Gjest Razor Skrevet 12. februar 2009 #161 Skrevet 12. februar 2009 Det kan vel like fort ha med å gjøre at de tilsynelatende problemfrie ekteskapene, med tradisjonell arbeidsfordeling, kanskje er mer tradisjonelle på andre punkt også, og at konen "biter i seg" en del ting som burde vært tatt opp? Ja kanskje biter hun i seg noe, men kanskje har hun også innsett at alternativet ikke er bedre. Og i løpet av 50 år er nok også det meste tatt opp... La oss si hun mente hun gjorde litt for mye hjemme, forlangte så at mannen skulle gjøre mer. Hva godt hadde kommet ut av det? I en perfekt verden hadde fordelingen vært helt lik, og alle hadde vært fornøyde. Men det er ikke alltid dette fungerer. I realiteten kunne dette vært grobunn for konflikter som kunne eskalert og endt med skilsmisse, flytting til et nytt sted, dårligere økonomi, dårligere forhold til barn, barnebarn osv osv. Alt som følge av "å stå på krava sine" Noen ganger må man kanskje gi 55% men få 45% ros og hygge i retur. (om det er damen eller mannen som gjør mest eller minst er irrelevant) Alternativet kan være å gi 50% men få 50% kritikk og sure miner i retur.
Gjest Bygdetulling fra Troms Skrevet 13. februar 2009 #162 Skrevet 13. februar 2009 Nå har jeg rotet meg inn på et forum som jeg strengt tatt ikke skal. Men siden jeg bor ikke så langt fra Husøy så var jeg litt interessert i å se hva man skrev om oss:) Jeg har et spørsmål til dere "urbane". Deler dere alt likt? det høres nemlig slik ut. Fører dere nøye regnskap over hvor mange timer hver enkelt av dere bruker på snømåking, matlaging, bleieskifting og husvask? Hos en bygdetulling som meg gjør vi det ikke alltid. Den som kommer først hjem lager middag og det er ofte hun, men jeg henter og bringer ungene i barnehagen. Klærnene får jeg ikke røre for da blir alt rosa eller blått i vaskemaskinen og jeg blander toåringen og 4 åringens klær. Hun måker imidlertid ikke snø, men det er jeg som passer ungene å kjøpesenteret når hun er på "shopping", mens hun passer dem hvis jeg er ute og fryser og sliter med å skaffe middag til familien (les. fisketur) Man gjør de oppgavene man er sterkest i og så går det opp i opp. Slik er det også på Husøy. De fleste damene er yrkesaktive og dem lever et normalt liv. Men ting blir selvfølgelig satt litt på spissen og overdrevet i et slikt program. Oppfølgeren blir "Da mennene dro" så får vi se om damene får start på sjarken og juksamaskinen:) og så kan vi diskutere de tafatte damene.
Lissi Skrevet 13. februar 2009 #163 Skrevet 13. februar 2009 Her også er det forbudt for min samboer å vaske klær. Er jo bare å ødelegge en vask det så slipper man klesvask på livstid Nei vi deler ikke alt likt, det fører vi ikke regnskap over heller. Tror ikke dette er så forskjellig i nord eller sør, men handler mer om hvor mye noen skal kreve sin rett, om likestilling!
Gjest Frognerpike Skrevet 13. februar 2009 #164 Skrevet 13. februar 2009 Utrolig at slike samfunn fortsatt finnes i verden! Veldig gammeldags og bondsk...rai, rai.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. februar 2009 #165 Skrevet 13. februar 2009 Utrolig at slike samfunn fortsatt finnes i verden! Veldig gammeldags og bondsk...rai, rai. Spar deg slike kommentarer!! Idiot!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #166 Skrevet 13. februar 2009 Eh hva er bondsk? at over nitti prosent av damene er i jobb, og at mange av mannfolkene har en jobb som gjør at de er mye borte i ukene? Hvor er din fantasi og forestilling?
spinnvil Skrevet 13. februar 2009 #167 Skrevet 13. februar 2009 ikke så veldig mange bønder på ei øy stappfull av hus...
Kylling Skrevet 14. februar 2009 #168 Skrevet 14. februar 2009 For et kjedelig program. Dessuten fikk jeg helt vondt av barna som ble levert i barnehagen til totalt fremmede mennesker. Så redde de må ha vært! Nei, dette gidder jeg ikke å se på mer.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #169 Skrevet 14. februar 2009 Utrolig at slike samfunn fortsatt finnes i verden! Veldig gammeldags og bondsk...rai, rai. Iiik, dååner nesten av vulgære uttrykk som ..rai,rai.usj! Hvor har du lært dette da?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #170 Skrevet 14. februar 2009 Oppfølgeren blir "Da mennene dro" så får vi se om damene får start på sjarken og juksamaskinen:) og så kan vi diskutere de tafatte damene. Jeg vil påstå det er mer graverende at man ikke klarer ha oppmerksomheten på barna sine men heller diskuterer maling av en murvegg, enn at man ikke klarer få start på en sjark....... Så hvis du mener det skulle være er en konkurranse mellom kvinner og menn om hvem som er mest tafatt, så gratulerer, ditt kjønn stikker av med seieren..
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #171 Skrevet 14. februar 2009 For et kjedelig program. Dessuten fikk jeg helt vondt av barna som ble levert i barnehagen til totalt fremmede mennesker. Så redde de må ha vært! Nei, dette gidder jeg ikke å se på mer. totalt ukjente?? bor det ikke bare 240 mennesker på øya da???alle kjenner vel alle????? tilogmed barna..
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #172 Skrevet 14. februar 2009 Nå har jeg rotet meg inn på et forum som jeg strengt tatt ikke skal. Men siden jeg bor ikke så langt fra Husøy så var jeg litt interessert i å se hva man skrev om oss:) Jeg har et spørsmål til dere "urbane". Deler dere alt likt? det høres nemlig slik ut. Fører dere nøye regnskap over hvor mange timer hver enkelt av dere bruker på snømåking, matlaging, bleieskifting og husvask? Hos en bygdetulling som meg gjør vi det ikke alltid. Den som kommer først hjem lager middag og det er ofte hun, men jeg henter og bringer ungene i barnehagen. Klærnene får jeg ikke røre for da blir alt rosa eller blått i vaskemaskinen og jeg blander toåringen og 4 åringens klær. Hun måker imidlertid ikke snø, men det er jeg som passer ungene å kjøpesenteret når hun er på "shopping", mens hun passer dem hvis jeg er ute og fryser og sliter med å skaffe middag til familien (les. fisketur) applaus Man gjør de oppgavene man er sterkest i og så går det opp i opp. Slik er det også på Husøy. De fleste damene er yrkesaktive og dem lever et normalt liv. Men ting blir selvfølgelig satt litt på spissen og overdrevet i et slikt program. Oppfølgeren blir "Da mennene dro" så får vi se om damene får start på sjarken og juksamaskinen:) og så kan vi diskutere de tafatte damene.
Kylling Skrevet 15. februar 2009 #173 Skrevet 15. februar 2009 totalt ukjente?? bor det ikke bare 240 mennesker på øya da???alle kjenner vel alle????? tilogmed barna.. Det så ikke akkurat slik ut da det ene barnet skrek hysterisk ved levering.
Cata Skrevet 15. februar 2009 #174 Skrevet 15. februar 2009 Det så ikke akkurat slik ut da det ene barnet skrek hysterisk ved levering. Men senere på dagen så lekte han jo fint og så ut til å ha det helt greit.
#Angel# Skrevet 15. februar 2009 #175 Skrevet 15. februar 2009 Det så ikke akkurat slik ut da det ene barnet skrek hysterisk ved levering. Har ikkje alle barn skreket hysterisk ein eller anna gang når dei er blitt levert i barnehagen då
Kylling Skrevet 15. februar 2009 #176 Skrevet 15. februar 2009 Har ikkje alle barn skreket hysterisk ein eller anna gang når dei er blitt levert i barnehagen då Ikke alle. Små barn trenger kjente voksenfjes i barnehagen. I en tilvenningsperiode ved barnehagestart er det selvsagt en del skrik i en overgangsperiode, men jeg synes i dette programmet at det ble veldig brått og brutalt for de små.
Gjest Razor Skrevet 15. februar 2009 #177 Skrevet 15. februar 2009 Små barn trenger kjente voksenfjes i barnehagen. I en tilvenningsperiode ved barnehagestart er det selvsagt en del skrik i en overgangsperiode, men jeg synes i dette programmet at det ble veldig brått og brutalt for de små. Og hvem var det som forlot barna i utgangspunktet?
Kylling Skrevet 15. februar 2009 #178 Skrevet 15. februar 2009 Og hvem var det som forlot barna i utgangspunktet? Synes konseptet i utgangspunktet er kjedelig og smakløst, men jeg liker ikke at det går ut over barna. Ser ikke helt underholdningsverdien i livredde, skrikende unger.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #179 Skrevet 15. februar 2009 Synes konseptet i utgangspunktet er kjedelig og smakløst, men jeg liker ikke at det går ut over barna. Ser ikke helt underholdningsverdien i livredde, skrikende unger. Alvorlig talt, du kan da ikke mene at dette går ut over barna på noen måte. Så et intervju med en pappa fra serien hvor han sier han knyttet nye bånd med slnnen sin etter denne perioden. Barna får jo masse tid med sin far, kan da vel ikke være noe galt i det. At barna gråt da de ble levert i barnehagen er ikke noe nytt for oss foreldre som har hatt barn selv i barnehage.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #180 Skrevet 15. februar 2009 Dette er voksne oppegående mennesker som nok mye bedre enn forumdeltagerne kan vurdere hva som er bra eller ikke for sine egne barn. Alle innbyggerne på øya kan vel ikke ta feil?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå