Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #141 Skrevet 11. februar 2009 Synes de var utrolig flinke - og ikke minst tålmodige som tok seg av barnehage og skole, osv ... Det er ikke hverdags i familier flest at mor eller far reiser på ferie alene .. Jeg har vært gift i 20 år men kunne aldri tenkt meg å reise på 1-2 ukers ferie uten mannen min. Når begge jobber så har man lite nok tid sammen. Helt enig. Ikke vanlig i vår familie heller, og jeg ser ikke på meg selv som en uselvstendig dame så det er ikke det det handler om..
Lissi Skrevet 11. februar 2009 #142 Skrevet 11. februar 2009 Det var jo det han sa selv. At han nok var bortskjemt, men at han følte seg veldig heldig som fikk komme til dekka bord hver dag. Det ironiske her er at han sier: Hadde alle hatt det sååå godt så hadde ingen reist fra kværandre. Har kjerringa det like godt Hun må gjøre jobben og kommer aldri til dekka bord Mannen til dama med pakkekalenderen imponerer stort! Han virka helt overkjørt når hun var hjemme, men nå fikk han endelig komme til orde han også. Kjempeflink i barnehagen og flink til å sette grenser hos egne barn (guttungen fikk ikke spise sjokolade etter å ha pusset tennene). Men den kalenderen til moren deres var bare helt på trynet! Den familien burde ha fri for henne et par uker hvert år!! Jeg syns han gjorde en kjempejobb! Den kalenderen var helt unødvendig og mental manipulering. Slik at de ikke eneste dag skal glemme mamma. Helt unødvendig. Kontrollfreak! Håper aldri jeg blir sånn! Stakkars mann! Utrolig koselig tvprogram, siden jeg er fra ei øy i nærheta syns jeg det er koselig å se på! Nu e d bære vi mainnan heime Lille skjønne ungen!
hjertesukka Skrevet 11. februar 2009 #143 Skrevet 11. februar 2009 Det ironiske her er at han sier: Hadde alle hatt det sååå godt så hadde ingen reist fra kværandre. Har kjerringa det like godt Hun må gjøre jobben og kommer aldri til dekka bord ! Nemlig. I min verden ville det "å ha det godt" være ensbetydende med at man delte litt på dette, alt etter situasjonen. Forsto det slik at de var pensjonister med god tid, og hva ville da vært mer naturlig enn at mannen diska opp litt innimellom. Men det faller visst ikke noen inn at det går an. Kanskje like mye damene sin feil det da. Men nå blei jeg visst off-topic. Herlig serie.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #144 Skrevet 11. februar 2009 Kanskje de ønsker å ha det slik. Er nok ikke alle damer som føler seg mindreverdig fordi om de steller for den de er glad i. Tror mannen har rett jeg, vi unge frigjorte kan ha noe å lære av den eldre garde.
mjau-mjau Skrevet 11. februar 2009 #145 Skrevet 11. februar 2009 Synes dette programmet er hysterisk morsomt jeg da! helt utrolig at det finnes så tafatte mannfolk, men joda sjarmerende på sin måte. Men det er vel derfor jeg endte opp med en mer urban mann (er fra lite sted selv) enn en av bygdetullingene hjemme morsomt å se på iallefall
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #146 Skrevet 11. februar 2009 Synes dette programmet er hysterisk morsomt jeg da! helt utrolig at det finnes så tafatte mannfolk, men joda sjarmerende på sin måte. Men det er vel derfor jeg endte opp med en mer urban mann (er fra lite sted selv) enn en av bygdetullingene hjemme morsomt å se på iallefall Tror du urbane mannfolk hadde vært noe bedre på å erstatte barnehagepersonale enn disse gutta? Eller stelle barna? Poenget er vel å vise hva som skjer i et samfunn når alle kvinnene drar, ikke at Husøymennene er tafatte bygdetullinger. Tror ikke jeg har sett en eneste som passer til den beskrivelsen enda i dette programmet. Det finnes sikkert forøvrig mange eldre menn i bygd og by som ikke kan starte husets oppvaskmaskin.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. februar 2009 #147 Skrevet 11. februar 2009 Tror du urbane mannfolk hadde vært noe bedre på å erstatte barnehagepersonale enn disse gutta? Eller stelle barna? Poenget er vel å vise hva som skjer i et samfunn når alle kvinnene drar, ikke at Husøymennene er tafatte bygdetullinger. Tror ikke jeg har sett en eneste som passer til den beskrivelsen enda i dette programmet. Det finnes sikkert forøvrig mange eldre menn i bygd og by som ikke kan starte husets oppvaskmaskin. Signerer denne! Det går nok mer på at den generasjonen stort sett hadde konene hjemme, som gjorde alt i huset. Slik var det både i bygd og by.. Men jeg syns mennene klarte seg bra
Gjest Razor Skrevet 12. februar 2009 #148 Skrevet 12. februar 2009 Det ironiske her er at han sier: Hadde alle hatt det sååå godt så hadde ingen reist fra kværandre. Har kjerringa det like godt Hun må gjøre jobben og kommer aldri til dekka bord Umiddelbart kan det virke logisk å trekke en slik konklusjon. Dog tror jeg mannen hadde mye rett i sin uttalelse. Er kona tvunget til å lage mat, eller gjør hun det fordi hun vil? Kanskje synes hun det bare er rett og rimelig å bidra med det hun kan best, når mannen bidrar med det han kan best? Han fisker, og fyller opp fryseren med delikatesser fra havet. Han har sikkert større pensjon og betaler sannsynligvis mesteparten av utgiftene til husholdningen (om ikke alt). Han er sikkert husets vaktmester og tar seg av vedlikehold og oppusssing, hugger ved, klipper plen, og måker snø for å nevne noe. Jeg kjenner mange "slike" par, og felles for de alle er at de har 40-50 år med tilsynelatende problemfritt ekteskap bak seg. Er det helt tilfeldig? Jeg kjenner også mange "moderne" par som praktiserer likestilling for alle penga, men her går ikke ting like knirkefritt... Nå stammer selvfølglig ikke alle konflikter fra arbeidsfordeling i hjemmet, men at mange konflikter gjør det er fakta.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #149 Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjenner mange "slike" par, og felles for de alle er at de har 40-50 år med tilsynelatende problemfritt ekteskap bak seg. Er det helt tilfeldig? Jeg kjenner også mange "moderne" par som praktiserer likestilling for alle penga, men her går ikke ting like knirkefritt... Nå stammer selvfølglig ikke alle konflikter fra arbeidsfordeling i hjemmet, men at mange konflikter gjør det er fakta. Det kan vel like fort ha med å gjøre at de tilsynelatende problemfrie ekteskapene, med tradisjonell arbeidsfordeling, kanskje er mer tradisjonelle på andre punkt også, og at konen "biter i seg" en del ting som burde vært tatt opp? Sier ikke at det nødvendigvis er slik alltid, men tror ikke man kan si at konflikter alltid er problematisk for forholdet - det kan også gi en klarhet og stabilitet.
Gjest lyri Skrevet 12. februar 2009 #150 Skrevet 12. februar 2009 Umiddelbart kan det virke logisk å trekke en slik konklusjon. Dog tror jeg mannen hadde mye rett i sin uttalelse. Er kona tvunget til å lage mat, eller gjør hun det fordi hun vil? Kanskje synes hun det bare er rett og rimelig å bidra med det hun kan best, når mannen bidrar med det han kan best? Han fisker, og fyller opp fryseren med delikatesser fra havet. Han har sikkert større pensjon og betaler sannsynligvis mesteparten av utgiftene til husholdningen (om ikke alt). Han er sikkert husets vaktmester og tar seg av vedlikehold og oppusssing, hugger ved, klipper plen, og måker snø for å nevne noe. Jeg kjenner mange "slike" par, og felles for de alle er at de har 40-50 år med tilsynelatende problemfritt ekteskap bak seg. Er det helt tilfeldig? Jeg kjenner også mange "moderne" par som praktiserer likestilling for alle penga, men her går ikke ting like knirkefritt... Nå stammer selvfølglig ikke alle konflikter fra arbeidsfordeling i hjemmet, men at mange konflikter gjør det er fakta. Er så enig. Man skal velge sine kriger. Hvis alt skal diskuteres og være 100% likt fordelt hele tiden, tror jeg det blir utrivelig. Det handler om å gi og ta i et forhold. Har ikke inntrykk av at det var enveiskjøring hos disse parene . Synes den eldre mannen viste hvor mye han setter pris på sin kone ved å fortelle hvor tomt det var å spise kveldsmat uten "ho mor" på andre sida av bordet. Koser seg nok i hverandres selskap de virker det som.
Lissi Skrevet 12. februar 2009 #151 Skrevet 12. februar 2009 Umiddelbart kan det virke logisk å trekke en slik konklusjon. Dog tror jeg mannen hadde mye rett i sin uttalelse. Er kona tvunget til å lage mat, eller gjør hun det fordi hun vil? Kanskje synes hun det bare er rett og rimelig å bidra med det hun kan best, når mannen bidrar med det han kan best? Han fisker, og fyller opp fryseren med delikatesser fra havet. Han har sikkert større pensjon og betaler sannsynligvis mesteparten av utgiftene til husholdningen (om ikke alt). Han er sikkert husets vaktmester og tar seg av vedlikehold og oppusssing, hugger ved, klipper plen, og måker snø for å nevne noe. Jeg kjenner mange "slike" par, og felles for de alle er at de har 40-50 år med tilsynelatende problemfritt ekteskap bak seg. Er det helt tilfeldig? Jeg kjenner også mange "moderne" par som praktiserer likestilling for alle penga, men her går ikke ting like knirkefritt... Nå stammer selvfølglig ikke alle konflikter fra arbeidsfordeling i hjemmet, men at mange konflikter gjør det er fakta. Jeg bare syns det var en morsom kommentar, sett fra bare den ene siden! Jeg tviler ikke på det du sier her. Jeg bare lurer på om han vet 100% av hun trives like godt som han? Jeg er den som lager mat her hjemme. Vi har vært sammen i 3 år og han har gjort det 3 ganger. Jeg liker å varte opp mannen min med god mat til han kommer hjem fra jobb! Oppvasken tar han etterpå! Klart man skal fordele oppgaver på en måte som er rettferdig. Jeg er hjemme hele dagen og mannen min jobber 10 timer. Da skal ikke han vaske hus når han kommer hjem Jeg tror faktisk husarbeid er noe av det folk krangler mest om, etter penger.
Lissi Skrevet 12. februar 2009 #152 Skrevet 12. februar 2009 Synes dette programmet er hysterisk morsomt jeg da! helt utrolig at det finnes så tafatte mannfolk, men joda sjarmerende på sin måte. Men det er vel derfor jeg endte opp med en mer urban mann (er fra lite sted selv) enn en av bygdetullingene hjemme morsomt å se på iallefall Jeg kan fortelle deg at det fins tafatte menn av alle slag. Jeg syns nordlandske mannfolk er helt herlige, og bare tilfeldigheter gjorde at jeg falt pladask for en urban en! Men like barn leker vel kanskje best? Humor, lynne, temperament. Skulle gjerne hatt en bygdetulling Men nå er jeg jo fornøyd med den tafatte bytullingen min jeg da
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #153 Skrevet 12. februar 2009 Tviler sterkt på at tafatthet hos menn stammer fra hvor i landet de kommer fra.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #154 Skrevet 12. februar 2009 Jeg syns nordlandske mannfolk er helt herlige, og bare tilfeldigheter gjorde at jeg falt pladask for en urban en! Skulle gjerne hatt en bygdetulling Nordlandske menn = bygdetullinger? Resten = urbane? Dvs at mennene i serien er urbane siden de er fra troms?
Lissi Skrevet 12. februar 2009 #155 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Nordlandske menn = bygdetullinger? Resten = urbane? Dvs at mennene i serien er urbane siden de er fra troms? Jeg tok dette fra innlegget over meg Ikke min definisjon!! Ps! For meg er nordlanske menn fra nord i landet, ikke bare Nordland Endret 12. februar 2009 av Lissi
Lissi Skrevet 12. februar 2009 #156 Skrevet 12. februar 2009 Synes dette programmet er hysterisk morsomt jeg da! helt utrolig at det finnes så tafatte mannfolk, men joda sjarmerende på sin måte. Men det er vel derfor jeg endte opp med en mer urban mann (er fra lite sted selv) enn en av bygdetullingene hjemme morsomt å se på iallefall Dette jeg svarte på!
Gjest gjesten over Skrevet 12. februar 2009 #157 Skrevet 12. februar 2009 Jeg tok dette fra innlegget over meg Ikke min definisjon!! Ps! For meg er nordlanske menn fra nord i landet, ikke bare Nordland Hehe, ja, det var ikke ment som kritikk. Bare lo litt av at Husøy kunne forstås som urbant, mens f.eks. Bodø var bygd... (er ikke helt stø på all geografien selv heller, men mener å huske at det ble feil
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #158 Skrevet 12. februar 2009 Hehe, ja, det var ikke ment som kritikk. Bare lo litt av at Husøy kunne forstås som urbant, mens f.eks. Bodø var bygd... (er ikke helt stø på all geografien selv heller, men mener å huske at det ble feil Vi i Nord Norge klager mye på at "søringene" er dårlig på geografien her oppe. Men jeg tror vi er like elendige på geografien på vest,øst og sørlandet selv. Min sønn går i femte klasse og vet hvor alle fylkene i Norge ligger. Det gjør ikke jeg.
Lissi Skrevet 12. februar 2009 #159 Skrevet 12. februar 2009 Vi i Nord Norge klager mye på at "søringene" er dårlig på geografien her oppe. Men jeg tror vi er like elendige på geografien på vest,øst og sørlandet selv. Min sønn går i femte klasse og vet hvor alle fylkene i Norge ligger. Det gjør ikke jeg. Det er en grunn til at det fins et gameshow hvor voksne skal se om de er klokere enn 10 åringer
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #160 Skrevet 12. februar 2009 Det er en grunn til at det fins et gameshow hvor voksne skal se om de er klokere enn 10 åringer Ikke sant?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå