Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 20 år som har utrolig lyst til å reise på interrail. Drømmen har vært der lenge, men jeg har aldri klart å få med meg noen venner, men denne sommeren skal jeg dra, om det så blir alene. Er det noen som har dratt på interrail alene før? Evt planlegger å reise alene til sommeren?

Jeg har snakket litt med en gutt på min alder som dro alene i fjor, og han hadde den beste sommeren noensinne og ble kjent med mange folk, men vi to er veldig forskjellige. Han blir alltid kjent med folk og prater med alle. Jeg har en tendens til å være mer innesluttet, det er ikke det at jeg er sjenert, og jeg blir somregel kjent med folk etter en liten stund, men jeg trenger mer tid. Derfor er jeg så bekymret for at jeg vil være alene hele turen.

Dessuten er jeg litt bekymret når det gjelder gutter, jeg er en høy, blond jente og i utlandet får dette litt mer oppmerksomhet enn jeg ønsker. Derfor er de jeg blir kjent med ute etter litt mer. Jeg vil jo føle meg trygg når jeg reiser (uten og klippe og farge håret :fnise: ) Erfaringer? Tips? Har ofte opplevd at noen følger etter meg, eller ikke tar "nei" for et "nei" i utlandet, og syntes det er veldig ekkelt. Hadde følt meg tryggere med en reisepartner, men ser ikke ut som jeg får det, så da får jeg prøve å gjøre det best mulig alene

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

sist ejeg var ute å reiste møtte jeg mange jenter som reiste alene så jeg tror ikke det skal være noe problem. Hvis du bor på vandrehjem får du en fin mulighet til å bli kjent med haugevis av andre mennesker ganske lett.

Skrevet

Ikke bekymre deg for om du har lett for å bli kjent med folk i det daglige livet eller ei. Når du er på reisefot alene, du bli kjent med folk for ikke å gå gal helt alene på hotellrommet. :fnise: Og reiser du til et typisk backpacker-sted er det veldig mange som reiser alene, og det er utrolig lett å bli kjent med folk.

Gjest padawan
Skrevet

jeg vil anbefale vandrehjem fremfor hotel. sitter du alene på et hotel blir du iallefall alene.

Skrevet

Ja, helt enig selvfølgelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...