Gå til innhold

Litt grov pizzadeig?

Anbefalte innlegg

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)

En liten avsporing i kjølvannet av pizzasteindiskusjonen: :)

Vi har ikke pizzastein, men vil gjerne ha tynne pizzaer med sprø bunn. Det vi gjør er å varme vanlige stekeplater i ovnen (275-300 g), legge ferdigkjevlet pizzadeig m/ topping på en tilsvarende kald plate dekket med bakepapir, og så skli bakepapir med pizza over på den forvarmede platen.

Resultatet blir nok ikke like bra som med pizzastein, men ganske akseptabelt likevel. Og det er antakelig lettere å lage flere pizzaer etter hverandre. Bruker forresten samme metode til naanbrød.

PS: Leste nå tråden fra starten og så at framgangsmåten allerede var beskrevet. Lurt er det uansett!

Endret av Eurydike
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet
Men gjør det at den blir ekstra sprø, da?

Ja, det gjør det, pga den veldig varme platen.

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve det i kveld. Takk for tips. ^^

• 3 uker senere...
Gjest Bakeglad
Skrevet

Vi pleier å bruke Hi-maize når vi lager pizza, og resultatet blir kjempebra. Ingen forskjell fra fin bunn i smaken. Tynn italiensk bunn blir også ekstra sprø med Hi-maize.

Jeg bruker sammalt hvete fin (i tillegg til vanlig hvetemel) - da blir bunnen bra synes jeg. Slumper endel når jeg lage pizza, men vil tro at blandingsforholdet er 50/50 med hvetemel og sammalt hvete fin.

I Helsekostbutikker har jeg sett Hi-Maize som er kostfiber som kan tilsettes for å øke fiberinnholdet. Jeg har ikke prøvd dette. Hi-Maize

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...