Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32 år og begynte for et par år siden og få linjer rundt øynene.. :tristbla: Noen dypere enn andre. Er dette unormalt tidlig? Blir ellers tatt for å være 10-14 år yngre enn jeg er, og blir fortsatt spurt om legitimasjon både på uteplasser og polet, så kan jo ikke akkurat si at jeg ser merkverdig eldre ut med disse linjene/rynkene - men de PLAGER meg virkelig for de synes GODT :tristbla: Mange av mine jevnaldrende venninner, hvor noen av dem ikke ser en DAG yngre men heller eldre, har ikke antydning til rynker, så jeg er livredd for at d bare er jeg som er unormalt tidlig ute..?!

Har prøvd diverse øyenkremer til ingen nytte, så er d noen der ute som kan anbefale en krem som virkelig HJELPER?? Vil sette utrolig stor pris på d <3

Kan tilføye at jeg svært sjeldent drikker alkohol og har aldri røyket. Hvis jeg tar solarium dekker jeg alltid over ansiktet med et håndkle, men må innrømme at jeg ikke gjorde d for noen år tilbake, så d er kanskje d jeg får svi for nå..?!

Håper noen kan hjelpe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dannelse av linjer starter allerede ved 24-25 års alder da collagen og elastin-produksjonen minker. Sol er hudens verste fiende når det gjelder linjer og rynker så det vil jeg sterkt fraråde deg. Nytter ikke å legge håndkle over. Altså, det du gjør for og mot huden din idag, vil du ha igjen for om f eks fem år. Linjene viser seg ikke før etter tid. Så ja, solariumsbruk kan vise seg etter mange år. Bruk gode kremer, unngå soling så kan du hindre dannelse av nye.

Skrevet (endret)

Som Tanita skriver så förändras huden efter 25. Runt 40 minskar collagenproduktionen drastiskt. Att få antydning till linjer vid 32 är därmed inget ovanligt alls så som du beskriver.

Faktorerna om HUR vår hud åldras beror på:

-Arv

-Miljö. yttre påverkan och bruka av skydd mot oxidering

-Kost

Man kan under sin livstid göra oerhört mycket med sin hy själv. Enbart man själv sätter gränser (och kanske plånboken).

Varför jag fick ett så genuint intresse för hur huden är uppbyggd, sjukdomar och kvalitet på huden, beror enbart på att jag som tonåring var hemskt drabbad av böldakne med cystiska djupliggande blålila utslag.

Därav kom jag under rätt behandling hos Dermatolog och PlastikLäkare vid 17-års ålder. Sedan dess har jag var dag, förebyggt denna kommande åldrandeprocess med hjälp av syror och antioxidanter samt högt spf året runt.

Det är INTE försent för din del, men förvänta dig inte underverk över en natt. Det kan ta många månader och år att få en fin och frisk hy om man inte tidigare varit noga med sin hud.

Vår hud säger mycket om oss. Den ger ett representativt intryck därför bör vi tänka noga på vad vi både stoppar i oss. Ät gärna fiskoljekaplsar med essentiella fettsyror Omega, mycket zink, och B5 samt Tochopherol.

samt vilken typ av produkter vi brukar. För mig är allt annat än medicinsk hudvård, otänkbart.

Välj märke med omsorg!

Bra märken är:

1. Mene & Moy

2. Jan Marini

3. MD Forte

4. Skin Ceuticals

5. Obagi

6. DDF

7. Synchroline

Jag brukar glömma hälften...

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Endret av Jean

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...