Gå til innhold

Er det sant at Nick Jonas har diabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at Nick Jonas har diabetes? Har hørt han har det men han er jo ikke overvektig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Hvis han sier han har det så har han sikkert det. Man trenger ikke være overvektig for å ha diabetes og man trenger ikke få diabetes selv om man er overvektig.

Skrevet
:ler:

Altså, man er ikke automatisk overvektig om man har diabetes! ;)

Skrevet
Ok. Hvis han sier han har det så har han sikkert det. Man trenger ikke være overvektig for å ha diabetes og man trenger ikke få diabetes selv om man er overvektig.

:enig:

Skrevet

Trodde man fikk diabetes av overvekt og usunt kosthold jeg..... Og trodde de fleste som fikk det var eldre enn han der.

Jeg har aldri hørt om en slank person som har fått diabetes......

Skrevet

Da har du ikke hørt om diabetes 1? Eller fått med deg at årsakene til diabetes er sammensatt?

Skrevet

diabetes 1? Hva mener du med det? Er det ikke bare en diabetes? Det er en sykdom i leveren som skyldes overvekt, for lite trening og usunt kosthold+ høyt blodtrykk. Tror de fleste diabetikere må sprøyte inn medisinen eller ta piller hver dag hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet
Trodde man fikk diabetes av overvekt og usunt kosthold jeg..... Og trodde de fleste som fikk det var eldre enn han der.

Diabetes kan være resultat av usunt kosthold ja, men man trenger ikke være overvektig. Det er forskjell på diabetes type 1 og type 2:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322774

Skrevet

Og diabetikerne må holde seg unna sukker for resten av livet. Er det ikke slik? Kan ikke tro at en slank unggutt kan få diabeten.

Gjest Deception
Skrevet

Du kan jo lese litt her, så blir du muligens bittelitt mer opplyst. Det er to typer diabetes; diabetes 1 og diabetes 2, og det er den sistnevnte typen som muligens blir linket opp mot livsstil og overvekt.

Skrevet
Og diabetikerne må holde seg unna sukker for resten av livet. Er det ikke slik? Kan ikke tro at en slank unggutt kan få diabeten.

Joda, en ung slank person kan ha diabetes, men trolig diabetes type 1. Les om det i linken i mitt forrige innlegg.

Skrevet

Hæ? Finnes det to typer diabetes? Hva er 1ern linket opp mot?

Skrevet

Les linken...

Gjest Deception
Skrevet

Årsakene til type 1 er vel ikke kjent, men kan være genetiske. Personer med denne typen diabetes har ikke evnen til å produsere insulin, som er et hormon som er viktig i metabolismen av karbohydrater (ikke bare sukker), og personer med diabetes 1 må ta insulin i sprøyteform resten av livet. De bør nok holde et relativt sunt kosthold, med vekt på langsomme karbohydrater og jevnt næringsinntak, men trenger neppe å unngå sukker helt, selv om folk flest gjerne tror dette. Og jeg tror ikke det er noen som helst sammenheng mellom diabetes 1 og overvekt.

Sånn. Der slutter min kunnskap. Poenget er altså at det ikke bare er overvektige personer som har diabetes.

Skrevet

Det er mange som utvikler diabetes som barn, både med gener og arv har masse og si.... kosthold kan ofte være en stor faktor i at folk får diabetes, men ikke alltid grunnen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...