Gå til innhold

Tidspunkter på dagen

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Vielse 14.30 (ca en halvtime?)

Fotografering ca kl 15 (1 time)

Middag kl 17.

Ser dette ok ut? Er redd det blir mye tid mellom vielse og middag jeg, men tror ikke det går å ha middagen tidligere. Hva tror dere? Finnes det noen aktiviteter eller ting man kan finne på til gjestene mens brudeparet fotograferes?

(vielse, selskap og fotografering foregår alt på samme sted)

Endret av Lilleulv
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Vielse 14.30 (ca en halvtime?)

Fotografering ca kl 15 (1 time)

Middag kl 17.

Ser dette ok ut? Er redd det blir mye tid mellom vielse og middag jeg, men tror ikke det går å ha middagen tidligere. Hva tror dere? Finnes det noen aktiviteter eller ting man kan finne på til gjestene mens brudeparet fotograferes?

(vielse, selskap og fotografering foregår alt på samme sted)

Jeg ville ha gått ut i fra at vielsen tar lenger enn en halvtime 45-60 min. + gratulasjoner utenfor kirke/lokale..

Fotografering kan ofte også ta litt ekstra tid.. :)

Endret av Agnethe
Gjest Lilleulv
Skrevet

Ja det er sant, så da blir det realistisk med middag kl 17?

Skrevet

Tenker du da på at gjestene kjeder seg? Eller blir sulten?

Jeg har vært i bryllup der det ble "servert" oppskåren frukt. Det var veldig populært! Jeg la merke til at folk ikke ble så rastløs. Det kortet ned en god del på ventetiden.

Ellers så synes jeg tidspunktene så greie ut (så lenge dere skal være samme sted hele dagen) :)

Skrevet

Jeg ville ikke funnet på noe til gjestene, for på den tiden kan de snakke sammen og kose seg til dere kommer tilbake.

Men selve vielsen tar nok ca 30 min, men så er det gratulasjoner på kirketrappen osv og det tar fort 15 - 30 min. Og fotograferingen kan også ta lengre tid, om ikke fotografen bare har en time til rådighet.

Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Fotografen vi ønska oss kunne ikke komme før 15.45-16.00. Det blir for seint sant? :/ Middagen er altså kl 17...

Endret av Lilleulv
Skrevet

Det KAN jo gå, men synes egentlig det hørtes litt stressende ut. I de bryllupene jeg har vært i, har både fotograferingen på kirketrappa, alle som skal hilse på brudeparet og lignende dradd litt ut. Siste bryllupet jeg var i hadde vielse 12.30 og middag egentlig klokken 16, men måtte forskyves til 16.30 - da de ikke var tilbake fra fotografen ennå... Om det er litt transportavstander også er det greit å legge inn litt ekstra margin. Er ikke en dag du ønsker å stresse, regner jeg med?

Vi har vielse kl 12.30, men har fotograf som følger oss hele dagen - så skal ikke til noe atelier å ta bilder etter vielsen. Skal derimot ta bilder (sett at det er fint vær!) i parken utenfor anlegget festen skal være på, men er jo da på samme sted som middagen - så satser på å klare middag til kl 16.

Skrevet

Den tidsplanen kommer garantert til å skli ut.

Skrevet

Tror kanskje jeg ville flyttet middagen til 17.30 eller 18.00. Eventuelt tatt bilder før vielsen, noe som ca halvparten av de som skal gifte seg vissnok gjør. Da må man isåfall leie inn en ny fotograf, siden han/hun dere hadde kontaktet ikke kunne før senere. :)

Skrevet

synes det høres ut som det ble litt knapt med tid med middag kl 17. Vi giftet oss kl 14:30. Gjestene kom til selskapet ca 16:30-17:00 og vi kom 17:30. Middag ca. 18:00

Skrevet

Jeg tror jeg ville flyttet middagen i hvert fall en halv time.

Dere trenger ikke finne på noe til gjestene, men pass på at det er noe drikke der til dem. Og kanskje noe å bite i.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Da blir det snakk om å flytte vielsen til 13.30 i steden. Men alt foregår jo på samme sted. Det er ingen som skal komme til middagen som ikke allerede er der. Og når vielsen starter 14.30, varer en drøy halvtime. og så er det fotografering. Er det da urealistisk med middag kl 17?

Men tror det er viktig at fotografen er til stede kl 15 ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...