Gullfia Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Vi skal ha ca 70 gjester i vårt bryllup. Hvor mange kaker trenger man da? Og hvor stor bør bryllupskaken være (vi skal lage selv)?
KittyBambi Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Vi skal ha ca 70 gjester i vårt bryllup. Hvor mange kaker trenger man da? Og hvor stor bør bryllupskaken være (vi skal lage selv)? Gå på Kvasir og søk på bryllupskaker feks. Da får du opp mange konditorier/bakere som har ulike oversikter over hvor mange kakestykker hver enkelt kake har (sånn ca). Der fant jeg hvertfall litt mer ut av hvor mange etasjer etc. vi bør ha. Vi har ikke bestilt enda, men fant hvertfall en indikasjon som sagt - så prøv det
angara Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Vi hadde 100 gjester, og ca 14 kaker pluss tre-etasjes bryllupskake. Vet ikke helt om jeg husker antallet, men noe deromkring... (kransekakex2, sjokoladekakex2, kvæfjordkake, kremkakex2, ostekakex2, mange muffins, verdens beste, pluss to til - og kromkaker med moltekrem ...ja, det er nok minst 14 kaker pluss bryllupskaken...) Det ble litt rester igjen (men ikke av alle kakene), noe ble gitt til foreldrene våre som serverte brunsj for langveisfarende slekt dagen etter, noe spiste vi selv. I Trøndelag er det vanlig med bugnende kakebord, bedre med for mye enn for lite. Familie og venner tok med kaker, og noe bakte jeg selv. Tror nok vi kunne klart oss med ca 10 kaker, altså 10 personer per hele kake. Vi hadde også masse sjokolade og snop stående i skåler på kakebordet.
Gjest Gjest_Erika_* Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har vært i flere bryllup, og det jeg har lagt merke til er at det alltid blir igjen en del bryllupskake. I det siste sto halve bryllupskaken igjen... Av dette har jeg lært at vi, som skal ha ca 70 til bords og 20 til kaffe, skal bestille bryllupskake til ca 60-70 gjester.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 vi blir ca 70 i vårt bryllup. skal ha bryllupskake med 65 stykker, og ca 10 kaker totalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå