Gjest ferale Skrevet 8. februar 2009 #121 Skrevet 8. februar 2009 Ble også overrasket over standarden på husene de hadd, og innvendig. Så inntekten dog den ligger nok over landsgjennomsnittet. Å ha 11. mill i formue er vel ikke akkurat vanlig i Norge. Men det jeg lurer på, er jo hvordan er kjærlighetslivet der oppe. Blir det brudd med dama/mannen vet jo alle det der opp. Har det hatt sex, så vet jo sikkert alle det der oppe. Er det nok damer/menn til alle damer/menn der? For meg så dette ut som et meget lukket samfunn, der du bør komme godt overens med alle, ellers så sliter du. Men å kjøre 6 mil til nærmeste tettsted hadde jeg aldri overlevd. Bor selv 2o minutter utenfor Bergen og synest det er for langt. men for all del, artig serie.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #122 Skrevet 8. februar 2009 Det var jo det han sa selv. At han nok var bortskjemt, men at han følte seg veldig heldig som fikk komme til dekka bord hver dag. Jeg hadde følt meg veldig snyltete og hjelpesløs om jeg kom til dekka bord hver dag.
Gjest Miley Skrevet 8. februar 2009 #123 Skrevet 8. februar 2009 Jeg hadde følt meg veldig snyltete og hjelpesløs om jeg kom til dekka bord hver dag. Selv om det var du som tjente pengene som betalte for både bordet og maten?
Kamilia Skrevet 8. februar 2009 #124 Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg må alltid trekke litt på smilebåndet over kommentarer om hvor "fint" folk har det i hjemmene i Nord-Norge. Byggekostnader minsker pga tomtepris, og skal du kjøpe hus, blir det enda billigere. Se dette for eksempel. Et stykke fra Husøy,men på en lignende plass på Senja. (og dette er et ganske dyrt eksempel fra området) Hva får du for den prisen på det sentrale østlandet? Jeg bor MER sentralt i Nord-Norge enn Husøy, og kjøpte enebolig på 180 m2i et byggefelt i fjor. Det kostet meg den nette sum av 500.000, og jeg kan garantere at jeg har det helt "normalt" både utvendig og innvendig. Det er ikke alltid enkelt å få gode priser for gode hus...beliggenhet, you know. Disse kvinnene er ikke på noen måte "låst" i sine kjønnsroller. Alle som har vokst opp i et miljø med mange fiskere, VELGER helt bevisst en slik rolle når de innlater seg med en fisker. Man VET at en 50/50 fordeling ikke er mulig å kombinere med en slik arbeidstid. Det skal dog sies at i perioder er disse mennene mye hjemme, og de jeg kjenner, tar sin del av arbeidet i den perioden. Det som ofte går igjen, er at de er praktiske folk, som gjerne løser problemstillingene på en måte som får konene til å "vrenge seg". Alternativt er ikke feil, og det synes jeg er litt av det morsomme med denne serien. Endret 8. februar 2009 av Kamilia
henine Skrevet 8. februar 2009 #125 Skrevet 8. februar 2009 Er det hver tirsdag programmet går? Eller er det flere dager i uken også?
Rotehøna_21 Skrevet 8. februar 2009 #126 Skrevet 8. februar 2009 Syns programmet var kjempe artig... Syns litt synd på han gamle mannen. Han så så ensom ut da dama dro. Huff.. Søte gamle mannen.. Og de som skålte med isen.. Kjempe nydelig da.. Gleder meg til de neste episodene.. Bare så synd at det krasjer med Charterfeber. Men men..
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #127 Skrevet 9. februar 2009 Selv om det var du som tjente pengene som betalte for både bordet og maten? men slik var det jo ikke i serien da.. De fleste damene jobbet på fiskebruket, i barnehagen (og skolen?), butikken etc. Og i tillegg måtte de ta i mer på hjemmmebane pga vanskelige arbeidstider hos sin partner.. i forhold hvor bare den ene har arbeid, og den andre 'arbeider i hjemmet, stiller jo situasjonen seg annerledes
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #128 Skrevet 9. februar 2009 Er det hver tirsdag programmet går? Eller er det flere dager i uken også? hver tirsdag. reprise på lørdag. synes det var artig program.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #129 Skrevet 10. februar 2009 Vel, kanskje ikke barna. Diabetes neste? Går nok bra, tv program dette her:)
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #130 Skrevet 10. februar 2009 Går nok bra, tv program dette her:) Hva har det med saken å gjøre? At det er et tv-team til stede mens man gomler snop reduserer ikke risikoen for diabetes.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #131 Skrevet 10. februar 2009 Hva har det med saken å gjøre? At det er et tv-team til stede mens man gomler snop reduserer ikke risikoen for diabetes. Nei, men å spise snop en gang iblant er ikke det samme som å gjøre det hver dag. Tv-programmet viser bare bitte litte granne av livene deres, som i tillegg nå er i en unntakstilstand. Det er underholdning, ikke en dokumentar av hvordan hver eneste dag i den familien vanligvis er.
MAcy Skrevet 10. februar 2009 #132 Skrevet 10. februar 2009 Jeg så ikke helt fra begynnelsen, men syntes han eldre mannen var utrolig søt. Hvordan han savnet kona med en gang. Virket som om de virkelig er et fint par. For min del virket det litt søt. Men jeg gleder meg til å se hvordan de mennene får ungene til å sove etter de får lov å spise is og godteri... Helt enig i at han eldre mannen var kjempe søt. Og ikke minst hans første opplevelse med oppvaskmaskinen heheh
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #133 Skrevet 10. februar 2009 Nei, men å spise snop en gang iblant er ikke det samme som å gjøre det hver dag. Tv-programmet viser bare bitte litte granne av livene deres, som i tillegg nå er i en unntakstilstand. Det er underholdning, ikke en dokumentar av hvordan hver eneste dag i den familien vanligvis er. Rart at du kaller det unntakstilstand. Tror ikke det er mange idag som ville kalle det unntakstilstand om en av foreldrene drar på ferie uten resten av familien. Hvis det er unntakstilstand er det vel sjanse for at godteri serveres litt for ofte også
hjertesukka Skrevet 10. februar 2009 #134 Skrevet 10. februar 2009 (endret) La merke til at en foreslo "whitespirit eller rødsprit" for å ta bort noe lim (?) fra barnefingre. Jojo. Endret 10. februar 2009 av hjertesukka
MarianneE Skrevet 10. februar 2009 #135 Skrevet 10. februar 2009 Synes det var rett og slett sjarmerende!
Gjest Bond Skrevet 10. februar 2009 #136 Skrevet 10. februar 2009 Den kostymen var jo helt utrolig festlig. "uuuæææææ....!" Tja, jeg synes ikke programmet er kjempespennende, men det er koselig å se på. Og jo mer jeg ser, jo mindre handler det om menn/kvinner, men mennesker som må gjøre jobben de ikke er vant til, og få livet til å gå rundt selv om mye av arbeidskraften er borte (jeg synes de mennene var i hvert fall mye flinkere i barnehagen enn jeg hadde vært foreløpig )
Gjest *smak* Skrevet 10. februar 2009 #137 Skrevet 10. februar 2009 Lo også godt av han gamle mannen som skulle sette på oppvaskmaskinen: "Den virket noe dau" . Men jeg ble imponert over at han hadde lagd pannekaker til frokost helt på egenhånd. Synes synd på han som skulle gi ungene i barnehagen en liten overraskelse ved å kle seg ut og alle ungene satte i et hyl fordi de ble redde for han. Ellers ser det ut som damene koser seg på tur.
Carebear14 Skrevet 11. februar 2009 #138 Skrevet 11. februar 2009 Rart at du kaller det unntakstilstand. Tror ikke det er mange idag som ville kalle det unntakstilstand om en av foreldrene drar på ferie uten resten av familien. Hvis det er unntakstilstand er det vel sjanse for at godteri serveres litt for ofte også For det første: festlig serie Syns mennene klarer seg bra, man blir ikke automatisk superforelder selv om man er kvinne. Jeg vil absolutt si at når den ene forelderen reiser på ferie uten resten av familien, så er ikke det vanlig hos de fleste familier. I hvertfall ikke i min, og ikke tale om at barnet får diabetes eller noe annet fælt etter å ha blitt servert litt godteri en gang midt i uken! Man trenger ikke gi godteri eller lignende når mor eller far reiser bort, men man kan det litt spennende når vedkommende er borte. Uansett hvem som har det daglige ansvaret så kan det bli litt trist og rart når den ene er bortreist, da syns jeg fint man få litt godetri, for det dreier seg jo seg om en sjelden gang. Jeg er ikke vant med at den ene av foreldrene reiser bort på 14 dager lange ferier hvert år?
Gjest Gjest_gjestine_* Skrevet 11. februar 2009 #139 Skrevet 11. februar 2009 Mannen til dama med pakkekalenderen imponerer stort! Han virka helt overkjørt når hun var hjemme, men nå fikk han endelig komme til orde han også. Kjempeflink i barnehagen og flink til å sette grenser hos egne barn (guttungen fikk ikke spise sjokolade etter å ha pusset tennene). Men den kalenderen til moren deres var bare helt på trynet! Den familien burde ha fri for henne et par uker hvert år!!
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 11. februar 2009 #140 Skrevet 11. februar 2009 Synes de var utrolig flinke - og ikke minst tålmodige som tok seg av barnehage og skole, osv ... Det er ikke hverdags i familier flest at mor eller far reiser på ferie alene .. Jeg har vært gift i 20 år men kunne aldri tenkt meg å reise på 1-2 ukers ferie uten mannen min. Når begge jobber så har man lite nok tid sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå