Furstina Skrevet 26. juni 2003 #1 Skrevet 26. juni 2003 Jeg gruer meg litt... måste snart berätta på jobbet att jag är gravid, i dag är jag 13+1 och magen börjar synas. Min chef är tjänstledig sedan maj och har långsemster, han kommer tillbaka i augusti, mitten av augusti nån gång. Nu vill jag gärna berätta personligen för honom innan någon annan gissar vad som är på gång men det är ju inte ett alternativ. Jag vill verkligen inte att det kommer fram bakvägen. Jag har varit på gång att skriva ett mail flera gånger i dag men kan inte ens komma igång. Jag tycker verkligen inte att man berättar om graviditeter via mail till sin chef och jag vill inte ringa mobilen och störa. Vår "koncernchef" (vi är bara 30-talet anställda) ska vara stand in för min chef men jag vill inte berätta för honom först... det är att kringgå min chef som jag har en bra relation till :-? Jag inser att jag måste berätta snart. Nu jobbar jag en vecka till, har semester en vecka, jobbar en och har sedan ytterligare tre veckors semester. Om tre veckor (mellanveckan med jobb) kommer det vara väldigt synligt och även om jag tror att jag kommer vara ganska ensam på jobbet är det ingen garanti... Söker bara lite stöd...
Miamo-Tutti Skrevet 26. juni 2003 #2 Skrevet 26. juni 2003 Hmm - hvis du ikke vil sende mail eller ringe eller fortelle "konsernsjefen" eller vente - så har du ikke mange valg igjen. Hvis du absolutt ikke vil ringe og forstyrre ham så synes jeg mail er greit. Du kan jo forklare i den at du hadde lyst til å fortelle ham det personlig, men ikke ville vente helt til han kom tilbake fra ferie? Hvis ikke så synes jeg du bare skal ta sjansen - som du sier så blir du sikkert ganske ensom på jobb .. og hvis noen likevel gjetter at du er gravid så får du heller be dem om å holde det for seg selv en stund til.. Miamo-Tutti.
Gjest Turi Skrevet 26. juni 2003 #3 Skrevet 26. juni 2003 Hei Fürstina! Jeg kjenner meg igjen!!! Tenkte jeg skulle skrive litt i dagboken din om dette, for jeg visste at du ikke hadde sagt noe enda, men nå skriver jeg her i stedet. Jeg vet nøyaktig på en prikk hvordan du har det. Ventet til uke 12 med å si noe. Gruet meg kjempemye, og da jeg endelig mannet meg opp og ringte ham, var han ikke tilgjengelig!! Forsøkte flere ganger, men kom ikke gjennom. Så jeg endte med å sende en mail med "jeg er gravid - skulle gjerne snakket med deg før møtet" - omtrent. Så da ringte han, veldig blid, og gratulerte. Ingen sure miner - ingen "hva skal vi gjøre" - bare "vi må finne vikar internt". Og du - jeg har myyyye "renere" glede over svangerskapet nå som han vet. For det lå som en litt skummel skygge at han kunne reagere negativt. Han hadde ingen grunn til det - jeg har jobbet der lenge etc. Men jeg har jobbet steder før hvor det alltid var upopulært - i en slik grad at sjefen beklaget seg i lunsjen.... Mitt råd er: Ring ham. Spør om han har 5 minutter. Passer det dårlig, så si at du sender ham en mail. Har han mobilen på, er det jo for å være tilgjengelig. Det går sikkert fint!! Og det blir IKKE lettere å vente. Lykke til!!
Gjest Toa, ikke logget inn Skrevet 27. juni 2003 #4 Skrevet 27. juni 2003 Hva med å sende en e-post eller SMS og spørre om han har anledning til å ringe deg? Si at det er noe viktig du gjenne vil snakke med ham om. Lykke til! Jeg skal fortelle sjefen min det i sommer jeg også! :-) Toa
Furstina Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2003 Nae... inte ännu. Jag frågade en kollega (som bor granne med min chef) när han skulle komma tillbaka. Min chef kommer tillbaka i slutet av augusti och skulle i helgen som var åka till släkt i Norrland på semester. Jag har dessutom konstaterat att det är väldigt få inne på kontoret denna vecka och det inte lär dyka upp några frågor eller gissningar. Jag har skrivit ett mail som jag tänkte skicka på fredag - innan jag går på semester. I mailet står det nåt om att jag är gravid och väntar barn till nyår, och vill att han ska få veta innan någon ser den lilla bullen på magen och börjar gissa. Jag säger också att jag åker på semester och önskar honom en fortsatt trevlig ledighet. Så skickar jag mailet med läs-kvitto så jag vet när han har sett det. På så sätt blir det officiellt när jag kommer tillbaka från semestern. Lite pirrigt är det ändå, sånt här vill jag ju berätta face-to-face. Fast det viktigaste är att han får veta direkt från mig.
Furstina Skrevet 13. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2003 Nu har jag fått svar från min chef :D Han gratulerade så mycket, var tacksam att han fick veta det direkt, önskade lycka till och nämnde nåt om att det säkert syns efter semestern på mig med min slanka figur. Jag tar det som en komplimang. Vidare önskade han fortsatt bra semester. Det var ju bra. Ett glatt mail med gratulationer i. Inte för jag var orolig direkt, men lite pirrigt var det ju att skicka iväg ett mail så där...
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 14. juli 2003 #8 Skrevet 14. juli 2003 Så fint at det gikk så greit! Da er det jo bare å nyte ferien da!! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå