Gjest grafisk designer Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 hei, Jeg har blitt tilbudt jobb, er ikke ferdig med utdannelsen ennaa. Studerer i utlandet. Og ikke saa mye igjen. Betaling, ca 480 000 i aaret, hvordan ligger dette an? Er det mye, lite..... Takknemlig for svar!
Gjest Joakim Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Det er noe du må vurdere selv. Hvis du er glad i penger så ta den jobben, det er en kjempebra begynnerlønn. Hvis du er glad i utdannelsen din så fortsett med den, evt. bygg videre. Eventuelt et kompromiss mellom de to, hvis tilbudet står etter du er ferdig med studiene. Ta en titt på denne artikkelen så får du et overblikk over begynnerlønner i diverse bransjer: http://www.dinside.no/514500/startlonn-som-fortjent
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 har absolutt tenkt aa gjoere meg ferdig, men var jo litt morsomt aa faa tilbud allerede naa da. Leste artikkelen som det ble henvist til, men det stod ikke noe der pm grafiske dsignere, er det noen som har litt peiling her?
Gjest Joakim Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Nei, det er fordi grafisk designer ikke er 10 på topp når det gjelder begynnerlønn. Det du har tilbudt er over begynnerlønnen til en diplomat, med 8 års utdannelse. Noe som er litt betenkelig. Med mindre man har erfaring i yrket fra før? Basert på profiler: http://mininntekt.no/Occupation.asp?ID=172...rafisk+designer Endret 21. januar 2009 av Joakim
Gjest Grafica Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Dette er en utrolig sjangse, og du er dum om du lar den gå fra deg! Utdanner meg innenfor grafisk selv, og om jeg får et slikt tilbud FØR jeg er ferdig utdannet, kommer jeg til å kaste meg over det. Det er 40.000 utbetalt (før skatt) i måneden det.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 .... hvorfor synes du det er betenkelig. Det er et stort og kjent firma. En diplomat har ikke aatte aars utdannelse om han/hun ikke er VELDIG treg da. Seks aars universitetsutdannelse er det vanelige. Normalt saa begynner man som aspirant i UD, og det er ikke saerlig bra betalt, det kan jeg love deg. Ambassadoerer er toppen, og dit kommer man ikke om man ikke har flere aar bak seg i uds tjenester. Med andre ord, du kan ikke komme utenfra og soeke jobb i UD som abassadoer om du ikke er Stoltenberg da. Men tilbake til der jeg var, det er dette jeg har blitt tilbudt, og mitt spoersmaal var ganske enkelt, er det en bra tilbud?
Gjest Grafica Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Om du har kikket på linkene så ser du at JA, det er et bra tilbud. Det er et skitbra tilbud. Du har vært sinnsykt heldig.
Gjest Joakim Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 .... hvorfor synes du det er betenkelig. Det er et stort og kjent firma. En diplomat har ikke aatte aars utdannelse om han/hun ikke er VELDIG treg da. Seks aars universitetsutdannelse er det vanelige. Normalt saa begynner man som aspirant i UD, og det er ikke saerlig bra betalt, det kan jeg love deg. Ambassadoerer er toppen, og dit kommer man ikke om man ikke har flere aar bak seg i uds tjenester. Med andre ord, du kan ikke komme utenfra og soeke jobb i UD som abassadoer om du ikke er Stoltenberg da. Men tilbake til der jeg var, det er dette jeg har blitt tilbudt, og mitt spoersmaal var ganske enkelt, er det en bra tilbud? Fem års utdannelse på master-nivå er det vanlige. UD sin aspirantopplæring er på 3 år. Dette er del av en utdannelse. I tillegg til de skyhøye kravene. Sett det i forhold til en 5 års(?) utdannelse som startlønn. Betenkeligheten er at man får tilbudt 15-20% høyere lønn en gjennomsnittet i samme yrke og det i startlønn rett ut av skolen. Etter alt det som har skrevet, så har du ikke trukket slutningen at, ja det er et kjempebra tilbud?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå