Gjest tinker Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Hei! Jeg har harr rosacea noen år. Er tørr i huden og flasser endel, noen røde partier og varierende grad av utbrudd. Huden er sensibel og reagerer på endel parfyme. Jeg bruker vanligvis foundation for å dekke litt, men det er ikke så pent på grunn av flassingen. Har prøvd både dyre og billigere. Noen tips om hva som fungerer på slik hud?
Jean Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Mycket riktad hudvård och foundation för Rosaceapatienter har du här: http://www.synchrolineapoteket.se/shop/ros...ud/synchrorose/ Synchroline har även solskydd anpassat för den huden. Som foundation kan även Jane Iredale och Glo Minerals fungera mycket fint. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Hilde Christina Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 For rosaceahud ville jeg unngått merker som inneholder bismuth oxychloride og heller gått for merkene uten denne ingrediensene, feks. Kiss Me Minerals eller Everyday Minerals. Kanskje denne siden kan være til hjelp: http://rosacea-support.org/ Denne tråden fra forumet deres kan kanskje også hjelpe: http://rosacea-support.org/community/viewt...?f=30&t=127
Jean Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Förvisso, samtidigt som Glo Minerals med sin lite annorlunda sammansättning, har visat sig ganska trivsam för de med just Rosacea och Dermatit. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest tinker Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Tusen takk for svar. Jeg har hittil unngått mineralmake-up fordi jeg har hørt at den tørker ut huden mer, dette er kanskje ikke tilfelle? Har dere selv erfaring med de produktene dere anbefaler? Trenger man alt av de renseproduktene? Jeg har hatt langvarige tetracyclinkurer, og prøvd alt av kremer, geleer og salver. Blir bedre en stund, og så er det på`n igjen. Orker ikke mer antibiotika, om huden blir litt bedre, så tar det jo knekken på resten av kroppen. Hadde vært deilig å finne noe som funker, som ikke er medisin.
Hilde Christina Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Mineralmakeup vil ikke tørke ut huden nei, du vil nok ikke finne noen annen foundation som er bedre for huden Kjenner ikke til produktene Jean anbefaler, men mineralmakeup har jeg mye erfaring med. Absolutt mest fan av merkene uten bismuth siden jeg klør og blir grå av foundationer som inneholder det
Gjest tinker Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har sett litt på siden til Everyday Minerals før, og vurderte å bestille prøver. Det som stoppet meg var utvalget av farger. Det var ikke lett å velge. Jeg er veldig lys i huden, og selvfølgelig litt rødlig pga rosaceaen. Om dere vet hvilke farger som kunne passet, blir jeg glad for tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå