Gå til innhold

Denne jenta er fantastisk, men hun klarer ikke gi slipp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her er greia:

Hun er i et forhold og møtte meg. Hun var ikke 100% fornøyd med forholdet hun var i. Etter en tid gjorde hun det slutt med kjæresten sin, men han klarte å "lure" henne tilbake inn i varmen igjen, hele tiden mens jeg var på sidelinjen og hun visste hva jeg følte for henne.

Nå har hun og jeg hatt flere gode samtaler hvor hun har forklart problemet. Hun har problemer med å gi slipp på kjæresten sin fordi de er så gode venner, men hun sier at hun kommer til å angre seg grønn dersom hun ikke får en bit av meg også.

Denne jenta vil ikke være utro og vi har ikke rørt hverandre på annen måte enn ved å gi hverandre klem i ny og ne. Jeg har respektert hennes forhold og sagt at det er opp til henne og at det er hun som må ta en avgjørelse, fordi hun vet at jeg har falt pladask for henne.

Jeg er en ganske tålmodig kar, men det gnager på meg dette. Ikke vil jeg gi slipp på henne heller fordi det er så godt å bare være i hennes samvær.

Noen som har ideer og tips til hva jeg egentlig bør gjøre? Er det noe jeg kan gjøre, eller bør jeg bare gi slipp på henne?

Endret av LonelyMan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe for deg å gjøre, annet enn å fortsette å respektere at hun er i et forhold. Altså, ikke være "den andre".

Det er HUN som har noe å gjøre, og det er at hun skal bestemme seg for hvem hun vil ha og tør å satse på. Så lenge hun fortsetter med han, så har hun valgt han. Så fremt han ikke tvinger henne i noe forhold, så har hun 100% ansvar for hvem hun er sammen med.

Skrevet

Jeg har faktisk vært i en sånn situasjon før. Når jeg var yngre, var jeg sammen med en fyr i nesten 1 år. Det var et fælt brudd men vi løste ting og endte opp med å bli gode venner. Vi fortsatte å holde kontakten i årene etter bruddet. Etter noen år ble jeg kjent med en fyr. Vi dro på date et par ganger og jeg likte han godt med en gang. Han likte meg tilbake. Siden jeg hadde et godt forhold til eksen min så fortalte jeg han om denne fyren. Plutselig så begynte han å vise sin interesse igjen og forklarte at han fortsatt brydde seg om meg. Etter mange samtaler frem og tilbake, så bestemte vi oss for å bli sammen igjen. Jeg tenkte mye over dette om jeg skulle bli sammen med en fyr jeg kjente fra før og som jeg visste det kunne gå dårlig med fortsatt eller bli sammen med en fyr som jeg ikke har kjent så lenge og ikke vet så mye om. Trygghet eller noe ukjent og nytt? Jeg angrer aldri på det valget jeg tok. Han andre fyren hadde veldig store problemer med å gi slipp på meg. Det likte ikke eksen (kjæresten). Han ga seg heldigvis etter hvert men det tok litt tid. Søtt at han virkelig likte meg så godt men når jeg ikke valgte han så synes jeg at han kunne godta det.

Dette er bare min erfaring og historie.

Det er fint at du er tålmodig og sier at det er opp til henne. Det er bra. Nå vet jeg ikke hvor lenge de har vært sammen og sånn men bare gi henne tid. Det er nok ikke lett for henne å finne ut av det. Håper hun velger deg da!

Skrevet
Jeg har faktisk vært i en sånn situasjon før. Når jeg var yngre, var jeg sammen med en fyr i nesten 1 år. Det var et fælt brudd men vi løste ting og endte opp med å bli gode venner. Vi fortsatte å holde kontakten i årene etter bruddet. Etter noen år ble jeg kjent med en fyr. Vi dro på date et par ganger og jeg likte han godt med en gang. Han likte meg tilbake. Siden jeg hadde et godt forhold til eksen min så fortalte jeg han om denne fyren. Plutselig så begynte han å vise sin interesse igjen og forklarte at han fortsatt brydde seg om meg. Etter mange samtaler frem og tilbake, så bestemte vi oss for å bli sammen igjen. Jeg tenkte mye over dette om jeg skulle bli sammen med en fyr jeg kjente fra før og som jeg visste det kunne gå dårlig med fortsatt eller bli sammen med en fyr som jeg ikke har kjent så lenge og ikke vet så mye om. Trygghet eller noe ukjent og nytt? Jeg angrer aldri på det valget jeg tok. Han andre fyren hadde veldig store problemer med å gi slipp på meg. Det likte ikke eksen (kjæresten). Han ga seg heldigvis etter hvert men det tok litt tid. Søtt at han virkelig likte meg så godt men når jeg ikke valgte han så synes jeg at han kunne godta det.

Dette er bare min erfaring og historie.

Det er fint at du er tålmodig og sier at det er opp til henne. Det er bra. Nå vet jeg ikke hvor lenge de har vært sammen og sånn men bare gi henne tid. Det er nok ikke lett for henne å finne ut av det. Håper hun velger deg da!

Takk fir svar beege to.

Huff, jeg sliter nå altså. Jeg tenker på henne hele tiden og bare venter og venter på å få melding fra henne. Faen at jeg skal falle for jenter som ikke er ledige.

Jeg har viktige saker på tapetet som skal utføres i morgen i forb med studier, men jeg klarer ikke å konsentrere meg, drømmer bare om henne og å ha henne i mine armer.

Pokker altså....

Kvinner, dere har det så lett, vi menn faller som fluer mens dere kan velge og vrake

Skrevet

Skjønner jo at hun vil ha i både pose og sekk- men er hun virkelig så egoistisk at hun holder deg på pinebenken? Hun må jo rett og slett bestemme seg.

Skrevet
Kvinner, dere har det så lett, vi menn faller som fluer mens dere kan velge og vrake

BULLSHIT! Det er nok av kvinner som har vært i din situasjon, og det er mye mindre sjanse for at en mann forlater et forhold. Menn er security-junkies... Så det så!

Men vil du egentlig ha ei dame som ikke velger deg? Om du forstår hva jeg mener...

Skrevet (endret)
BULLSHIT! Det er nok av kvinner som har vært i din situasjon, og det er mye mindre sjanse for at en mann forlater et forhold. Menn er security-junkies... Så det så!

Men vil du egentlig ha ei dame som ikke velger deg? Om du forstår hva jeg mener...

Hmm, min erfaring er iallfall at kvinner trenger å legge ned mindre arbeid for å tiltrekke seg en mann, enn det an mann må legge inn av aksjer.

Jeg forstår hva dere mener med pinebenk og om jeg vil være med noen som ikke velger meg med en gang, men jeg forstår henne så godt samtidig, fordi hun er fortsatt glad i ham hun slo opp med og deretter fant tilbake til.

Hun får jo ikke i pose og sekk her, fordi vi aldri har hatt et seksuelt forhold. Hun nevnte også for meg at hun skulle ønske hun kunne være mer fri og ikke føle skyld for å være nær meg samtidig som hun offisielt er i et forhold med han andre rakkeren.

Pokahonta, hva mener du med "What comes around goes around"? Hva her det med dette å gjøre?

Jaja, noen som vet om noen teknikker som hjelper for å få tilbake konsentrasjonen i det minste, slik at jeg klarer å komme meg i gang med forberedelsene til i morgen?

Endret av LonelyMan
Skrevet
Hmm, min erfaring er iallfall at kvinner trenger å legge ned mindre arbeid for å tiltrekke seg en mann, enn det an mann må legge inn av aksjer.

Jeg forstår hva dere mener med pinebenk og om jeg vil være med noen som ikke velger meg med en gang, men jeg forstår henne så godt samtidig, fordi hun er fortsatt glad i ham hun slo opp med og deretter fant tilbake til.

Hun får jo ikke i pose og sekk her, fordi vi aldri har hatt et seksuelt forhold. Hun nevnte også for meg at hun skulle ønske hun kunne være mer fri og ikke føle skyld for å være nær meg samtidig som hun offisielt er i et forhold med han andre rakkeren.

Pokahonta, hva mener du med "What comes around goes around"? Hva her det med dette å gjøre?

Jaja, noen som vet om noen teknikker som hjelper for å få tilbake konsentrasjonen i det minste, slik at jeg klarer å komme meg i gang med forberedelsene til i morgen?

What comes around goes around.

Jeg fikk meg kjæreste på samme måte som deg en gang. Han var utro mot meg etter et par år, han var noe ubestemmelig i sitt følelsesliv og han stakk når forelskelsen var over og trengte ny spenning...

Jeg tror du må sette henne fri og møtes under andre omstendigheter, ellers møter du kanskje deg selv i døren en dag..

Dessuten, ikke glem at hun er jente av FRI vilje, og hadde hun virkelig ønsket det hadde hun vært singel i dag..

Move on!!

Skrevet
Takk fir svar beege to.

Bare hyggelig!

Men det er bare tull! Vi kvinner har det ikke så enkelt vi heller. Ingen er enkle å skjønne seg på, verken kvinner eller menn.

Skrevet

Kutt kontakten med henne, gi beskjed om at hun maa ta et valg, for du kan ikke vente i alle evighet.

Hun holder deg paa gress (bevisst eller ubevisst) slik at hun har deg klar til aa ta imot hvis hun velger aa gaa fra kjaeresten.

Hun liker deg ikke SAA godt naar hun ikke har gaatt fra kjaeresten sin! Hvis hun virkelig var sikker paa at hun likte deg saa ville hun ikke vaert sammen med en annen mann.

Skrevet

Hmm, hvordan klarer kvinner å være så følelsesløse?

Jeg har iallfall problemer med å bare gå videre i livet og glemme henne selv om jeg kanskje burde gjøre det så lenge hun ikke er tilgjengelig. Enten jeg velger å fortsatt tilbringe tid med henne eller slutter å tilbringe tid med henne vil i lengden føre til samme resultat, tristhet, fordi jeg liker hennes vesen så utrolig godt, og savnet etter henne når jeg ikke er sammen med henne er stort.

Herregud, jeg snakker som ei kjærring, og jeg føler meg nesten som det nå, hehe

Skrevet

Pose og sekk for henne er ikke sex med begge, men det å vite at begge vil ha henne og at hun har valget. Da er sjansen mye større for at hun nyter situasjonen og blir der hun er over lengre tid.

Skrevet
Hmm, hvordan klarer kvinner å være så følelsesløse?

Jeg har iallfall problemer med å bare gå videre i livet og glemme henne selv om jeg kanskje burde gjøre det så lenge hun ikke er tilgjengelig. Enten jeg velger å fortsatt tilbringe tid med henne eller slutter å tilbringe tid med henne vil i lengden føre til samme resultat, tristhet, fordi jeg liker hennes vesen så utrolig godt, og savnet etter henne når jeg ikke er sammen med henne er stort.

Herregud, jeg snakker som ei kjærring, og jeg føler meg nesten som det nå, hehe

Kvinner er følelsesløse, mens du snakker som ei kjerring når du snakker om følelser??

Vel vi er ikke i situasjonen, du er det, dermed er det følelser involvert for deg. Det er ikke lett å ikke kunne få den en vil ha, og dessuten vite at hun faktisk har følelser for deg.

Men du må stramme inn, det er kun da hun evt vil gjøre det slutt og komme etter deg. Kutt kontakten med henne, si at du ikke vil vente lenger, så ser du hva som skjer. Enten kommer hun, eller så blir hun der hun er.

Blir hun, er ike følelsene hun har for deg mye verdt. Og det er bedre å finne ut det nå enn å kanskje kaste bort mange mnd, og kanskje ende opp med større hjertesorg enn nødvendig.

Skrevet

Jeg har vært i denne situasjonene selv hvor jeg måtte velge mellom to, men greide aldri å velge. Det som tilslutt gjorde utslaget var at han ene trakk seg. Da ville jeg selvfølgelig ha han;)

Jeg skal ikke påstå at det er sånn i dette tilfellet, men jeg tror nok det noen ganger kan være vanskelig å velge når man ikke får et ultimatium, det blir nesten for enkelt, selv om det er en vanselig situasjon om du forstår. Jeg tror nok ikke tålmodighet her vil gjøre at du tilslutt får henne dessverre. Jeg ville nok heller vist at du respekterer deg selv såpass høyt at du ikke lar deg utnytte. Husk at det er mye mere atraktivt enn en som står der å venter uansett hvor lenge og hva du gjør.

Lykke til!

Skrevet

Hun kommer til å irritere seg grønn hvis hun ikke får en bit av deg?

Høres ut som et klassisk tilfelle av ''er gresset grønnere på andre siden?''.

Jeg hadde spurt henne en gang for alle hvor landet lå og bedt henne få fart på sakene. Du fortjener ikke at hun skal holde seg på gress, og det er urettferdig mot kjæresten hennes som sikkert går rundt og tror at han er den eneste ene.

Skrevet
Her er greia:

Hun er i et forhold og møtte meg. Hun var ikke 100% fornøyd med forholdet hun var i. Etter en tid gjorde hun det slutt med kjæresten sin, men han klarte å "lure" henne tilbake inn i varmen igjen, hele tiden mens jeg var på sidelinjen og hun visste hva jeg følte for henne.

Nå har hun og jeg hatt flere gode samtaler hvor hun har forklart problemet. Hun har problemer med å gi slipp på kjæresten sin fordi de er så gode venner, men hun sier at hun kommer til å angre seg grønn dersom hun ikke får en bit av meg også.

Denne jenta vil ikke være utro og vi har ikke rørt hverandre på annen måte enn ved å gi hverandre klem i ny og ne. Jeg har respektert hennes forhold og sagt at det er opp til henne og at det er hun som må ta en avgjørelse, fordi hun vet at jeg har falt pladask for henne.

Jeg er en ganske tålmodig kar, men det gnager på meg dette. Ikke vil jeg gi slipp på henne heller fordi det er så godt å bare være i hennes samvær.

Noen som har ideer og tips til hva jeg egentlig bør gjøre? Er det noe jeg kan gjøre, eller bør jeg bare gi slipp på henne?

Hva du bør gjøre?

Du velger selv om du vil gå på gress for henne, noe du mest sannsylig du vil gjøre i mange år hvis du velger det.

Det er trygt og spennende å ha deg der du er nå. Alltid tilgjengelig for henne?

Jeg hadde brytt kontakten helt med beskjed om at hun kan ta kontakt hvis hun blir singel (noe hun ikke kommer til å bli de første årene)

Jeg hadde ikke kastet vekk min tid/liv på et opplegg som det der.

Det finnes nesten ingen forhold der man er 100% fornøyd i etterhvert.....?

Du velger selv men det er jo kjemmpe bra for henne hvis du blir der du er i dag :skratte:

Skrevet

Jeg har aldri gått med på å være en del av en "pose og sekk"-pakke. Før jeg går inn i noe for fullt, skal det være klart at hun er ferdig med gammel moro, og at hun ikke dater flere samtidig. Det er ikke slike kvinner jeg er ute etter.

Skrevet
Pose og sekk for henne er ikke sex med begge, men det å vite at begge vil ha henne og at hun har valget. Da er sjansen mye større for at hun nyter situasjonen og blir der hun er over lengre tid.

+ att kjæresten "ikke har noe på henne".

Hun har da ikke gjort noe galt......bare holdt litt lunk i stakkaren...?

Skrevet

Men, VET hun at du er så forelsket i henne som du sier?

Kanskje hun bare går og venter på at du skal ta det første skrittet? Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...