FoxyFish Skrevet 20. februar 2009 #201 Skrevet 20. februar 2009 Ser at tråden er ryddet, men jeg vil fremdeles ikke ha på meg at jeg synes BYGDØY er fint!!!! Kunne aldri for mitt bare liv ha bodd i de fæle rekkehusene/kjedehusene der uten verken sjøutsikt eller sjøtomt!!! Heldigvis har vi ulik smak mange av oss, så slipper vi gnisninger med naboen Jeg for min del kunne ALDRI levd et liv hvor mannen "satte meg" i et vakkert hus, reiste ut på arbeidet og forventet å komme hjem til middag, vaskede gulver og nybretta undertøy. Jeg hadde kjeda meg i hjel og følt at livet mitt var bortkastet. Men der har du meg Jeg vil heller bo i et mindre hus i hjembyen min (som forøvrig ikke er Oslo), ha en jobb jeg utvikles i og stortrives med, samarbeide med mannen min og skape vår egen atmosfære på begges premisser. Selv om dette er mine ønsker, så ser jeg ikke noe poeng å drive med drittslenging rundt hvordan andre velger å bo og leve. Det er rett og slett nedverdigende.
Ponine Skrevet 24. februar 2009 #203 Skrevet 24. februar 2009 Er det virkelig vanlig å la barnet sitt stå å tisse midt på en bensinstasjon? Rett på asfalten sånn? :klø:
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 24. februar 2009 #204 Skrevet 24. februar 2009 Ser på nå hvor lille Sander tisser foran en bensinstasjon.... greit det er mye bensin/diesel søl der, men synes da at man ikke står og tisser der. Bare jeg som reagerte på det?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #205 Skrevet 24. februar 2009 Ser på nå hvor lille Sander tisser foran en bensinstasjon.... greit det er mye bensin/diesel søl der, men synes da at man ikke står og tisser der. Bare jeg som reagerte på det? Reagerte jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #206 Skrevet 24. februar 2009 Det er vell ikke vanlig å tisse rett utfor en bensinstasjon-men så er det derimot det jeg liker med serien også, at de ikke tar alt så høytidlig. Det ingen blir drept eller såret av kan vell ikke gjør allverdens...
Lissi Skrevet 24. februar 2009 #207 Skrevet 24. februar 2009 Det reagerte jeg ikke på, gutten er 3 år. Må man så må man!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. februar 2009 #208 Skrevet 24. februar 2009 Synes det var litt dårlig gjort å filme så mye av gutten som tissa på bensinstasjonen. Blir vel ikke så kult for ham å bli husket for akkurat det i fremtiden..... Herlig unge forresten!! Han ungkaren bør vel kanskje redusere snusbruken litt før han skal ut og jakte damer....
morticia Skrevet 24. februar 2009 #209 Skrevet 24. februar 2009 Synes det var litt dårlig gjort å filme så mye av gutten som tissa på bensinstasjonen. Blir vel ikke så kult for ham å bli husket for akkurat det i fremtiden..... Herlig unge forresten!! Han ungkaren bør vel kanskje redusere snusbruken litt før han skal ut og jakte damer.... Haha, Jeg tenkte det samme, at han dro ikke så mange damer med den klysa med snus under leppa..
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #210 Skrevet 24. februar 2009 Forferdelig dialekt! Er den da ikke! Nydelig, syngende dialektmelodi.
hjertesukka Skrevet 24. februar 2009 #211 Skrevet 24. februar 2009 Syns faren var flink til å forberede sønnen til tannlegebesøket. Tror neppe han får tannlegeskrekk. Ellers er det jo bare søtt når en 3-åring tisser utendørs midt i glaninga. (verre med voksne menn som stiller seg opp langs hovedveien, men det er en annen diskusjon )
Gjest TittTitt Skrevet 24. februar 2009 #212 Skrevet 24. februar 2009 Er den da ikke! Nydelig, syngende dialektmelodi. Ja, noen snakket fint. Tenkte etterpå "nei vent litt. Den var jo litt fin allikavel". Men så plutselig var den ikke det allikavel Men så var den det.. Noen er sikkert litt mer røffere enn andre.. Syntes han der Sander er så nydelig gutt. Hehe. Tidig serie dette her
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #213 Skrevet 25. februar 2009 Ble litt overrasket over å lese her inne! Jeg likte overhode ikke serien.. synes den ble kjedelig og provoserende på et vis. En bygd full av tafatte menn - ja jeg synes det er å dumme de ut på et vis. Og hva er det med at de bor så fint? De bor akkurat sånn som alle jeg kjenner gjør verken mer eller mindre. Slo meg aldri at de hadde noe større hus og bedre interiør enn andre. Jeg fikk helt vondt av disse kvinnene som levde sånn. Hun som kun hadde vært i sverige osv. Det er da faktisk vanlig at kvinner drar på en liten tur og lar pappan være sammen barna sine. Verden har da aldri stoppet opp pga det. Reagerer på at de skal "passe" på sine egne barn - noe som er helt normalt når man blir far. Jeg bor selv i by... men er oppvokst i en bygd. Men det er ikke sånn at mannfolka sitter ved bordet og venter på maten av den grunn. Til og med min far rydder, vasker og lager mat. Det er da vel helt normalt? Og min mor har da ofte dratt på venninnetur til syden - samme har jeg gjordt uten mann og barn. Trodde det var helt normalt i dagens norge jeg da. Fikk følelsen av å bli satt tilbake veldig mange tiår her. Denne serien kommer jeg ikke til å se mere av. Og som dame så hadde jeg da vel aldri blitt glad av en nymalt molo når jeg kom hjem - var nok andre ting jeg hadde blitt mere glad over. Håper de heller vasker hus og klær til damene kommer hjem istedenfor å male en molo. Ble bare litt skuffet - trodde det skulle bli en litt annen serie enn det ble.
mjau-mjau Skrevet 25. februar 2009 #214 Skrevet 25. februar 2009 Synes fortsatt serien er koselig jeg - og morsom Jeg hadde vel kanskje tatt med guttungen (Sander) inn på toalettet på bensinstasjonen, men må man så må man. Jeg hadde nok ikke trivdes noe godt med å leve som husholderske på den måten, men så skal det sies at dette er et samfunn hvor dette er vanlig - og de har selv valgt det. Med mannfolk/fedre som er ute på fiske store deler av døgnet så har man ikke så mye valg.
Gjest Gjest_Katie_* Skrevet 25. februar 2009 #215 Skrevet 25. februar 2009 Det reagerte jeg ikke på, gutten er 3 år. Må man så må man! Greit nok,men midt på en åpen plass? Det er vel en normal uskreven regel at man velger et mer usjenert sted eller et hjørne, kanskje med litt busker og gress. Det bør jo barnet lære også. Men vil tro at det er litt andre normer som gjelder på en liten øy enn i en by der mye folk ferdes.
Lissi Skrevet 25. februar 2009 #216 Skrevet 25. februar 2009 Vel, det er KUN 1 kvinne der som er hjemme så ikke snakk som om alle damene er hjemme og vasker og lager mat hele dagen. Fiskere drar ut på natta/tidlig morgen og kan noen dager komme hjem tidlig også, så hva de gjør av sin del i huset kommer ikke frem her. Jeg tviler på at alle sitter på ræva hele dagen, slik jeg tolker det så syns jeg mange av dem viser at de har deltatt og klarer seg utmerket alene. At de i starten virker tafatte, syns jeg nå de har bevist det motsatte. Nå planlegger gutta bryllup i tillegg. At man ikke blir glad for en nymalt molo...? Vel, noen er vel vanskelig å gjøre fornøyd i det hele og store, men jeg syns det ble bra. Jeg er selv vokst opp i Nord Norge og det kunne før i tiden være dyrt og vanskelig å komme seg til Syden. Jeg var et par ganger som barn og grunnen til det var at vi kunne fly til Oslo først med militærfly og slapp å betale for dette. At noen ikke har vært i andre steder enn Sverige betyr ikke at de er fanger i egne hjem, noen har rett og slett ikke behov for å reise noen steder. Syns serien er koselig. NB! Det er IKKE alle bensinstasjoner som har toalett/kundetoalett. Barn må tisse veldig fort når de først må, så da spiller det vel ingen rolle hvor man gjør det. Menn tisser jo akkurat der de føler for det også
Gjest Gjest_Katie_* Skrevet 25. februar 2009 #217 Skrevet 25. februar 2009 Men det er jo også fort gjort å løfte ungen bort til et hjørne eller et sted med litt buskas. At voksne mannfolk i edru tilstand tisser "overalt", og slår lens på åpne plasser/ offentlige steder,har jeg aldri sett. Voksne som urinerer på offentlig sted kan jo bøtlegges, ihvertfall i de større byene. Men: for det jeg vet kan jo dette med å tisse hvorsomhelst være vanlig på steder som Husøy. De har kanskje et mer avslappet syn på slikt enn oss "urbane"
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #218 Skrevet 25. februar 2009 Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage et nummer ut av at en liten gutt tisser utenfor en bensinstasjon jeg. Har nok lite med hvor urban man er, selv er jeg da sikkert såpass urban at jeg har sett det som er mye verre.
Gjest MåneSkygge Skrevet 25. februar 2009 #219 Skrevet 25. februar 2009 Vel, det er KUN 1 kvinne der som er hjemme så ikke snakk som om alle damene er hjemme og vasker og lager mat hele dagen. Fiskere drar ut på natta/tidlig morgen og kan noen dager komme hjem tidlig også, så hva de gjør av sin del i huset kommer ikke frem her. Jeg tviler på at alle sitter på ræva hele dagen, slik jeg tolker det så syns jeg mange av dem viser at de har deltatt og klarer seg utmerket alene. At de i starten virker tafatte, syns jeg nå de har bevist det motsatte. Nå planlegger gutta bryllup i tillegg. At man ikke blir glad for en nymalt molo...? Vel, noen er vel vanskelig å gjøre fornøyd i det hele og store, men jeg syns det ble bra. Jeg er selv vokst opp i Nord Norge og det kunne før i tiden være dyrt og vanskelig å komme seg til Syden. Jeg var et par ganger som barn og grunnen til det var at vi kunne fly til Oslo først med militærfly og slapp å betale for dette. At noen ikke har vært i andre steder enn Sverige betyr ikke at de er fanger i egne hjem, noen har rett og slett ikke behov for å reise noen steder. Syns serien er koselig. NB! Det er IKKE alle bensinstasjoner som har toalett/kundetoalett. Barn må tisse veldig fort når de først må, så da spiller det vel ingen rolle hvor man gjør det. Menn tisser jo akkurat der de føler for det også Bra innlegg
Gjest Ulva35 Skrevet 25. februar 2009 #220 Skrevet 25. februar 2009 Vel, det er KUN 1 kvinne der som er hjemme så ikke snakk som om alle damene er hjemme og vasker og lager mat hele dagen. Fiskere drar ut på natta/tidlig morgen og kan noen dager komme hjem tidlig også, så hva de gjør av sin del i huset kommer ikke frem her. Jeg tviler på at alle sitter på ræva hele dagen, slik jeg tolker det så syns jeg mange av dem viser at de har deltatt og klarer seg utmerket alene. At de i starten virker tafatte, syns jeg nå de har bevist det motsatte. Nå planlegger gutta bryllup i tillegg. At man ikke blir glad for en nymalt molo...? Vel, noen er vel vanskelig å gjøre fornøyd i det hele og store, men jeg syns det ble bra. Jeg er selv vokst opp i Nord Norge og det kunne før i tiden være dyrt og vanskelig å komme seg til Syden. Jeg var et par ganger som barn og grunnen til det var at vi kunne fly til Oslo først med militærfly og slapp å betale for dette. At noen ikke har vært i andre steder enn Sverige betyr ikke at de er fanger i egne hjem, noen har rett og slett ikke behov for å reise noen steder. Syns serien er koselig. NB! Det er IKKE alle bensinstasjoner som har toalett/kundetoalett. Barn må tisse veldig fort når de først må, så da spiller det vel ingen rolle hvor man gjør det. Menn tisser jo akkurat der de føler for det også Signerer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå