Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp begynt på easylife (begynner på dietten i morgen), og er veldig interessert i å høre hvordan det har gått med andre som eventuelt har gått på dette...

Easylife er et program som går både på kosthold og trening over seks mnd. Første perioden spiser man bare kosterstattere, og er veldig nysgjerrig på hvordan dette har fungert for andre...:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet
Har nettopp begynt på easylife (begynner på dietten i morgen), og er veldig interessert i å høre hvordan det har gått med andre som eventuelt har gått på dette...

Easylife er et program som går både på kosthold og trening over seks mnd. Første perioden spiser man bare kosterstattere, og er veldig nysgjerrig på hvordan dette har fungert for andre...:)

Hei:)

Jeg begynte på tirdag, er dag 4 kosterstatter for meg, trodde det skulle rable for meg i går kveld men i dag er det bedre:) vært på trening og det hjelper på sultfølelsen + masse vann.

Hvordan går det med deg?? ser på datoen at vi startet samme dag;)

• 2 uker senere...
Gjest sulten og gretten
Skrevet
Hei:)

Jeg begynte på tirdag, er dag 4 kosterstatter for meg, trodde det skulle rable for meg i går kveld men i dag er det bedre:) vært på trening og det hjelper på sultfølelsen + masse vann.

Hvordan går det med deg?? ser på datoen at vi startet samme dag;)

Jeg startet på kurs den 29. og begynte på kostholdsersstattere igår,søndag.. og idag har jeg vært i super dårlig humør. bare vært på gråten og vært irritabel i hele dag. går meg selv på nervene kjenner jeg. Gruer meg til morgendagen som det står i boken skal være den værste :(

Skrevet

Etter å ha lest innleggene over ser jeg fort at dette ikke akkurat er noe livsstil en kan fortsette med i lengden.. Hadde det ikke vært bedre om dere heller la om livsstilen med hyppige små regelmessige måltider, legger inn trening og er ellers aktiv i hverdagen for å deretter ha ett rolig vekttap som pleier å vare fremfor å pine dere igjennom disse kurene som ikke pleier å være noe som gir varig vekttap. Heller litt ned og litt mer opp... Bare litt tanker..

Skrevet
Etter å ha lest innleggene over ser jeg fort at dette ikke akkurat er noe livsstil en kan fortsette med i lengden.. Hadde det ikke vært bedre om dere heller la om livsstilen med hyppige små regelmessige måltider, legger inn trening og er ellers aktiv i hverdagen for å deretter ha ett rolig vekttap som pleier å vare fremfor å pine dere igjennom disse kurene som ikke pleier å være noe som gir varig vekttap. Heller litt ned og litt mer opp... Bare litt tanker..

Helt enig!

Det er høyst sannsynlig en kortvarig glede dere får ut av resultatet, og tydeligvis bringer det ingen glede nå heller...

Selv har jeg lagt om kostholdet mitt til sunn mat, mye frukt og grønt, samt noen treningsøkter i uka. Og jeg er på et langt bedre humør enn noen sinne! Noe jeg mener skyldes både den sunne maten og prestasjonsfølelsen som kommer etter en økt på treningssenteret. I tillegg er jeg aldri sulten lenger da jeg heller spise litt mindre men litt oftere (ca hver 3. time), enn tidligere hvor jeg heller spiste ett eller to store måltider om dagen.

Gjest meg igjen
Skrevet

Jeg som skrev akkurat må tilføye noe.

Var inne på easylife.no og så på forsiden at Bjørn Rune gikk ned 15 kg på 3 uker. Unnskyld meg, men hvor latterlig er ikke det? Det sier seg selv at en kropp som har brukt betraktelig mye lenger tid enn 3 uker på å gå opp 15 kg, ikke har godt av å ta av seg 15 kg på så kort tid. Kroppen klarer heller ikke å tilvenne seg den nye "livsstilen" på så kort tid, så veien tilbake med de 15 kg er ufattelig kort.

15 kg på 3 uker - ikke bra for kroppen. Absolutt ikke.

Skrevet
Jeg som skrev akkurat må tilføye noe.

Var inne på easylife.no og så på forsiden at Bjørn Rune gikk ned 15 kg på 3 uker. Unnskyld meg, men hvor latterlig er ikke det? Det sier seg selv at en kropp som har brukt betraktelig mye lenger tid enn 3 uker på å gå opp 15 kg, ikke har godt av å ta av seg 15 kg på så kort tid. Kroppen klarer heller ikke å tilvenne seg den nye "livsstilen" på så kort tid, så veien tilbake med de 15 kg er ufattelig kort.

15 kg på 3 uker - ikke bra for kroppen. Absolutt ikke.

Helt enig her, kroppen trenger at ett vekttap går rolig for å kunne innstille seg de nye mat -og treningsvanene samt at det er det som fungerer i lengden, dette er det forsket mye på og det enkle er faktisk det beste, hyppige små måltider, regelmessig med trening og aktivitet i hverdagen.

Kroppen er ikke en bryter en kan stille som det passer en. Kanskje går en ned i vekt av disse sultekurene, men kiloene kommer på igjen når en begynner å spise normal mat og VELDIG ofte bringer de med noen ekstra da kroppen har fått for lite næring i en periode og forbrenningen er kanskje ikke er den samme lenger om en holder på lenge nok...

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Her er det ikke snakk om å kun gå på pulver i noen uker og så er kurset slutt. Man bruker kun pulveret i en kort periode for å få en kick start på kroppen, etter dette får man kost veileding på hvordan man bør spise, samt at man får en rutine på trening. Man bygger opp kroppen med mat og trening igjen.

Kurset varer i 6 mnd, noe jeg tror gjør at veldig mange holder vekten, ved at de har kommet inn i en bra trenings rutine.

Easy Life er en livsstil endring, ikke noe man gjør BARE for å bli bikinislank til sommeren. Da har du havnet feil.

Jeg har troen på at dette fungerer. Ja man er opptatt av kg i startet, for det er jo det man vil bli kvitt. Men man får også andre gevinster ved dette opplegget. Som gode spisevaner, bedre helse og en god treningsrutine.

Les om hva Easy Life går ut på før dere kritiserer. Dette har fungert for veldig mange. Ikke alle klarer på egenhånd å bite tenna sammen å få gjort noe med seg selv. Der jeg går, er vi en gruppe på 16 personer som møtes 1 gang i uken de 3 første mnd, siden hver annen uke de siste 3 ukene. Å ha en støtte gruppe er viktig for mange for å komme i gang.

Har selv nylig startet så jeg har ingen erfaring med ting ennå. Ønsker deg lykke til og håper du når målet ditt :o)

Hilsen en annen Easy Life deltaker

Skrevet (endret)

Ikke alt er bare ment som kritikk, men snarere tips, anbefalinger og det er derfor man legger ut slike innlegg, få respons, ikke alt er til enhver tid det en er ute etter, men det kommer som oftest mye gode ideèr til det en spør om.

At alle mennesker er forskjellige og da trenger ulike måter på å gå ned i vekt er forståelig, men en dag kommer hverdagen igjen prøver noen av oss å si her. Da har en kanskje ikke noen støttegruppe lenger osv. Men funker det for noen enkelte er det jo kjempebra, men desverre er det bare sånn at mennesker har ofte litt mer problemer med å fortsette alene enn i grupper og derfor er det viktig at de i tillegg har en kunnskap om hvordan man kan fortsette med livet uten/etter Easylife.

Dette er litt av grunnene til alle tips om mat, trening og aktivitet som blir nevnt i innleggene over.

Endret av Lotte27
Skrevet
Ikke alt er bare ment som kritikk, men snarere tips, anbefalinger og det er derfor man legger ut slike innlegg, få respons, ikke alt er til enhver tid det en er ute etter, men det kommer som oftest mye gode ideèr til det en spør om.

At alle mennesker er forskjellige og da trenger ulike måter på å gå ned i vekt er forståelig, men en dag kommer hverdagen igjen prøver noen av oss å si her. Da har en kanskje ikke noen støttegruppe lenger osv. Men funker det for noen enkelte er det jo kjempebra, men desverre er det bare sånn at mennesker har ofte litt mer problemer med å fortsette alene enn i grupper og derfor er det viktig at de i tillegg har en kunnskap om hvordan man kan fortsette med livet uten/etter Easylife.

Dette er litt av grunnene til alle tips om mat, trening og aktivitet som blir nevnt i innleggene over.

Det er nettopp grunnen til at man bruker 5 måneder på å lære om kosthold (ordentlig kosthold, ikke kosterstattere), trening og å sette seg mål.

De ukene med kosterstattere man går på i begynnelsen setter kroppen i gang, man mister mye vekt på kort tid og så bruker man nesten et halvt år på å stabilisere det.

Jeg var også skeptisk til å gå ned så mye på kort tid, men etter å ha lest om opplegget tror jeg det kan funke bra :)

Skrevet
Jeg var også skeptisk til å gå ned så mye på kort tid, men etter å ha lest om opplegget tror jeg det kan funke bra :)

Funker det for deg og du klarer å opprettholde det etter kurset er det jo supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...