Gå til innhold

Da damene dro

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er kjempebra at barna knytter nye bånd til fedrene sine. Men det er trist at det måtte et underholdningsprogram til for at det skulle skje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg synes det er kjempebra at barna knytter nye bånd til fedrene sine. Men det er trist at det måtte et underholdningsprogram til for at det skulle skje.

Jeg tror nok du forstod poenget, men kan prøver en gang til.

Båndet var nok der fra før, du går nok ikke fra 0 til sterke bånd på 10 dager. Greia var vel at fedrene har jobber hvor de er lite hjemme, dette gjør at mamma naturlig nok er mest tilstede for barna. Disse dagene gjorde vel at fedrene kom mer på banen, ergo knyttet de sterkere bånd.

Skrevet

Jeg har aldri trodd at båndene ikke var der fra før. ;) Min mening er bare at et underholdningsprogram ikke bør være rammen for å gjøre disse båndene sterkere. Oppegående familier burde klare dette uavhengig av om de blir sponset av TV2 eller ikke.

Nå skal det sies at det først og fremst er det at gråtende og redde barn er blitt underholdning jeg reagerer på. Har aldri likt realityprogrammer der barn blir eksponert for mye. De har ikke valgt selv å delta.

Skrevet

Jeg synes programmet er koselig, jeg.

Får litt vondt inni meg når jeg ser ungene gå alene i vannkanten, men det kan da være at det var noen som holdt øye med dem, uten at det vistes i bildet?

Og syntes synd på lille gutten som skrek ved levering. (Men syntes de som var i barnehagen taklet det veldig riktig.) Har måttet levere i tilsvarende situasjon selv, og det er jeg sikkert ikke alene om.

Det jeg synes programmet viser aller best, er at om mannfolka får muligheten, så er de også gode foreldre. Se f.eks. på han med "pakke-kona". Han gjør jo en super jobb, til tross for at kona hadde null tillit til han på forhånd, og hun faktisk har gjort masse for å sabotere han. (Sjokolade i pakke samme kvelden som hun drar... :rolleyes::nei: )

Forhåpentligvis sitter det mødre hjemme i stuene og tenker at de kanskje kan slippe til mennene sine litt mer enn det de gjør.

Verden går ikke under om de reiser bort et par dager.

Gjest Gjest_Tutta_*
Skrevet
Jeg har aldri trodd at båndene ikke var der fra før. ;) Min mening er bare at et underholdningsprogram ikke bør være rammen for å gjøre disse båndene sterkere. Oppegående familier burde klare dette uavhengig av om de blir sponset av TV2 eller ikke.

Nå skal det sies at det først og fremst er det at gråtende og redde barn er blitt underholdning jeg reagerer på. Har aldri likt realityprogrammer der barn blir eksponert for mye. De har ikke valgt selv å delta.

Hjelpe meg .. dette er noe omtrent alle barnehagebarn i Norge opplever fra tid til annen. Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg måtte gå fra en hylende liten gutt i barnehagen ... men når jeg ringte etter at jeg kom til jobb så var han rolig og glad og lekte fint. Husker forresten ennå de dagene jeg var med ham i oppstarten, og en av de eldre jentene i barnehagen gråt som hun ristet hver bidige morgen når moren eller faren leverte henne i barnehagen. Hun stod i vinduet og gråt så hele kroppen dirret i timevis. Hvorfor er det så vanskelig å se det med egne øyne? Jeg synes ikke det blir gjort til underholdning - men videreformidling av fakta ..

Skrevet

I dag var det ekstra søtt :) Tårene rant da jeg så Sander savne mamman sin og selv far måtte gråte en liten tåre fordi han syns synd på sønnen sin.

Fin serie, syns de klarer seg utrolig godt, og enkelte av mannfolka er undervurdert!

Han eldre som steller hjemme klarer seg jo som bare det :)

Skrevet

Sukk. Ble helt rørt av dagens episode.

Ja, og så lo jeg høyt av kommentaren; "så dere hadde ikke råd til å kjøpe gotteri dere da"? (husker ikke helt hvordan ordene falt)

Lett å være etterpåklok og si at de burde diskutert dette med gotteri på forhånd når de er på tur med barnehagen, men, men. Dumt for den jenta som følte seg urettferdig behandlet. Skjønner henne godt jeg.

