenker jeg på Paris, New York, London osv. Endret 21. januar 2009 av Christabelle
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 20.000kr? Man trenger jo ikke akkurat så mye om man er i et land som er veldig billig, t.ex. Polen. Da skal du slöse rimelig villt om du skal bruke så mye
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Blah, du endret innlegget mens jeg skrev mitt hehe
Gjest Kråkaa Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Helsinki er målet Blir lite med teater. Blir nok en del spising ute,noen få severdigheter,og litt shopping.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Helsinki er ikke en by jeg ville tilbragt en hel uke. Men hvis du først skal være der så lenge ville jeg anbefalt å ta hydrofoil til Tallinn, som er en fabelaktig by.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Når sambo og jeg er på tur bruker vi stort sett rundt 1000,- dagen i tillegg til overnatting. Da tenker vi ikke spesielt mye på hva vi bruker penger på, spiser og drikker godt og koser oss. Men, vi har gjerne en litt enkel standard. Vi foretrekker folkelige restauranter og øl på helt vanlige barer. Vi har også gått på stjernerestauranter og dyre coctailbarer, men føler at vi stort sett ikke får så mye igjen for det. Men, det er jo smak og behag hva folk verdsetter. I tillegg rommer budsjettet litt shopping, men ikke så mye. Shopper vi dyrere ting så kommer det i tillegg. Overnatting kommer på så mye du ønsker å betale. Du/dere kan sikkert finne hosteller for noen hundrelapper, ok hoteller for 1000-1500 og fine hoteller for uendelige summer over det.
Gjest Kråkaa Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Helsinki er ikke en by jeg ville tilbragt en hel uke. Men hvis du først skal være der så lenge ville jeg anbefalt å ta hydrofoil til Tallinn, som er en fabelaktig by. Når man drar dit for å treffe typen som man ikke har sett på over 2 mnd så kunne det like gjerne ha vært langtvekkistan uten noen form for fasiliteter
Gjest MayLiz Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Når man drar dit for å treffe typen som man ikke har sett på over 2 mnd så kunne det like gjerne ha vært langtvekkistan uten noen form for fasiliteter Åååå. Tur for å besøke kjæresten altså!! Det er liksom ikke det samme som å dra på stor-by ferie da.... Som du sier selv så kunne det vært hvor-som-helst. Du skal vel bo hjemme hos ham også da og da blir det ikke som å bo på hotell og at man må spise ute f.eks. Kjæresten min bor i Trondheim og jeg i Oslo. Jeg reiser dit annenhver helg. Og da bruker jeg sånn ca like mye som jeg bruker når jeg er hjemme. Vi lager litt god mat hjemme hos ham på fredagen også går vi kanskje ut og spiser på lørdagen. Jeg shopper ikke noe særlig. I Helsinki så kan det jo hende at det er ting og tang du har lyst til å kjøpe fordi det er annerledes butikker der enn i Norge. Du har sikkert snakket med typen din om hva dere har tenkt å gjøre den uken du skal være der og han vet vel hva ting koster??
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 25. januar 2009 #12 Skrevet 25. januar 2009 Helsinki er en kjempefin nordisk by å besøke det da, uavhengig om man drar på ferie eller for å besøke en kjæreste. Var utplassert i praksis i Helsinki i 4 uker for to år siden jeg. Det var en fin by med rikt uteliv, bra shopping muligheter, fine severdigheter. Men er dyrt der borte. Men anbefaler vel også ta en titt innom Tallinn (går flere typer båter dit fra Helsinki). Jeg ville brukt ca 8000 kr. + Hotell i en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå