Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Sliter med litt ustabil syklus. Men orker ikke EL teste riktig enda. Men lurer på når man har EL? Er det gjennomsnittlig 14 dager før forventet mens? Eller er det midt imellom menstrasjonene?

Takknemmelig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sliter med litt ustabil syklus. Men orker ikke EL teste riktig enda. Men lurer på når man har EL? Er det gjennomsnittlig 14 dager før forventet mens? Eller er det midt imellom menstrasjonene?

Takknemmelig for svar.

EL er ca 14 dgr før forventet mens. Men er jo litt vanskelig å vite når forventet mens er hvis du har ustabile sykluser ?

• 3 uker senere...
Gjest sitronella
Skrevet
EL er ca 14 dgr før forventet mens. Men er jo litt vanskelig å vite når forventet mens er hvis du har ustabile sykluser ?

Jeg har uregelmessig mens, og tar EL-tester. Har EL bestandig ca 14 dager før mensen kommer :-)

Skrevet

Det er veldig individuelt.

De fleste har en lutealfase (dagene mellom EL og mens) som er mer eller mindre konstant, men langt fra alle har 14 dager. Min lutealfase er bare 11 dager.

Tiden mellom mens og EL kan derimot variere en god del fra syklus til syklus. Det kan derfor være vanskelig å vite når EL er om syklusene er ustabile.

Så har du veldig ustabile sykluser tror jeg nok den eneste løsningen for å være sikker på å treffe EL enten er å bruke EL-tester eller ha sex annenhver dag fra en uke etter første mensdag til neste mens kommer.

Det går an å tempe for å finne ut når EL har vært, men da er det jo for sent...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...