Gå til innhold

Sterilisering?

Gjest Gjest_Forvirret_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Forvirret_*
Skrevet

Loven er jo ganske klar.

Person som har bosted her i landet og som har fylt 25 år kan steriliseres når han selv begjærer det. Dette gjelder ikke person som har en alvorlig sinnslidelse eller er psykisk utviklingshemmet eller psykisk svekket.

Men samtidig så hører jeg fra alle som vet at jeg gjerne vil sterilisere meg at jeg "neppe kommer til å få lov", pluss en hel masse skrekkhistorier om trebarnsmødre på 38 som ikke "har fått lov"... Jeg er 26, jeg er barnløs, men jeg er sikker (tro dere meg). Jeg kan da ikke nektes å sterilisere meg hvis jeg vil det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Loven er jo ganske klar.

Men samtidig så hører jeg fra alle som vet at jeg gjerne vil sterilisere meg at jeg "neppe kommer til å få lov", pluss en hel masse skrekkhistorier om trebarnsmødre på 38 som ikke "har fått lov"... Jeg er 26, jeg er barnløs, men jeg er sikker (tro dere meg). Jeg kan da ikke nektes å sterilisere meg hvis jeg vil det selv?

Print ut fra lovdata, og vær klar på at du kommer til å melde inn legen til fylkeslegen om h'n ikke sender inn "søknaden" til sykehuset uten å gi deg en begynnelse. Den begunnelsen skal da være svært nær en diagnose som umyndiggjør deg. (omman da bør ha muligheten til å bære frem et barn er en annen sak...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...