Og Halvard disket opp med middag- det er gutten sin. :)

Skrevet

Å, Halvard og Sander, det er godgutter det :) (selv om jeg synes foreldre/produksjonsselskap burde skjermet den lille gutten mer)

Det med godteri på barnehagetur - så imponert over han som sto imot presset, og sa nei. Korttenkte fedre (de andre), og etterpå sto de å lo og kom med kommetar om at ikke alle hadde råd til godteri (mislykket forsøk på å være morsom syntes jeg).

Skrevet
Jeg synes programmet er koselig, jeg.

Får litt vondt inni meg når jeg ser ungene gå alene i vannkanten, men det kan da være at det var noen som holdt øye med dem, uten at det vistes i bildet?

Og syntes synd på lille gutten som skrek ved levering. (Men syntes de som var i barnehagen taklet det veldig riktig.) Har måttet levere i tilsvarende situasjon selv, og det er jeg sikkert ikke alene om.

Det jeg synes programmet viser aller best, er at om mannfolka får muligheten, så er de også gode foreldre. Se f.eks. på han med "pakke-kona". Han gjør jo en super jobb, til tross for at kona hadde null tillit til han på forhånd, og hun faktisk har gjort masse for å sabotere han. (Sjokolade i pakke samme kvelden som hun drar... :rolleyes::nei: )

Forhåpentligvis sitter det mødre hjemme i stuene og tenker at de kanskje kan slippe til mennene sine litt mer enn det de gjør.

Verden går ikke under om de reiser bort et par dager.

Jeg tror mange kan gå i seg selv å innrømme at de har gått av å slippe kontrollen litt. Må jo være enormt slitsomt og skulle ha kontroll på alt. Man må kunne stole på at partneren gjør en tilsvarende god jobb!

Hun er jo helt håpløs hun som ble sint for at barna skulle kjøre buss. De fikk aldri lov å sitte på noen andre i bil :sjokkert:

Skrevet

Hva er egentlig den greia med moloen? Hvorfor er det så viktig??

Skrevet

Hva er egentlig den greia med moloen? Hvorfor er det så viktig??

Gjøre litt stas på Husøy, nå som det er på kartet :)

Skrevet
Å, Halvard og Sander, det er godgutter det :) (selv om jeg synes foreldre/produksjonsselskap burde skjermet den lille gutten mer)

Det med godteri på barnehagetur - så imponert over han som sto imot presset, og sa nei. Korttenkte fedre (de andre), og etterpå sto de å lo og kom med kommetar om at ikke alle hadde råd til godteri (mislykket forsøk på å være morsom syntes jeg).

Synes også faren var flink som klarte å stå imot presset å kjøpe godteri.. Men jeg synes at hva man velger for sine barn er ens eget valg - jeg har ved flere anledninger ikke kjøpt godteri til mine barn da jeg har syntes det har vært unødvendig mens andre barn har fått...

Barna mine har lært at det er mamma/pappa som bestemmer over de, og ikke hva de andre barna får... Dette har gjort det lettere å takle mange lignende situasjoner med foreldre som gir barna sjokolade/is på butikken på hverdager....

Synes for øvrig den kommentaren om at ikke alle hadde råd til godteri var festlig jeg da... Han kom vel litt i forsvarsposisjon da han hadde gjort noe "galt".. Neste gang de skal på tur avtaler de vel regler på forhånd :)

Gjest nordlending-pie
Skrevet
Må huske at dette ikke er "vanlige" menn. Disse jobber på sjøen, drar ut tidlig på natt og kommer sent hjem. De er ikke vant til å styre hjemme, de er vant å stå breibeint i en sjark.

Er det ikke vanlige menn? Hva er vanlige menn da? Er det plutselig blitt vanlig med pappapermisjon? Vanlig med den feminine, halv-homofile faren som leker med ungene på lik linje med mor? Det er ihvertfall IKKE vanlig her jeg kommer fra. Skal jeg forstå deg rett er det kun her i Nord-Norge det gjenstår EKTE menn- slik som her jeg bor og på Husøy.

Jeg tror ikke det er DET folk har blitt overrasket over! Jeg trodde dette programmet skulle vise standardfamilier i et standardsamfunn. Det som overrasket meg var at det så ut som alle hadde en inntekt som lå godt over gjennomsnittet ( i tillegg til at gjerne kun far var i lønnet arbeid) - altså ingen "typisk norsk" kjernefamilie i den forstand.

Og man ble nok heller ikke overrasket over at personene i fiskeværet hadde det pent, som du sier, men at alle virkelig holdt en skyhøy standard (som jeg for min del ingen kan se for meg i overskuelig fremtid)

Trodde virkelig myten om at man må bo i Oslo for å tjene penger var død... Siden den ikke er det: det er LANGT lettere å opparbeide seg en HØY inntekt i f.eks Nord-Norge enn i en større by. I byene kan man lett få en grei 9-4 jobb med litt høyere inntekt enn gjennomsnittet, men som gründer i Nord-Norge får man like lett skyhøye inntekter

Bor selv på et knøttlite sted i Nord-Norge, og standarden er like god her som på Husøy. Hadde aldri taklet å bo "som sild i tønner" i oslo i gamle, trekkfulle bygårder.

Det er nå slik at fiskere i gode år kan tjene meget bra og legge seg opp penger til å ha bl. annet fine hus. Men det koster i form av at kvinnene må ta seg av heimen siden dem ofte har en mer normal arbeidsdag.

Det koster i form av at kvinnene må ta seg av heimen??? Igjen, jeg forstår ikke hvilken hverdag dere østlendinger egentlig har- men jeg får inntrykk av at den er relativt grusom... Min mann har "satt meg" i et vakkert hus. Han jobber mye hjemmefra, og er alt i alt mindre borte enn man er i en 9-4 jobb i hovedstaden. Jeg trenger heldigvis heller ikke å jobbe- er det da synd i meg som tar meg av heimen?? Jeg storkoser meg og lever livet. Jeg føler meg priviligert som får bruke tiden min på det jeg har lyst til, istedet for plikter og jobb!

Hæ? Jeg var overrasket over de fine, nyoppussede og velutstyrte husene fordi de var MYE flottere enn boligene til noen av de jeg kjenner her i byen, Oslo. Jeg har da aldri på noe vis trodd at dere bor i lavvoer i Nord :roll: Men at husene skulle være såpass "vestkant" var overraskende. Langt over standaren jeg eller noen av vennene mine kan drømme om, og vi er godt voksne med greie jobber. Kanskje det er på tide å flytte nordover?

Vestkant??? Hvor i alle dager har dere fra Oslo det fra at denne såkalte vestkanten er så lukrativ? Der kryr det da av kommunale boliger, rekkehus og ørsmå leiligheter i eldgamle bygårder. Det eneste må da være denne Christian Benneches vei eller hva den nå heter- utover det da ikke noe å utover det vanlige å snakke om. Tror de fleste i Nord-Norge med greie inntekter har det langt finere hjemme enn disse såkalte "på vestkanten". "Vestkanten" må være den største nålevende myten jeg kjenner til- alle norske mennesker har råd til å bo på dette geografiske området- så at det da skal bli opphauset som et slags "Hollywood" er langt beyond me...!!

Skrevet (endret)

Og bare så det er sagt, det er bare ei hjemmeværende husmor på øya (bortsett fra pensjonister og trygdede), resten jobber de også, sånn som folk gjør andre steder...

Endret av Kari
Skrevet
Er det ikke vanlige menn? Hva er vanlige menn da? Er det plutselig blitt vanlig med pappapermisjon? Vanlig med den feminine, halv-homofile faren som leker med ungene på lik linje med mor? Det er ihvertfall IKKE vanlig her jeg kommer fra. Skal jeg forstå deg rett er det kun her i Nord-Norge det gjenstår EKTE menn- slik som her jeg bor og på Husøy.

Trodde virkelig myten om at man må bo i Oslo for å tjene penger var død... Siden den ikke er det: det er LANGT lettere å opparbeide seg en HØY inntekt i f.eks Nord-Norge enn i en større by. I byene kan man lett få en grei 9-4 jobb med litt høyere inntekt enn gjennomsnittet, men som gründer i Nord-Norge får man like lett skyhøye inntekter

Bor selv på et knøttlite sted i Nord-Norge, og standarden er like god her som på Husøy. Hadde aldri taklet å bo "som sild i tønner" i oslo i gamle, trekkfulle bygårder.

Det koster i form av at kvinnene må ta seg av heimen??? Igjen, jeg forstår ikke hvilken hverdag dere østlendinger egentlig har- men jeg får inntrykk av at den er relativt grusom... Min mann har "satt meg" i et vakkert hus. Han jobber mye hjemmefra, og er alt i alt mindre borte enn man er i en 9-4 jobb i hovedstaden. Jeg trenger heldigvis heller ikke å jobbe- er det da synd i meg som tar meg av heimen?? Jeg storkoser meg og lever livet. Jeg føler meg priviligert som får bruke tiden min på det jeg har lyst til, istedet for plikter og jobb!

Vestkant??? Hvor i alle dager har dere fra Oslo det fra at denne såkalte vestkanten er så lukrativ? Der kryr det da av kommunale boliger, rekkehus og ørsmå leiligheter i eldgamle bygårder. Det eneste må da være denne Christian Benneches vei eller hva den nå heter- utover det da ikke noe å utover det vanlige å snakke om. Tror de fleste i Nord-Norge med greie inntekter har det langt finere hjemme enn disse såkalte "på vestkanten". "Vestkanten" må være den største nålevende myten jeg kjenner til- alle norske mennesker har råd til å bo på dette geografiske området- så at det da skal bli opphauset som et slags "Hollywood" er langt beyond me...!!

Jeg synes det er morsomt hvordan du fyrer deg opp over folk som forundrer seg litt over roller og hus i programmet. Det virker som du misliker denne forhåndsdømmingen av Nord-Norge, samtidig som du dømmer resten sønder og sammen. Halv-homofile menn og trekkfulle bygårder i Oslo?

Og jeg synes også det er rart at det skal være "lov" å si at du tror at de fleste i Nord-Norge med greie inntekter har det langt finere hjemme enn disse såkalte på vestkanten. Men det er ikke lov å si at man tror det er finere på Østlandet. Snedig ;)

Skrevet
Jeg synes det er morsomt hvordan du fyrer deg opp over folk som forundrer seg litt over roller og hus i programmet. Det virker som du misliker denne forhåndsdømmingen av Nord-Norge, samtidig som du dømmer resten sønder og sammen. Halv-homofile menn og trekkfulle bygårder i Oslo?

Og jeg synes også det er rart at det skal være "lov" å si at du tror at de fleste i Nord-Norge med greie inntekter har det langt finere hjemme enn disse såkalte på vestkanten. Men det er ikke lov å si at man tror det er finere på Østlandet. Snedig ;)

:ler:

Jeg må også le av dette. Jeg er nordfra selv, men ser ikke at det skal være negativt å stelle hjemme for de som liker det. Husene i nord er da akkurat samme som husene her nede. Gamle hus er gamle hus uansett hvor de står.

Hvorfor noen føler seg så truffet er et mysterium for meg.

Skrevet
det er LANGT lettere å opparbeide seg en HØY inntekt i f.eks Nord-Norge enn i en større by. I byene kan man lett få en grei 9-4 jobb med litt høyere inntekt enn gjennomsnittet, men som gründer i Nord-Norge får man like lett skyhøye inntekter

Tror de fleste i Nord-Norge med greie inntekter har det langt finere hjemme enn disse såkalte "på vestkanten".

Tror nok du tråkker på en del "nord-norske" ben med kategoriseringen din nå..

Såvidt jeg vet har Nord-Norge den 7. og den 12. største byen i Norge (Tromsø og Bodø). Og Nord-Norge er vel betegnelsen på hele landsdelen, og omtrent like lite dekkende som Vestlandet når man snakker om Bergen eller Stryn.. Og de som bor på mindre steder representerer vel et mangfold, uansett om det er i Troms eller Akershus :)

Skrevet

:fnise:

OK, så frogner består da tydeligvis av ørsmå leiligheter i eldgamle bygårder... Og Holmenkollåsen av kommunale boliger og rekkehus.

Bygdøy er visst fint nok...

Men ja, vestkanten er et vidt begrep. Det er forskjell på vestkanten og "beste vestkant" som gjerne er holmenkollen og ander områder oppover åsen.

Jeg tror forøvrig programmet kunne vært morsommere om kvinnene istedenfor å ha blitt sendt på ferie, ble sendt ut for å gjøre mannfolkenes jobb.

Gjest nordlending-pie
Skrevet
:fnise:

OK, så frogner består da tydeligvis av ørsmå leiligheter i eldgamle bygårder... Og Holmenkollåsen av kommunale boliger og rekkehus.

Bygdøy er visst fint nok...

Men ja, vestkanten er et vidt begrep. Det er forskjell på vestkanten og "beste vestkant" som gjerne er holmenkollen og ander områder oppover åsen.

Jeg tror forøvrig programmet kunne vært morsommere om kvinnene istedenfor å ha blitt sendt på ferie, ble sendt ut for å gjøre mannfolkenes jobb.

Ser at tråden er ryddet, men jeg vil fremdeles ikke ha på meg at jeg synes BYGDØY er fint!!!! Kunne aldri for mitt bare liv ha bodd i de fæle rekkehusene/kjedehusene der uten verken sjøutsikt eller sjøtomt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...