Gjest Tex Skrevet 26. juni 2003 #1 Skrevet 26. juni 2003 Hvor mange navn.... ...har du ? to tre fire fem... Hvor mange navn har du gitt barna dine? Jeg har tre navn selv, to fornavn og ett etternavn. Når jeg gifter meg tar jeg min kjæres navn slik at jeg får tilsammen fire. Barna mine har tre fornavn, ett mellomnavn og ett etternavn..... Åssen er det hos deg?
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2003 #2 Skrevet 26. juni 2003 bare ett fornavn - enda begge brødrene mine har to. Men så har jeg etter hvert fått to etternavn da - så nå er vi skuls
*Lillian* Skrevet 26. juni 2003 #3 Skrevet 26. juni 2003 Jeg har ett fornavn og ett etternavn. Jeg har ingen barn, men regner med at det er mest sannsnylig at det blir ett navn på dem også. Bortsett fra ei jente... Der har vi tenkt på dobbeltnavn. Lillian
AmericanLife Skrevet 26. juni 2003 #4 Skrevet 26. juni 2003 Lillian... Er du tilfeldigvis Kurt-fan...??
Midnattsol Skrevet 26. juni 2003 #5 Skrevet 26. juni 2003 Fornavn - Mellomnavn - Etternavn. Disse navnene skal jeg beholde om jeg gifter meg, eventulet ta hans etternavn også..eller ikke. Har ingen barn!
Gjest Adina Madeleine Skrevet 26. juni 2003 #6 Skrevet 26. juni 2003 To fornavn og to etternavn, og de er alle uhorvelig lange. Har STOOORE problemer med å fylle inn navn på skjemaer og slikt. Er ikke plass.
AmericanLife Skrevet 26. juni 2003 #7 Skrevet 26. juni 2003 Jeg har tre navn selv, to fornavn og ett etternavn. Når jeg gifter meg tar jeg min kjæres navn slik at jeg får tilsammen fire. Barna mine har tre fornavn, ett mellomnavn og ett etternavn..... :o :o :o :o :o :o
Silfen Skrevet 26. juni 2003 #8 Skrevet 26. juni 2003 Jeg har ett for og ett etternavn. Barna mine har to fornavn og ett etternavn. Hadde jeg hatt to etternavn, hadde ungene fått enkelt fornavn.
*Lillian* Skrevet 26. juni 2003 #9 Skrevet 26. juni 2003 Lillian... Er du tilfeldigvis Kurt-fan...?? Ikke sånn ihuga som visse andre her, nei... Men jeg synes den sangen der er sykt bra! Dere som har dobbeltnavn (fornavn altså), bruker dere begge to eller bruker dere bare ett av dem? Jeg har nemlig inntrykk av at veldig mange bruker bare ett av fornavnene sine, og da er det liksom så dumt å egentlig ha to... Skjønner dere? Derfor er jeg veldig i tvil rundt enkelt eller dobbeltnavn til mine fremtidige barn. Lillian
AmericanLife Skrevet 26. juni 2003 #10 Skrevet 26. juni 2003 Hva i all verden skal man med så mange navn?? Har aldri skjønt vitsen. Jeg har ett fornavn, ett mellomnavn (pikenavnet til mamma) og ett etternavn. Aldri i verden om jeg ville hett for eksempel Linda Eline Karoline Magdalena Filipsdotter Haugen-Nilsen Staurenenga Johansen???
Gjest Starya Skrevet 26. juni 2003 #11 Skrevet 26. juni 2003 Begge mine foreldre, samt mine brødre og jeg har to fornavn. Jeg kommer også til å gi alle mine barn to fornavn. Ett til hverdags, og ett når det er "alvor".. Jeg har to fornavn, mors pikenavn som mellomnavn og fars etternavn. Min sønn har mitt pikenavn som mellomnavn og farens etternavn.
Gjest Starya Skrevet 26. juni 2003 #12 Skrevet 26. juni 2003 Dere som har dobbeltnavn (fornavn altså), bruker dere begge to eller bruker dere bare ett av dem? Jeg har nemlig inntrykk av at veldig mange bruker bare ett av fornavnene sine, og da er det liksom så dumt å egentlig ha to... Skjønner dere? Derfor er jeg veldig i tvil rundt enkelt eller dobbeltnavn til mine fremtidige barn. Lillian I min familie bruker noen begge hele tiden, mens noen bare bruker det ene. Da er det greit å kunne stemme i med begge for å påkalle oppmerksomheten. Du vet: "Knut.. Knut.. Knut! KNUT EGIL!!" (navnet er ikke reelt, altså..)
Gjest Adina Madeleine Skrevet 26. juni 2003 #13 Skrevet 26. juni 2003 Hva i all verden skal man med så mange navn?? Har aldri skjønt vitsen. Jeg har ett fornavn, ett mellomnavn (pikenavnet til mamma) og ett etternavn. Aldri i verden om jeg ville hett for eksempel Linda Eline Karoline Magdalena Filipsdotter Haugen-Nilsen Staurenenga Johansen??? Du sier noe der. Men man er jo i stor grad prisgitt hva foreldrene ønsker. I noen familier er det også tradisjon med lange navn. Også to etternavn. Bortsett fra tradisjon kan det være andre grunner, f.eks. at begge navnene betyr noe spesielt for personen eller at de er så uvanlige at de bør holdes i hevd.
Nala Skrevet 26. juni 2003 #14 Skrevet 26. juni 2003 To fornavn og ett etternavn. Fornavnet er dobbeltnavn med bindestrek. Bruker begge. Og kan ikke fordra det :evil: Pokkers foreldrene mine som insisterte på å gi alle tre barne dobbeltnavn. En pest og en plage er det. "Hva het du sa du"? har jeg hørt maaaange ganger.... Trenger vel ikke være geni for å skjønne at jenta mi har bare ett fornavn? Også har hun ett etternavn, for jeg tok navnet til mannen da vi gifta oss.
@lfa Skrevet 26. juni 2003 #16 Skrevet 26. juni 2003 Jeg har ett fornavn, ett mellomnavn (som også egentlig er fornavn, men jeg bruker det aldri) og ett etternavn. Sønnen min har to fornavn (uten bindestrek, bruker som regel bare det første) og ett etternavn. Når jeg gifter meg med sambo tar jeg hans etternavn i tillegg til mitt. Så da ender jeg opp med fire til sammen.
LilleBille Skrevet 26. juni 2003 #17 Skrevet 26. juni 2003 Har bare et kort fornavn og et kort etternavn jeg... men barna mine har fått et mellomnavn (etternavn) i tillegg...
jamie Skrevet 26. juni 2003 #18 Skrevet 26. juni 2003 To navn, et fornavn og et etternavn. Enkelt og greit Har ingen barn!
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 26. juni 2003 #19 Skrevet 26. juni 2003 Har to fornavn, et mellomnavn (det har jeg lagt til selv) og et etternavn. Har egentlig to etternavn, men det holder søren meg med det ene, elelrs blir alt sammen en eneste lang regle.
Jinx Skrevet 26. juni 2003 #20 Skrevet 26. juni 2003 Fornavn - Mellomnavn - Etternavn... Både på meg, sambo og våre barn.. Syns det blir teit med to etternavn... (sånn typisk nord-trønder ting )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå