Gjest Mei Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg føler meg deprimert om dagen... Har noen sånne perioder i året. Kan noen komme med trøstende ord? Skal begynne i ny jobb på toppen av dette. Gruer meg så fææælt.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Hei kjære deg.. Vet ikke hvilke trøstende ord jeg kan komme med, men kan trøste deg med at du ikke er alene.. Det er jo typisk denne årstiden. Det er også rett over nyttår og folk tenker vel ofte mer på hva de burde gjøre og ikke. Jeg er inne i en periode hvor mye er vanskelig... Og jeg vet ikke hvorfor.. Bare generelt deprimert. Har du prøvd sånn lampe som skal gi deg energi? Har ikke prøvd selv, men har hørt mye bra om den Lykke til uansett og lykke til i ny jobb
Purple Diamond Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Er inne i en slik "periode" selv. Den har vart i ca. et halv år og alt jeg gjør føles meningsløst, kjedelig og dumt. Jeg har en del erfaringer med at ting man gruer seg til, om det er aldri så mye, blir oftest veldig bra likevel. Har mange eksempler på dette, som jeg ikke skal nevne nå, men bare så du vet at det "funker" Ting blir bedre - helt sant! Og vit at du ikke er alene, for vi er mange som har det sånn. Et lite tips: Prøv å finne ting du gleder deg til, f.eks. en tur på kino, shopping, en reise, ferie, helg, kafebesøk med venninner eller en tur med hund/katt (ja, jeg går tur med katten, men ikke i bånd... :gjeiper: ). Det virker å ha noen lyspunkt i en ellers mørk hverdag, tro meg! Håper det kan virke for deg også. Ønsker deg masse lykke til i din nye jobb og ellers i livet
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Du er ikke alene, om det er noen trøst. Forandringer som ny jobb kan være skremmende. Men prøv å fokusere på det positive. Det var jo en grunn til at du valgte jobben. Tenk på at du sikkert får spennende arbeidsoppgaver. Du får nye kollegaer, de er sikkert hyggelige mennesker. Nye venner, nye muligheter, nye erfaringer Nå går det mot vår. Det blir lysere om kveldene, det er allerede merkbart her. Snart er det varmere i været, se fram til hvor fint det da blir å kunne gå ute uten å fryse rumpen av deg Og nå når det er mørkt og jævlig ute, kan du tenne masse stearinlys inne og lese en god bok mens du sitter under et varmt pledd, kanskje med noe godt å drikke? Det gleder jeg meg til å gjøre når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Kanskje du kan bake noe også?
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Hei:) Jeg vet hvordan det er å være i sånne perioder, går litt opp og ned. Men jeg får det spesielt på vårparten. Jeg kjente det nå like over nyttår at jeg ble nedstemt og syntes veldig synd på meg selv, men så fant jeg ut at sånn vil jeg ikke ha det og i tillfellet det skal komme en liten vårdepresjon også, så måtte jeg gjøre noe for å forebygge dette. Jeg vet av erfaring at hvir jeg kommer meg ut hjemmefra, trener og går turer i skog og mark, stiger humøret og energien min. Så derfor har jeg kommet meg igang på treningssenteret og gått mye turer, og jeg kjenner at den lille depresjonen har forsvunnet. Jeg prøver å omgår positive folk(ikke folk som tapper meg for energi) og snakker med de nærmeste om hvordan jeg har det, slik at de kan peppe meg litt opp=) Jeg har hatt slike vårdepresjoner før, men jeg fant ut at den kom når jeg bare satt inne, ikke var noe sæørlig sosial og ikke var i aktivitet. Dette funker for meg ihvertfall=) Jeg må bare ta tak i meg selv og forandre tankegangen min. Tenke og fokusere på det som gjør en glad og som man er fornøyd med=) Håper ting kommer til å gå bedre for deg fremover=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå