Gå til innhold

Hvor mange navn....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg var liten var jeg så sur på foreldrene mine fordi di "slurvet" sånn da de ga navn til søsteren min og meg. Vi fikk BARE ett navn hver. Jeg var så misunnelig på de som hadde dobbeltnavn - spesielt de som hadde Victoria, Aleksandra, Rebekka og lignende romantiske navn. Jeg har alltid vært fornøyd med navnet mitt, men da syntes jeg at jeg godt kunne hatt to. Jeg har ett fornavn og ett etternavn. Da jeg giftet meg på lørdag, skiftet jeg ikke etternavn, men vurderer å legge til min manns etternavn etterhvert. (Han skal først skifte etternavn til et annet enn det han har nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fornavn - mellomnavn - etternavn, men jeg skal ta bort etternavnet mitt og bruke mellomnavnet som etternvan, syntes det er mye finere.

Har en fetter som har tre fornavn, et mellomnavn og et etternavn.. Huff & huff!

Skrevet

Jeg har ett fornavn og pikenavn og mannens navn. Hadde et annet mellomnavn , men droppet det til fordel for mannens etternavn.

Barna har to fornavn, den ene har to etternavn, den andre har ett. Barna kalles ved ett eller to fornavn om hverandre. Skriver alltid begge to.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mange navn?

Altfor mange.

Og altfor lange. :o

Skrevet

Siste gjest var meg!

Aner ikke hva som skjedde..... må være varmen......

:briller:

Skrevet

To fornavn, et mellom navn og et etternavn, bytter ut etternavnet når jeg gifter meg siden det er så vanlig, men mellomnavnet er fredet så det beholder jeg.

Skrevet

Fornavn - mellomnavn og etternavn. Datteren min har fått det samme.

Suz :wink:

Gjest gurimalla
Skrevet
Syns det blir teit med to etternavn...

(sånn typisk nord-trønder ting :ler: )

Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Har selv fornavn, mellomnavn og etternavn.

Skrevet

Jeg har kun to navn- fornavn og etternavn. Men jeg har mange ganger vurdert å ta min mors etternavn i tillegg, fordi det er veldig sjeldent og jeg synes det er et fint navn. Imidlertid blir dette litt komplisert når/hvis jeg gifter meg, for jeg kunne tenke meg å ta hans navn også.

Skrevet

Jeg har to fornavn, bruker ett eller begge om hverandre, og et etternavn.

Min mann har to fornavn, bruker bare ett, og et etternavn.

Vår datter har to fornavn, vi bruker stor sett bare ett, men skriver begge, ett mellomnavn (mitt etternavn) og et etternavn (min manns etternavn).

Får vi flere barn kommer nok disse også til å få 4 navn slik som vår datter har.

Skrevet

Jeg har et fornavn og et etternavn.

Hvis jeg får barn, så skal de ha et fornavn og kanskje to etternavn (fordi jeg ikke vil bytte til sambos etternavn om vi noen gang gifter oss.)

Er ikke tilhenger av mellomnavn og sånt, jeg...

Skrevet

Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Tja..Ikke vet jeg..

Men er av den oppfatning (etter å ha vært i Nord Trøndelag en tur i sommer) at barna der har fire navn..

La også merke til at de fleste nyfødte gutter het

Sander, Alexander eller Emil, og jentene Julie eller Emma.

(+mellomnavn)

Å at barna har to etternavn..

Lurer på hvordan det blir når deres barn får barn ?

Å deres barn igjen får barn ?

Å deres....osv...

:sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har et fornavn, mellomnavn og etternavn.

Da jeg giftet meg byttet jeg ut etternavnet med hans etternavn.

Førstefødte har også to fornavn og fars etternavn. Andremann har et fornavn og fars etternavn.

Synes det blir for mye å ha over to fornavn og både mor og fars etternavn jeg.

Gjest Milah
Skrevet

Jeg har et fornavn og to etternavn!

Mine fremtidige barn kommer nok ikke til å få to fornavn.. Liker best enkeltnavn jeg..

Gjest Tristessa
Skrevet

To fornavn, to etternavn. Og jeg bruker skjelden det andre fornavnet mitt i dagligtale, signerer dog med det.

Skrevet

Har ett fornavn og ett etternavn...

De to eldste har to fornavn og ett etternavn, minstemann har tre fornavn og ett etternavn...

Gjest Mzfire
Skrevet

Et kort fornavn og et kort etternavn, enkelt og problemfritt. Har faktisk drømt om å hete Maria Therese da. Syns det er fint. Skulle visst egentlig fått det navnet, men siden jeg er tvilling og søstern min har et lenger navn enn meg, så kom ikke mamman min på et navn til til henne. Siden vi er tvillinger kunne ikke bare en av oss få to fornavn. Hun syntes også Anna Maria var fint, siden venninden hennes het det. Glad for at jeg alltid har bare hatt ett etternavn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...