Gjest hyggelig Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Hadde bursdag for et par dager siden og hadde alt i alt en strålende dag. Men en ting skuffet meg litt. En av mine aller nærmeste venninner hverken ringte eller sendte sms/facebook/mail for å gratulere meg med dagen. Hun var hos meg dagen i forveien, og da var det eneste hun nevnte ang bursdagen min at jeg ikke kom til å få noe bursdagsgave for hun hadde "brukt opp alle pengene på nips til seg selv". I dag (flere dager senere) ringte hun for å be meg sitte barnevakt for ungen hennes. På slutten av samtalen slengte hun til "gratulerer med dagen som var, forresten." Hun spurte ikke engang hvordan jeg hadde hatt det.. Jeg sa jeg hadde en kake til overs, og lurte på om hun og samboeren+barn hadde lyst å komme å spise den i kveld, og når det evt. passet. "Vi kommer når vi gidder" var svaret jeg fikk.... Er det "normalt" å være skuffa over hennes oppførsel? Bør jeg si noe?
Pokahonta Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Hadde bursdag for et par dager siden og hadde alt i alt en strålende dag. Men en ting skuffet meg litt. En av mine aller nærmeste venninner hverken ringte eller sendte sms/facebook/mail for å gratulere meg med dagen. Hun var hos meg dagen i forveien, og da var det eneste hun nevnte ang bursdagen min at jeg ikke kom til å få noe bursdagsgave for hun hadde "brukt opp alle pengene på nips til seg selv". I dag (flere dager senere) ringte hun for å be meg sitte barnevakt for ungen hennes. På slutten av samtalen slengte hun til "gratulerer med dagen som var, forresten." Hun spurte ikke engang hvordan jeg hadde hatt det.. Jeg sa jeg hadde en kake til overs, og lurte på om hun og samboeren+barn hadde lyst å komme å spise den i kveld, og når det evt. passet. "Vi kommer når vi gidder" var svaret jeg fikk.... Er det "normalt" å være skuffa over hennes oppførsel? Bør jeg si noe? Drop a friend!!! 1
Piper Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Er det normalt å kalle noen for nærmeste venninne, når de er så frekk som det hun er? Det var min første tanke, for hun hørtes ikke helt god ut.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 "vi kommer når vi gidder"?? Seriøst? Det høres IKKE ut som en god venninne! Jeg hadde blitt både skuffet, sint og lei meg. Det høres jo ut som om hun er sur på deg, sånn som hun oppfører seg. Greit nok at en venninne kan glemme bursdagen min. Det skjer innimellom, som oftest fordi de ikke vet hvilken dato det er i dag. (Altså, de vet jeg har bursdag den 6, men de kommer ikke på at det er den 6 I DAG). Det er jo greit, det skjer meg også. Men her husket hun jo tydeligvis bursdagen din, og likevel så dret hun lang vei i den. Det er slett oppførsel. Og "kommer når vi gidder"? Da hadde jeg bedt henne glemme hele greien, om det var sånn det skulle være. Og angret på at jeg ikke beholdt den gode gamle telefonen hvor man kunne slenge på røret på en meget demonstrativ måte
Drua Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Jeg hadde vært skuffa jeg også, og hadde det vært en av mine nærmeste venninner, så hadde jeg nok sagt det til henne.
Jade Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Seriøst? Sa hun det slik? "jeg har brukt opp alle pengene på nips til meg selv"? "Vi kommer når vi gidder"? Var det snakk om samme dagen? Eller at de kommer den dagen de gidder? Dette høres ikke normalt ut! Har hun vært slik tidligere, eller er det plutselig nå hun oppfører seg slik? Jeg hadde blitt skuffet hvis denne veninnen tidligere hadde vært normal. Hvis hun hadde vært slik hele tiden, så hadde vi ikke vært så nære veninner i det hele tatt, for å si det slik... 1
Bellatrix Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Skjønner godt at du er skuffa. enig med gjest i at det er greit nok å glemme, men "kommer når vi gidder" er høres helt feil ut i en sånn sammenheng. 1
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Eller kanskje du har sagt eller gjort noe som har såret henne? Uten at du er klar over det selv? Kanskje du burde prate med henne å höre om det er noe som har skjedd, om du har gjort noe, om det er noe galt? Slik en god venn ville ha gjort mener jeg ...
MissStiles Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Jeg vil heller ikke betjene henne som en god venninne når du gratulerte deg på den måten og grunnen til at hun ikke hadde kjøpt gave til deg, var jo teit. Jeg hadde også blitt skuffet.
Hilde Christina Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Herlighet ! Du har all rett til å være skuffet, jeg hadde blitt både skuffet og veldig forbanna. Om det er svarene hun ga deg klarer jeg ikke å skjønne at hun er en veldig god venninne, de som behandler meg på den måten kutter jeg tvert. 1
Rosalie Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Degrader fra nær venninne til flyktig bekjent. 1
Gjest hyggelig Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Seriøst? Sa hun det slik? "jeg har brukt opp alle pengene på nips til meg selv"? "Vi kommer når vi gidder"? Var det snakk om samme dagen? Eller at de kommer den dagen de gidder? Dette høres ikke normalt ut! Har hun vært slik tidligere, eller er det plutselig nå hun oppfører seg slik? Jeg hadde blitt skuffet hvis denne veninnen tidligere hadde vært normal. Hvis hun hadde vært slik hele tiden, så hadde vi ikke vært så nære veninner i det hele tatt, for å si det slik... Ja, det var snakk om samme dagen, men alikevel.. Nå blir jo jeg sittende å vente på dem hele dagen, liksom.. :/ Hun har vel egentlig hatt slike "nykker" hele tiden, men jeg alltid avfeid de med at "det er bare sånn hun er" og "hun mener jo ikke noe vondt med det"... Men er jo litt slitsomt når det alltid føles som om jeg er sisteprioritet på lista hennes. Vurderer kanskje å si i fra, men vet ikke helt hvordan jeg burde gå frem..
Piper Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Eller kanskje du har sagt eller gjort noe som har såret henne? Uten at du er klar over det selv? Kanskje du burde prate med henne å höre om det er noe som har skjedd, om du har gjort noe, om det er noe galt? Slik en god venn ville ha gjort mener jeg ... Og selvfølgelig går bare det gode vennskapet den ene veien, for hadde det gått begge veier ville det vært helt naturlig for den "venninnen" og tatt opp eventuelle problemer med sin såkalte gode venn. Men jeg forstår jo godt det at det er den som ikke forstår noe, som er den som skal finne ut om noe har skjedd eller ikke. Mener du virkelig dette?
Jade Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Ja, det var snakk om samme dagen, men alikevel.. Nå blir jo jeg sittende å vente på dem hele dagen, liksom.. :/ Huff... Da hadde jeg sagt noe sånt som: "Ok, men da må dere ringe en time før dere kommer, tilfelle vi ikke er hjemme". Endret 21. januar 2009 av Jade 1
Gjest fisk Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 Ringte hun seriøst for å be deg om å passe ungen hennes, og ikke for å gratulere deg med dagen?? Håper virkelig ikke du passet barnet for henne. Hun høres IKKE ut som en venninne en gang, mer som at hun utnytter deg..
Gjest Flode Skrevet 21. januar 2009 #16 Skrevet 21. januar 2009 GRATULERER MED DAGEN SOM HAR VÆRT!!!! Tror jeg bare ville dratt jeg istedenfor å sitte hjemme å vente på dem jeg. Stikk til ei annen venninne eller sett deg på kafe å feir at du nå har tatt første skrittet mot å bli kvitt hu der... Hvis/når hu ringer å spør hvor du er, svarer du bare at du ikke gadd å få besøk av de likevel eller "var det i dag dere sku komme?? Søren, jeg glemte det jeg..." (Håper håper du er modig nok!!!)
Gjest hyggelig Skrevet 21. januar 2009 #17 Skrevet 21. januar 2009 Nå har de vært her. Hun nevnte ikke bursdagen min med et eneste ord. Spurte ikke hvordan jeg hadde hatt det, hva jeg hadde gjort eller hva jeg hadde fått. Ingenting. Jeg har også forandret hele stua siden sist hun var her, kjøpt masse nye, store ting man bare ikke kan unngå å legge merke til. Men hun kommenterte ikke det heller. Hun pratet om barna sine, jobben sin og mannen sin. Det var det.
Gjest Flode Skrevet 21. januar 2009 #18 Skrevet 21. januar 2009 For ei forferdelig venninne!!! Grøss og gru!!!! Har sett det har vært et par tråder her inne med tips om hvordan man "dumper" venninner, og jeg anbefaler deg å lete frem de... Kjenner jeg blir forbanna, og jeg kjenner henne ikke engang. For din egen del håper jeg du klarer å gi slipp på hu der for oppførselen hennes er jo respektløs!!! Kanskje du har ei anna venninne du kan ringe til bare for å lufte hodet litt??
Gjest dalieo Skrevet 21. januar 2009 #19 Skrevet 21. januar 2009 Degrader fra nær venninne til flyktig bekjent. Signerer. Man får ingenting ut av et slikt vennskap.
Jade Skrevet 21. januar 2009 #20 Skrevet 21. januar 2009 Kan hun være sur fordi hun ikke ble bedt i bursdagen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå