Gå til innhold

Hvor mange tenner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.......hvor mange tenner skal egentlig barn miste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har peiling??

16 ?

22 ?

Hmmmm...

Min lille har mistet sin nr 15 i dag og

lurer på hvor lenge en kan håve inn gryn...

Skrevet

Alle melketennene sine max 20 stk.

Sier jeg som er 34 og fremdeles har 2 av mine i behold....(melketenner, altså - ikke vanlige tenner)

Skrevet

Hm. Hvordan er det med jeksler, da? Mister man seksårstennene og tolvårsjekslene?

Min mann fortalte nemlig igår at han måtte trekke en seksårsjeksel da han var liten, men at det ikke var noe problem siden den kom ut igjen påny.

Jeg trodde man bare byttet ut til hjørnetennene, jeg. Så det blir totalt 16 tenner man mister. Men da er det altså bare de to bakerste oppe og nede på hver side man beholder?

Skrevet

Datteren min har ihvertfall mistet et par jeksler også....

Skrevet

Hehe, dere har nok rett. Bare jeg som surrer. Min har nok også det, men hun er ikke her nå så jeg får sjekket. HUN vet det nok garantert! :ler:

Skrevet

børn mister alle sine mælketænder de første ved omkring 5-6 års alderen og helt fram til de er 12-14 år da ryger kindtænderne som ofte

så grynene kommer over en år række *S*

Skrevet
HUN vet det nok garantert! :ler:

Helt sikkert!

Her har ungene også full kontroll i egen munn!

Skrevet

Snakker om tenner, jeg har fått betennelse i en tann jeg rotfylte for et år siden. OK, jeg har fått penicillin og paralgin forte, men vet dere hva som hjelper best? Minstas Dentinox!

:ler:

• 8 år senere...
Gjest Christoffer
Skrevet

Heihei! Min venn på 17 år har mistet kun 10 av melketennene sine, ER DETTE VANLIG?! SVAR MEG!! Henne føler seg veldig teit og sent utviklet pga dette, så gi tilbakemelding så fort som mulig!

Gjest Berit
Skrevet

Oi, dette er jo veldig unormalt! Har hun snakket med tannlegen om dette? Anbefaler og ta en tur innom for å få dette sjekket, så det ikke hoper seg opp i tannkjøttet! Tror aldri jeg har hørt om folk som ikke har mistet alle melketennene sine før 17 år. Det er vanlig å miste melketennene sine i en alder av 6-10 års alderen.

Mvh

Tannfeen

• 7 måneder senere...
Skrevet

Alle tennene til og med to-års-jekslene skal ut. Altså 20 tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...