Gå til innhold

Da damene dro

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg likte også programmet. Det var søtt at far og sønn skålte med is! hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg synes programmet så langt var kjempebra, lo høyt mange ganger. Flere morsomme personligheter både blant mennene og kvinnene. Mange har egenskaper som i hvert fall jeg finner igjen både hos meg selv og blant mine venner. Syntes det var utrolig koselig når far og sønn spiste godteri og drakk brus i "hemmelighet". Gleder meg til fortsettelsen. Opplevde forøvrig ikke at noen ble negativt framstilt eller uthengt på verken den ene eller andre måten. Bare helt vanlige folk som får livet litt endret i 10 dager.

Enig. Jeg synes programmet var kult.

Gjest Gjest_Gjestine_*
Skrevet

Jeg synes også programmet var morsomt.

Men jeg synes virkelig synd på mannen til den dama som hadde laget pakkekalender til ungene sine. Snakk om å sette mannen i skyggen! Det var så vidt hun kunne si hadet til ham og dessuten hørtes det ut som verden skulle gå under for de ungene når hun skulle bort! :nei:

Ellers var jeg ganske imponert over de fine og nyoppussede husene deres. Selv om de fikk lite fisk, må de ha god inntekt der oppe! :fnise:

Skrevet

Men jeg synes virkelig synd på mannen til den dama som hadde laget pakkekalender til ungene sine. Snakk om å sette mannen i skyggen! Det var så vidt hun kunne si hadet til ham og dessuten hørtes det ut som verden skulle gå under for de ungene når hun skulle bort! :nei:

Ellers var jeg ganske imponert over de fine og nyoppussede husene deres. Selv om de fikk lite fisk, må de ha god inntekt der oppe! :fnise:

Ja, hvis det var noen som ble hengt ut så var det mødrene. Jeg husker ikke hvem som var hvem, men noen ga skikkelig inntrykk av å være kontrollfreaker og at de ikke stolte på at mennene kom til å greie noe.

Skrevet
Ja, hvis det var noen som ble hengt ut så var det mødrene. Jeg husker ikke hvem som var hvem, men noen ga skikkelig inntrykk av å være kontrollfreaker og at de ikke stolte på at mennene kom til å greie noe.

Raegerte i hvertfall på d å lage en kalender??? ehh... kor teit!

Men ellers holdt eg på å flire meg i hjel gjennom programmet. Va også veldi overaska over hvor fine hjem de hadde:)

Skrevet

Jeg syntes det var kjempe morsomt - lo høyt opptil flere ganger!

Du skal være klar over at fiskere ofte tjener sinnsykt mye penger...

Er faktisk helt sant, sånn et par hundre tusen på kanskje noen uker.

Skrevet

Jeg så ikke helt fra begynnelsen, men syntes han eldre mannen var utrolig søt. Hvordan han savnet kona med en gang. Virket som om de virkelig er et fint par.

For min del virket det litt søt. Men jeg gleder meg til å se hvordan de mennene får ungene til å sove etter de får lov å spise is og godteri... :ler:

Skrevet

Ser lovende ut så langt. Synes heller ikke det virker som om mennene blir uthengt på noe vis, men er enig i at de nok kan komme til å ty til andre løsninger enn det en kvinne ville valgt. (Men er det egentlig så farlig?)

Syntes også det var et par av ungene som ble "vel mye" forberedt på at mamma skulle reise bort. Virket nesten som om det var om å gjøre at de skulle savne mamma mest mulig.

Skrevet

Er spent på hvordan det går med han som skal lage "alle de flotte kakene" til datterens bursdag! (i mitt stille sinn har jeg tenkt at det kommer nok hjelp fra en bestemor på fastlandet eller noe....)

Ellers tror jeg at dette kommer til å gå veldig bra. Om ting blir gjort på en litt annen måte - hva så? Men alt det snopet.....hm.

Skrevet

Jeg syntes det var riktig underholdene og kommer nok til å følge med videre :nigo: Jeg syntes det var festelig med de ungdommene som så for seg at det skulle bli hæla i taket nå når mamma var borte. Og han som var så bekymra for at faren bare skulle lage pølse, at han bestemte seg for å ta turen over til bestemor noen dager å spise. Og så minna ho ene venninna han på at bestemor og skulle dra... :fnise:

Skrevet

Var det hun som ikke hadde noen som helst tiltro til at mannen skulle klare seg alene? Hun syntes jeg gikk for langt, hun fikk ikke mannen til å fremstå særlig godt iallfall, stakkars fyr som har en kone som ikke har noen tiltro til han ...

Er spent på hvordan det går med han som skal lage "alle de flotte kakene" til datterens bursdag! (i mitt stille sinn har jeg tenkt at det kommer nok hjelp fra en bestemor på fastlandet eller noe....)

Ellers tror jeg at dette kommer til å gå veldig bra. Om ting blir gjort på en litt annen måte - hva så? Men alt det snopet.....hm.

Var ikke måte på flotte kaker datteren skulle ha heller, og ikke akkurat de som var lettest å lage! :dåne: :fnise:

Skrevet

Jeg synes det var et kjempekoselig program jeg! Jeg blei rørt mange ganger underveis. Men hun dama med pakkekalenderen hadde ikke særlig trua på mannen sin. Det var bare vondt å se.

Skrevet

Hm. Jeg skiller meg visst litt ut her. Jeg synes programmet, i hvert fall første episode, var ganske kjedelig. I tillegg ble jeg ganske oppgitt av de damene der. Ikke rart mennene antagelig klarer seg selv i hjemmet i episodene videre når de gjør alt i huset selv. Så ikke ut som om noen av dem utfordret tradisjonelle kjønnsmønstre eller satte noen krav til fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet i det hele tatt. Hva kan de forvente av mennene da, da?

Dessuten synes jeg det er litt snodig når hun ene dama aldri har vært i utlandet utover Sverige, og ei av (ifølge hallo-dame på slutten av programmet) fikk kultursjokk av å dra til Syden. Hjelpes...

Skrevet

Egentlig er det da ikke så rart at hun ikke har vært i utlandet utenom Sverige. Det er jo ikke alle plasser at det er bare en "svipptur" å dra til utlandet, ei heller ikke alle som har hatt råd til det.. Er faktisk ikke så mange år siden jeg begynte farte utenfor Norges grenser. Og "syden".. Der har jeg aldri vært! Tror jaggu jeg også hadde fått kultursjokk.. :fnise:

Skrevet

Utrolig morsom og ekte serie. Beste reality jeg har sett på år og dag!

Jeg synes overhodet ikke mennene ble fremstilt dårlig. Tvert i mot var det heller et par damer som ble litt skjevt fremstilt, men mye av dette kan nok også forklares med bare litt frodig spåkbruk forran kamera, og neppe noe som stikker så dypt. Men jevnt over var det veldig fint klippet, og vi fikk absolutt se et velsmurt samspill i familien, hvor alle hadde sine roller som de mestret perfekt.

Og jeg tror mange kommer å bli imponert over gutta etterhvert som vi får se mer.

Vi må også huske på det blir en ikke rent liten kulturkollisjon her mellom nordlenninger og enkelte "sørlige landsdeler" som ikke klarer å dekode alt av det frodige spåket og humoren, og kanskje heller ikke helt skjønner hvordan hjemmet fungerer i praksis når mannen er borte fra familien så mye. Jeg har selv vokst opp med en far som var på jobb 3 uker i slengen, mens mor stelte hjemme, så jeg kjenner meg godt igjen.

Skrevet (endret)
Hm. Jeg skiller meg visst litt ut her. Jeg synes programmet, i hvert fall første episode, var ganske kjedelig. I tillegg ble jeg ganske oppgitt av de damene der. Ikke rart mennene antagelig klarer seg selv i hjemmet i episodene videre når de gjør alt i huset selv. Så ikke ut som om noen av dem utfordret tradisjonelle kjønnsmønstre eller satte noen krav til fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet i det hele tatt. Hva kan de forvente av mennene da, da?

Dessuten synes jeg det er litt snodig når hun ene dama aldri har vært i utlandet utover Sverige, og ei av (ifølge hallo-dame på slutten av programmet) fikk kultursjokk av å dra til Syden. Hjelpes...

Husk at dette er inngrodde folk, som gjerne bare er på plassen sin i evig tid. Mange i Nord som er sånn. Og der er ting ganske gammeldags, mennene jobber mens kvinnene tar seg av barn og husarbeid, så dette med husarbeid og ta seg av barna er ganske "fremmed" for de..

Spent på hvordan det går med han gamle mannen, han som har hatt kona hos seg i 50 år, sant som han sier "Når man kommer til oppdekka bord hverdag, da er man bortskjemt" Han har det fint hjemme han. :)

Endret av Skylapp
Skrevet

Jeg skal i hvert fall følge med videre. Tar det til og med opp på dvd, jeg. Det er nok mest fordi jeg har vært på Husøya flere ganger, og vil ha det på opptak i tilfelle noen av mine kjenninger dukker opp innimellom.

Ser Dit Damene Dro på TV2 Underholdning også.

For meg virker det som om det blir en lun og god serie, og absolutt ikke klippet slik at mennene skal drite seg mest mulig ut.

Lo godt da han ene karen mente han bare kunne hente opp et frossent lammelår og legge ved siden av seg i senga, om han savnet kona. :)

Folk må huske på at humoren der er ganske intern, og kan sikkert virke støtende på enkelte, men personlig elsker jeg den svarte humoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...