Sulosi Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Blir så frustrert, må bare ha ut litt krutt her.... Har vert sykemeldt en stund og i desember ble som kjent barnetrygda utbet i midten av mnd, det samme ble sykepengene,..ergo vi var ganske blakke 1. januar. Nå har vi i 20 dager levd på minimumsnivå, tømt skaper og frys for mat. Sykepengene skulle kommet i dag ( har alltid kommet den 20-23 i mnd tidligere) men ingen penger kom. Siden jeg da bare hadde 200,- igjen ringte jeg nav for å høre når de kom....den 30. januar...hvilket betyr at vi har 20,- kroner dagen å leve for de neste 10 dagene. Spurte etter bidraget men de kunne heller ikke svare på når det kom evt hvor mye eller om det kom i det hele tatt denne mnd. (ba om tvangstrekk 5. desember) På toppen av det hele så gikk bilen i stykker og måtte taues på verksted, beina verker som H.. etter å ha gått flere kilometer hjem... Og nå måtte jeg bare sende all frustrasjonen ut i universet....
Pjukset Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Jeg skjønner har jeg mye å glede meg til når jeg nå snart skal over på NAV sine lønningslister
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 i desember ble som kjent barnetrygda utbet i midten av mnd, det samme ble sykepengene,..ergo vi var ganske blakke 1. januar. Hvorfor det? Mener du at dere ville vært mindre blakke om pengene hadde blitt utbetalt senere i desember? Det er jo opp til dere å få pengene til å strekke til... Men jeg skjønner svært godt frustrasjonen over at Nav plutselig utsetter utbetalingen av pengene til ti dager senere enn de gjorde i 2008. Om det er tilfelle synes jeg du bør kontakte media.
Lovis Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Sykepengene kommer den 27. denne mnd. Normalt sett kommer de rundt den 25. Jeg har aldri opplevd å få sykepenger den 20., kunn OS. Den 25. har alltid vært utbetalingsdagen for sykepenger her, så Nav har vel ikke forandret på noe.
Sulosi Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2009 Hvorfor det? Mener du at dere ville vært mindre blakke om pengene hadde blitt utbetalt senere i desember? Det er jo opp til dere å få pengene til å strekke til... Men jeg skjønner svært godt frustrasjonen over at Nav plutselig utsetter utbetalingen av pengene til ti dager senere enn de gjorde i 2008. Om det er tilfelle synes jeg du bør kontakte media. Hadde lagt til side penger til januar og det holdt til i går og jeg er jo vant med at januar har et visst etterslep fra jula. Frustrasjonen er mest at utbet blir flyttet til siste dagen i mnd fordi "-vi er i 2009 nå." Jeg hadde jo et visst håp om at jeg skulle, etter 12 år, få bidrag i desember etter tvangstrekkk. Kom ingen penger da og det kommer ingen denne mnd. Det viser seg at arbeidsgiveren ikke trekker så nå blir det purring og namsmann, men vi kan ikke leve av penger som kommer en gang i fremtiden...
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Blir så frustrert, må bare ha ut litt krutt her.... Har vert sykemeldt en stund og i desember ble som kjent barnetrygda utbet i midten av mnd, det samme ble sykepengene,..ergo vi var ganske blakke 1. januar. Nå har vi i 20 dager levd på minimumsnivå, tømt skaper og frys for mat. Sykepengene skulle kommet i dag ( har alltid kommet den 20-23 i mnd tidligere) men ingen penger kom. Siden jeg da bare hadde 200,- igjen ringte jeg nav for å høre når de kom....den 30. januar...hvilket betyr at vi har 20,- kroner dagen å leve for de neste 10 dagene. Spurte etter bidraget men de kunne heller ikke svare på når det kom evt hvor mye eller om det kom i det hele tatt denne mnd. (ba om tvangstrekk 5. desember) På toppen av det hele så gikk bilen i stykker og måtte taues på verksted, beina verker som H.. etter å ha gått flere kilometer hjem... Og nå måtte jeg bare sende all frustrasjonen ut i universet.... Må man bruke opp pengene man får en mnd pga de kommer tidligere neste mnd? man får ikke mere penger. Så egentlig skulle du kun ha ventet på penger fra den 20-23 til den 30, noe som er frustrerende nok. Desverre, så er det slike ting Nav foretar seg. De har ingen tanker på at folk venter. Arb.giver flytter også dato innimellom, men e gir beskjed i god tid
Gjest Sykemeldt Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har vært sykemeldt noen måneder og det som skjedde i 2008 var: Sylkemledt fra 16.- 16. Pengene for 16.- 30 kom rimellig kjapt etter innlevering av sykemelding. Et par dager inn i ny måned kom sykepengene fra 1.- 16. Slik var det i oktober og november. I desember fikk jeg også pengene for 16.- 31. des rimelig kjapt. Og jeg trodde det var som fr at resten av perioden ville bli utbetalt først i januar... Men fortsatt ingen penger..... Får ikke før 27. januar. Så her er det helt skrapet... "Trøsten" fra NAV er at i februar og utover, så har de to utbetalingsdager for sykepenger... Men det hjelper ikke meg som trodde det ville komme penger tidlig i januar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå