Gå til innhold

Naboen har hasjplanter

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg ville ha ringt politiet anonymt, er jo tross alt ulovlig...

men ikke ring med mindre du er 100% sikker:P du kan jo alltids late som du er uvitende om hva han holder på med og spørre om han kan gjøre noe med lukten=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg hadde bett han om å gi meg minst 1kg måneden, hvis ikke hadde jeg anmeldt han.

Hehhee. jeg og :P

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Det finnes andre planter som lukter akkurat som marihuana, Cleome for eksempel.

Gjest StockDama
Skrevet

Tystere? Hva? Går vi fortsatt på barneskolen?

Om noen tar alle pengene dine, og du sier hvem det var til onkel politi, er du tyster. Om du ser noen kjøre på en tredjepart, og du gir skiltnummeret til onkel politi er du tyster.

Nå sammenligner jeg ikke potensielt drap med hasj, bare så det er sagt. Men tysting er bare noe mig de smører inn med påtatt ære i gamle mafiafilmer.

Nå er det nå slik at dyrking av denne planten er ulovlig, og hvis det plager ts at dette foregår i bygget hun bor i, har hun all rett til å anmelde dette om hun vil.

Og jeg vil ikke påstå at dyrkeren er verdens mest geniale person hvis planten lukter såpass og bor i et bygg med masse mennesker... slike planter lukter faktisk ganske så mye.

Skrevet

Hvordan kan du vite at han dyrker om du ikke har sett plantene? Plantene lukter ikke slik at det stinker ut på gangen...

Nei, ta deg sammen, la folk leve sitt eget liv-

Skrevet
Det finnes andre planter som lukter akkurat som marihuana, Cleome for eksempel.

Hvordan kan du vite at han dyrker om du ikke har sett plantene? Plantene lukter ikke slik at det stinker ut på gangen...

Nei, ta deg sammen, la folk leve sitt eget liv-

Er 100% sikker på hvilken plante det er, og jo tro meg det kan luktes ut på gangen.

Skrevet
Er 100% sikker på hvilken plante det er, og jo tro meg det kan luktes ut på gangen.

100% sikker, men du har aldri sett noe :ler:

Gjest Kyniker
Skrevet
Men å drive med hasj er jo galt.

Men er ikke så galt å være tyster. Har sett det på film og de er ofte på politiets side, vel de blir jo lutt mobbet av "the cops" da, men de kommer jo unna fengsel. Noen ganger så er de med heltene også. Blur jo litt action da i livet.

Troller du? Eller er du en del av befolkningen som mener at hasj er mer galt enn alkohol? Hasj er forbudt fordi terskelen for å forby andres idioti er mye lavere enn eget idioti, og alkohol er vanlig. Det har da ingenting å gjøre med at hasjbruk i seg selv er galt, det er like galt som å stappe i seg 10 softiser daglig, selv om hukommelsestap ikke er direkte sammenliknbart med diabetes, hjerteinfarkt, katarakt, nevropatier, etc.

Skrevet
Nå er det nå slik at dyrking av denne planten er ulovlig,

Men det skader ingen, derfor er det umoralsk å ringe politiet.

Gjest StockDama
Skrevet
Men det skader ingen, derfor er det umoralsk å ringe politiet.

Er det umoralsk å melde inn et lovbrudd også nå?

Skrevet
Er det umoralsk å melde inn et lovbrudd også nå?

Det er umoralsk å melde naboen for noe som plager deg, men ikke skader deg.

Skrevet
Det er umoralsk å melde naboen for noe som plager deg, men ikke skader deg.

Etter din logikk skulle det da være umoralsk å melde noen som banker ektefelle/barn?

Skrevet (endret)
Etter din logikk skulle det da være umoralsk å melde noen som banker ektefelle/barn?

Jeg snakket om dette ene tilfellet. Ikke totalt sett.

Endret av The Kitten
Skrevet

Hvis det er sånn at han dyrker, og ikke "bare" røyker, så tror jeg at jeg hadde vært forsiktig... hvis ikke dere har mange naboer så er det kanskje ganske opplagt at det er du som har ringt politiet... og det er som regel mye rare folk i slike miljøer. Ja, jeg hadde feiga ut og passet mine egne saker. Sett ut en luftfrisker eller noe, kanskje han tar et hint i stedet.

Skrevet
Hvis det er sånn at han dyrker, og ikke "bare" røyker, så tror jeg at jeg hadde vært forsiktig... hvis ikke dere har mange naboer så er det kanskje ganske opplagt at det er du som har ringt politiet... og det er som regel mye rare folk i slike miljøer. Ja, jeg hadde feiga ut og passet mine egne saker. Sett ut en luftfrisker eller noe, kanskje han tar et hint i stedet.

Spesielt hvis du setter den rett ved siden av døra til leiligheten hans ;)

Skrevet

Jeg er ganske overasket over hvor mange som støtter dette lovbruddet og heller kaller ts en tyster enn å støtte h*n i å melde fra til politiet om et lovbrudd.

Å dyrke hasj er ulovelig i Norge, so hvorfor skal ikke dette lovbruddet meldes til politiet på lik linje med andre lovbrudd?

Jeg hadde anmelt om jeg var 100% sikker på at naboen hadde hasjplanter, men gjør det over tlf.

Du kan melde om lovbrudd via nettet, men jeg tror ikke de tar det like seriøst.

Skrevet

Jeg ville ikke kalt TS for en tyster, og lovmessig sett hadde hun gjort det helt riktige ved å melde fra. For min egen del må jeg tilstå at det ikke er alle lover jeg er enig i, og da går jeg ikke over lik for å melde fra om dem til politiet heller.

Skrevet

Syns faktisk politiet kan bruke resurssene sine på bedre ting enn å beslaglegge pot-planter hjemme hos privatpersoner.. Mest sannsynlig så er det ikke fremstilling og salg i stor skala han driver med, og da skader han ingen med det.

Nei, bruk politiet der de trengs.

Skrevet
Jeg er ganske overasket over hvor mange som støtter dette lovbruddet og heller kaller ts en tyster enn å støtte h*n i å melde fra til politiet om et lovbrudd.

Å dyrke hasj er ulovelig i Norge, so hvorfor skal ikke dette lovbruddet meldes til politiet på lik linje med andre lovbrudd?

Jeg hadde anmelt om jeg var 100% sikker på at naboen hadde hasjplanter, men gjør det over tlf.

Du kan melde om lovbrudd via nettet, men jeg tror ikke de tar det like seriøst.

Ok, dette er grunnen til at jeg synes det er galt å anmelde: Sannsynligvis driver denne personen i veldig liten skala; dette kan vi vite fordi stortstilt produksjon vil kreve et stort areal og kjennetegnes av en rekke andre ting som ikke er tilfelle her. Derfor dyrker han sannsynligvis til seg selv, og gir/selger kanskje en veldig liten mengde til venner og bekjente.

Altså kan vi forutsette at om noen i det hele tatt blir skadet av dette, så er det dyrkeren selv. Og dersom TS ringer til politiet, vil denne personen bare få ytterlige problemer i form av prikk på rullebladet, problemer med innreise til visse land, bøtestraff, eller til og med fengselsstraff. Er ikke poenget med narkotikalovgivningen å beskytte befolkningen mot skade? Men hvis denne personen anmeldes vil det få utelukkende negative konsekvenser for ham. Og det er ingen som vil få det noe bedre. Så hvorfor gjøre det? En forutsetning for en politireaksjon må være at det har en positiv effekt, og en slik positiv effekt finnes ikke her.

Jeg kan forstå at man ringer politiet dersom det er stort trafikk av tvilsomme personer til og fra leiligheten og man føler seg utrygg. Men dersom det eneste problemet man har er lukt, synes jeg man kan ta det opp med personen selv. Politiet bør uansett ikke kontaktes, og ja, jeg ser på det som utidig tysting.

Skrevet
Syns faktisk politiet kan bruke resurssene sine på bedre ting enn å beslaglegge pot-planter hjemme hos privatpersoner.. Mest sannsynlig så er det ikke fremstilling og salg i stor skala han driver med, og da skader han ingen med det.

Nei, bruk politiet der de trengs.

Mest sannsynlig? Vel, det kan jo hende. Men det kan også hende at dette er storstilt dyrking. Det ville ikke vært første gang at det ble avslørt hele boliger som i hovedsak brukes til dyrking av cannabis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...