Gjest patience Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Etter tre måneders tålmodighet pga surmuling og vinterdepresjoner hvor mannen min har klaget sin nød pga alt og ingenting. Hvor han har vært sur og grinete annenhver dag. Kjeftet og smelt for småting. Skjelt meg ut fordi jeg hadde glemt å kjøpe brød når han var SÅ sulten. Nei hvordan skulle det gå hvis vi fikk barn og jeg ikke sørget for å ha brød i hjemmet?? Idag var det min tur ja..... Jeg kom forsent på jobb. Bussen min var en time forsinket. Jeg var kald og våt på føtter, hender og klær. Greit nok. Da jeg skulle hjem var det det samme. Forsinket buss. Våte og kalde føtter og hender. Jeg kommer hjem og nevner at jeg ikke er i det beste humørt pga dette da. Så får jeg en skyllebøtte uten like. Har du mensen eller? Skal det være sånn så kan vi bare glemme å finne hus sammen!!! blabla...og sånn fortsetter han. Han takker og bukker ellers for at jeg er så tålmodig...Sier selv at han er klar over at han er fæl i mørketiden. Men sprekker bare jeg har EN dårlig dag... Er det virkelig mulig sier jeg bare... Men nå sitter jeg her og lurer på om jeg har skjemt han bort med tålmodighet...Når han ikke tåler at jeg har en dårlig dag og sier ifra om det... Nei mannfolk!!!!!!!
Papaya84 Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Etter tre måneders tålmodighet pga surmuling og vinterdepresjoner hvor mannen min har klaget sin nød pga alt og ingenting. Hvor han har vært sur og grinete annenhver dag. Kjeftet og smelt for småting. Skjelt meg ut fordi jeg hadde glemt å kjøpe brød når han var SÅ sulten. Nei hvordan skulle det gå hvis vi fikk barn og jeg ikke sørget for å ha brød i hjemmet?? Idag var det min tur ja..... Jeg kom forsent på jobb. Bussen min var en time forsinket. Jeg var kald og våt på føtter, hender og klær. Greit nok. Da jeg skulle hjem var det det samme. Forsinket buss. Våte og kalde føtter og hender. Jeg kommer hjem og nevner at jeg ikke er i det beste humørt pga dette da. Så får jeg en skyllebøtte uten like. Har du mensen eller? Skal det være sånn så kan vi bare glemme å finne hus sammen!!! blabla...og sånn fortsetter han. Han takker og bukker ellers for at jeg er så tålmodig...Sier selv at han er klar over at han er fæl i mørketiden. Men sprekker bare jeg har EN dårlig dag... Er det virkelig mulig sier jeg bare... Men nå sitter jeg her og lurer på om jeg har skjemt han bort med tålmodighet...Når han ikke tåler at jeg har en dårlig dag og sier ifra om det... Nei mannfolk!!!!!!! Nei! Dette må du ikke akseptere. Greit at han ikke har det så lett, men som et voksent meneske må han da kunne ta litt hensyn og vise litt forståelse for at du og har en dårlig dag. Ta det opp med han, at nå er det nok og at han må ta seg sammen! Det mener jeg hadde vært det beste iallefall. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Uff, det høres faktisk ut som meg for tiden.. Ikke for å skremme deg, men jeg er i ferd med å gå fra mannen min..
Gjest ærlig Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Nei hvordan skulle det gå hvis vi fikk barn og jeg ikke sørget for å ha brød i hjemmet?? Nei, si det... temmelig dårlig spør du meg... I hvertfall med en mann som tydeligvis er lam i både ben og hode. Barn er heldigvis sterke og overlever det meste. Mens mannen din derimot, kommer til å sulte i hel foran kjøleskapet....
Jade Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Du får spørre han om han har mensen neste gang han er nedfor!
Gjest ærlig Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Du får spørre han om han har mensen neste gang han er nedfor! Det heter da ikke mensen, men mansen...(når menn er ustabile).
Gjest patience Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Takk til ærlig Nå ble jeg i bedre humør...ler litt for meg selv og tenker at mansen kommer til å bli mye brukt i mitt hode fram til vi går lysere tider i møte Etter utbruddet hans har han gått litt rundt med halen mellom bena her. Tror han skjønner det. Men menn har vel sin stolthet, så beklage seg og være ydmyk er kanskje litt vanskelig.....Ivertfall når mansen ligger og lurer...hehe
Gjest patience Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Det hører med historien at da han klaget over det med brødet sa jeg at jeg kunne dra og kjøpe brød på bensinstasjonen...Svaret jeg fikk var surt og furten og lød: jeg liker ikke bensinstasjonsbrød..... :s
Jade Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Er ikke bensinstasjonbrød bakt i butikken da? Hva slags luksusbrød han er vant til da? Eller kanskje han tror at brødene smaker bensin eller spylervæske?
Gjest ærlig Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Det hører med historien at da han klaget over det med brødet sa jeg at jeg kunne dra og kjøpe brød på bensinstasjonen...Svaret jeg fikk var surt og furten og lød: jeg liker ikke bensinstasjonsbrød..... :s For en sutrekopp. Da er det seriøst HAN som har et problem- og ikke du. Fint at det begynner å letne litt i heimen
Gjest cr Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Det er ikke noe "jeez mannfolk", det er "jeez, mannen din". Han høres ikke akkurat ut som noe samleobjekt. Trivsel i hverdagen er noe av det viktigste.
Veronica88 Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Jeg er deppa om vinteren selv, og merker jo at jeg får lyst til å "åååh gi faen og gjør det selv" til et visst mannfolk, men hva får jeg utav det? Sure miner tilbake og dårlig samvittighet? Selv om man er deppa så går det jo an å tenke før man åpner kjeften. Det er ingen unnskyldning synes jeg. Så klart, sier man noe man ikke burde sagt EN GANG I BLANT, fordi man deppa, sånt skjer. Men hele tida? Nei. Er han virkelig mye bedre når det er sol ute? Hvis han er så mye bedre da, gi ham et valg: Enten så drar han seg til legen IDAG, og får sånn lys eller i verstefall piller (jeg er ikke fan av medisiner for "småting", men om det er noe som kan hjelpe han så kan jo legen vurdere det), eller så flytter han ut (eller du flytter ut). Da må han velge mellom surheten sin som han tydeligvis er så glad i, eller deg. Skriv gjerne et brev til ham og få med alle disse småtingene du nevner her, at han ikke tror du kan være mor bare fordi du glemmer en ting (som han faktisk kunne kjøpt selv). Si hva det får deg til å føle. Har han tenkt over hva du føler når han sier sånt? Minn ham på at DU bor der OGSÅ! Og du føler deg såret, akkurat som han blir sur når du er sur. Så kan du gi ham brevet eller legge det foran ham og gå ut en tur. Skriv også at om han surmuler til deg når du kommer tilbake, så går du bare ut igjen. Sover hos en venninne om det må til. At han virkelig må klare å svare deg SKIKKELIG når dere skal diskutere det. Vær streng. Skulle han gråte og unnskylde seg, så si at du ikke vil ha ord, du vil ha handling! NÅ! Ellers blir det bare en ond sirkel.
firewater Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 TS: Det høres ikke ut som han har det fint med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå