Gå til innhold

Fotograf

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Tilbudet vi har fått er 5500,- som inneholder

Presentasjonstime (30 min)

Fotografering ca. 1 - 1,5 timer

Visningstime (ca 30 min).

Synes det høres dyrt ut jeg men...

Erfaringer med denne fotografen?

Endret av Lilleulv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man ikke betale masse ekstra for bildene der da?

Gjest Gjest_Dina_*
Skrevet

Har ingen erfaring med de. Vi brukte Klavestad. Har ikke fått bildene ennå, men er veldig fornøyd med fotografen, så håper bildene blir bra og :) Syns ikke prisene er så gæli der heller

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet

Jeg synes de prisene høres greie ut jeg!

Skrevet

Hvilke priser er det på forstørrelser?

Hvilken pris er det på høyoppløselige bilder på CD/DVD som du kan forstørre selv?

Disse prisene er supervesentlige!

Det er ikke vits å gå til fotograf hvis det koster flesk å få bilde på veggen / i album.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Hvilke priser er det på forstørrelser?

Hvilken pris er det på høyoppløselige bilder på CD/DVD som du kan forstørre selv?

Disse prisene er supervesentlige!

Det er ikke vits å gå til fotograf hvis det koster flesk å få bilde på veggen / i album.

det koster 4500 kr å få en sånn cd. er ikke det fryktelig dyrt??

Skrevet

Ikke skrekkelig.

Noen tar flere tusen kr for en eneste forstørrelse også...

Til sammenligning; noen priser fra Bergen:

Studio 1, som jeg sjekket pris på, skulle ha 10000,- for en cd med 10 bilder på!!! (billigere stk-pris hvis jeg kjøpte flere bilder, men likevel!!)

Ei anna, tok 8000,- for alle bildene

F*me-fotografene tar 5500 (tror jeg) for skjermoppløsningsbilder uten vannmerke. (Maks dugelig til 30x40, til nøden 40x50 på avstand)

Gjest Lilleulv
Skrevet

huff, jeg synes det ble mye penger jeg. Så vi har nå funnet en som tar 5000 for alt. Fotografering på lokasjon og vi får bildene til odel og eie :)

Skrevet

Nå, DET vil jeg kalle en fin pris :)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Nå, DET vil jeg kalle en fin pris :)

Det var det jeg synes også. Så får jeg bare håpe mannen er flink :)

Skrevet
Det var det jeg synes også. Så får jeg bare håpe mannen er flink :)

Lilleulv - hvilke fotograf er dette? Er prisen for fotografering under vielsen og etterpå?

Gjest Lilleulv
Skrevet

http://www.bskogfoto.com/

5000 er maxpris. Den inkluderer planlegging, fotografering, og cd med høytoppløselige bilder. Han kommer da til vår lokasjon og tar fotograferingen der, har satt av 2 timer.

Dersom han skulle fotografere under vielsen og selskapet også så ble det litt ekstra sa han.

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet
http://www.bskogfoto.com/

5000 er maxpris. Den inkluderer planlegging, fotografering, og cd med høytoppløselige bilder. Han kommer da til vår lokasjon og tar fotograferingen der, har satt av 2 timer.

Dersom han skulle fotografere under vielsen og selskapet også så ble det litt ekstra sa han.

Jeg tror det fungerer litt sånn at man får hva man betaler for.... De som tar det dobbelte av dette er tar også dobbelt så gode bilder;)

Skrevet

Er sikkert greie de bildene der. Dere får se igjennom galleriet og si hvilken stil dere liker.

Det er en effekt jeg reagerer på (etterbehandling av bilder). Se på dette bildet: http://www.bskogfoto.com/images/7147212_5_31_p.jpg Her er det kraftige skygger og highlights i omrissene. Se f.eks. bak skjørtet på venstre side. Både under og oppover mot livet. Her også: http://www.bskogfoto.com/images/7147212_5_13_p.jpg - og her: http://www.bskogfoto.com/images/7147212_3_14_p.jpg Med mindre dere synes slik effekt er fint, og noe dere ønsker, så ville jeg sagt fra at dere ikke ønsker slike overdrevne effekter på bildene. Reagerer også på dette bildet http://www.bskogfoto.com/images/7147212_5_30_p.jpg hvor mesteparten av kjolen hennes er uten skygger (altså helt hvit).

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg tror det fungerer litt sånn at man får hva man betaler for.... De som tar det dobbelte av dette er tar også dobbelt så gode bilder;)

Jeg tror også det... Men så synes jeg når det blir 15000 eller mer totalt, at det blir sykt dyrt :O

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet
Jeg tror også det... Men så synes jeg når det blir 15000 eller mer totalt, at det blir sykt dyrt :O

Ja man kan ikke få alt man vil ha:)

Her er bilder med bedre kvalitet

Klavestad

Tonje Hurum

moment studio

Skrevet

Huff Lilleulv, han var ikke flink han fotgrafen til 5000 altså. Jeg tror du kommer til å bli misfornøyd over tid.

Etterbehandlingen var kjampedårlig, og det siste eksemplet ovenfor her var rett og slett overeksponert. Kjolen hennes var jo helt utbrent, dvs at du ikke ser noen kontraster i kjolen hennes.

Det er sånn at man får det man betaler for innen foto altså.

Det er et håndtverk og de som kan det er dyrere, ikke bare fordi de skal tjene mer, men fordi de bruker mye lengre tid på etterbehandling av bildene slik at de blir fiiiiine å ha på veggen.

Jeg hadde glatt svidd av 20 000 til sammen på fotograf til bryllup for å få med cd og rettigheter. Det er faktisk ikke så dyrt det når man tenker på at fotografen bare tjener et engangsbeløp og bruker relatvt mange timer på et ugunstig tidspunkt ( lørdag ettermiddag og kanskje utover kveld ). Tenk om du skuklle hatt rørlegger på samme tidspunkt og samme antall timer ;)

Men man prioriterer jo forskjellig..

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg begynner å føle det samme... Og jeg begynner å få helt klaus med tanke på hvor dyrt dette blir.

Fotograf 15000, brudekjole 10000, frisør og sminke 4000, selve bryllupet 40000. :gråte:

Skrevet

Jeg som er gjest 18.

Husk at du ikke trenger å bestille bilder på veggen med det samme da :)

De kan du bestille året etter feks?

Så kan du bruke bilder tatt av venner på takkekortet :)

Så det du må ut med nå er jo bare selve fotograferingen om du ikke føler at du MÅ ha rettighetene på bildene selv.

Dette er jo rett og slett ikke nødvendig? Hva skal man med alle dem da?

Album kan man velge bort og om man ikke MÅ ha det. Mange som lager egne album med bilder fra engangskamera men legger rundt på bordene. Det gjorde jeg. Og har enda ikke bestillt album to år etter...

Jeg hadde heller brukt litt mer penger på fotograf og så heller etterbestillt mindre enn å bruke en dårlig fotograf og ha maaaaasse ubrukelige bilder som man brenner inne med etterpå.....

Har du kjøpt kjolen allerede da?

Der har du jo en del å gå på sånn med tanke på å spare inn....

Sminken klarer du selv, og frisør. Har du ikke noen venner som er flinke med hår som kan eksperimentere litt?

Jeg er personlig ikke så glad i bløtkakehår og hadde mitt nesten helt løst, og bare bittelitt samlet bak. Men jeg har litt krøller i håret da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...