Gå til innhold

Pris eller beliggenhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere valgt av et hotell midt i sentrum, og ett to km utenfor til halve prisen? La oss si det er snakk om 1000 vs 500 kroner. Hva hvis ett av hotellene ikke hadde bad på rommet? Foretrekker dere store kjedehotell, eller små b&b?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Bra spørsmål. Det beste er jo hvis man kan kombinere dette. Jeg synes beliggenhet er viktigst men av og til blir man presset til å bo litt lengre unna på grunn av prisene. Og da er det iallefall viktig at man finner et hotell som ligger ved et busstopp/tog stasjon/subway stasjon slik at de iallefall blir lett å komme seg rundt. Jeg foretrekker selv de større kjedehotellene og synes det er fantastisk å bo på slike hoteller i Asia. Servicen man får her er bare helt utrolig iforhold til det man opplever her hjemme.

Skrevet

for 500kr så hadde jeg klart valgt det dyreste (altså betalt 500 kr mer).. og bad på rommet er et must ja. Reiser ikke til et hotell uten det.

Skrevet
for 500kr så hadde jeg klart valgt det dyreste (altså betalt 500 kr mer).. og bad på rommet er et must ja. Reiser ikke til et hotell uten det.

Enig!

Men hadde det vært snakk om 2000 vs 4000 kroner ville jeg måtte tenke meg om. (Men bad MÅ jeg ha, for jeg er ferdig med backpackerlivet)

Skrevet

Jeg pleier se etter det billigste rommet med bad som jeg kan finne innen for en sentral sone. Men blir prisforskjellen veldig stor kan det hende jeg prioriterer vekk bad eller flytter lenger vekk. Foretrekker helt klart små pensjonat eller b&b fremfor store upersonlige (og nesten alltid dyre) kjedehoteller.

Skrevet

Eget bad er et must.

Jeg foretrekker å bo sentralt, for å slippe å kaste bort tid på å komme meg inn og ut av byn. Om det er store prisforskjeller, så bor jeg heller litt usentralt, forutsatt at det er lett å komme seg inn til byn med offentlig transport. F.eks. valgte jeg i høst å bo i Long Island City i stedet for på Manhattan, da jeg sparte over 1000 kr natten, og det var subwaystopp rett utenfor hotellet.

Jeg foretrekker store hotellkjeder. De har som regel bedre frokost, bedre rom, bedre system for "houskeeping", osv. Jeg har bodd på diverse b&b når det har vært billigere, og jeg synes alltid det er litt småsjabert. I tillegg til at jeg er en av dem som ikke liker å måtte småsludre med eierne som nærmest henger over deg når du prøver spise frokost :P Jatakk til upersonlig hotellpersonale, sier nå jeg.

Skrevet

Spørs litt hvor lenge det er snakk om. For en natt hadde jeg helt klart valgt det dyre i sentrum, men om jeg skal være et sted i 4+ dager er det deilig å bo litt i utkanten, og man øker plutselig reisebudsjettet ganske mye..

I de fleste storbyer er det lett å komme seg rundt med buss/bane uansett. Pluss at det ofte er morsommere butikker/spisesteder/ol i utkanten av byen (midt i sentrum er det ofte HM, GAP, Starbucks, og Burger King uansett om man er i England eller Polen..).

På veldig lange ferier ofrer jeg gjerne bad også, men om det er en langhelg, eller en uke betaler jeg gjerne litt ekstra for det. Pleier ikke å være så mye å spare på å kutte bort badet ( i hvert fall ikke i forhold til å flytte seg en kilometer ut fra sentrum).

Forøvrig liker jeg små steder best. Prøver å holde meg unna kjedene både i Norge og utlandet egentlig..

Skrevet

Foretrekker å bo sentralt og betale det det koster. Men bad MÅ jeg ha.

Gjest Alabama
Skrevet

Jeg hadde valgt det billigste. Hvis det er halve prisen og to kilometer unna!?? Det er jo en halvtime å gå...

Det kommer selvsagt an på hvor du skal. Dersom man skal bo utenfor bykjernen (lengre enn to km) er man avhengig av god kollektivtransport.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...