Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #21 Skrevet 29. januar 2009 Har dere sett det siden dere allerede vet at det er idiotisk? De reklamerer ganske intensivt med det for tiden, så jeg har blitt utsatt for en god del klipp fra det, ja. Og man trenger ikke se programmet for å synes at konseptet er idiotisk. De beskriver konseptet sitt, og det høres idiotisk ut. Neste år lager de kanskje en oppfølger: "Da mennene dro". Og så viser de bare de kvinnfolkene som ikke klarer å skifte lyspære selv, ikke aner hvordan gressklipperen virker, og ikke klarer å skifte dekk på bilen. Gjerne med klovnemusikk i bakgrunnen. Hadde det blitt godtatt?
Butterball Skrevet 29. januar 2009 #22 Skrevet 29. januar 2009 Å ha sett et par klipp er vel sjeldent nok til å få et inntrykk av hvordan hele serien er... Jeg gleder meg til dette jeg, blir spennende å se hvordan det går med dem. Tror de kommer til å klare seg veldig bra, og jeg tror heller ikke dette programmet er ment for å henge ut menn som inkompetente og ubrukelige. (Og for min del må de gjerne lage en oppfølger som nevnt over, men jeg tror ikke klovnemusikk vil passe inn hverken der eller i denne serien.)
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #23 Skrevet 29. januar 2009 Neste år lager de kanskje en oppfølger: "Da mennene dro". Og så viser de bare de kvinnfolkene som ikke klarer å skifte lyspære selv, ikke aner hvordan gressklipperen virker, og ikke klarer å skifte dekk på bilen. Gjerne med klovnemusikk i bakgrunnen. Hadde det blitt godtatt? Gjerne.. Vel klovnemusikken hadde vel blitt litt plagsom, også hadde jeg ikke hørt alt det rare de hadde sagt. Husker de hadde et program (ikke hvilken kanal) hvor de hadde damer til å gjøre typiske "manne" ting. Har aldri ledd så mye, mange av de viste ikke engang hvordan man brukte en gressklipper.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #24 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har sett den engelske versjonen på bbc prime, det var ganske morsomt. De skulle i tillegg til at det daglige også lage en revy. var en del orginale løsninger på både barneoppdragelse og andre hverdagsproblemer, men alle kom bra ut av det og fedrene mente de kom nærmere barna sine enn de var før innspillingen. Gleder meg til denne serien. Husøya er jo et ganske lite samfunn hvor de fleste mennene er fiskere, og dermed jobber mye vekke hjemmefra, jeg tror det er flott at mennene får se at kvinnene ikke bare suller og ser TV når de er på havet. Pulverheksa
Gjest Infralove Skrevet 31. januar 2009 #25 Skrevet 31. januar 2009 Eg er ein av dei som er skeptisk. Som om menn er hjelpelause vesener utan damene sine. Det er jo slik dei framstiller det.
Gjest TittTitt Skrevet 31. januar 2009 #26 Skrevet 31. januar 2009 Når begynner dette teite konseptet da?
Gjest Gjest_Humla_* Skrevet 1. februar 2009 #27 Skrevet 1. februar 2009 Når begynner dette teite konseptet da? På tirsdag klokka 20.00
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 1. februar 2009 #28 Skrevet 1. februar 2009 Eg er ein av dei som er skeptisk. Som om menn er hjelpelause vesener utan damene sine. Det er jo slik dei framstiller det. Ja,nettop! Nå skal vi le av disse dumme gubbene som ikke klarer noe selv.Det er sjåvinisme,rett og slett!
Gjest tja Skrevet 1. februar 2009 #29 Skrevet 1. februar 2009 Jeg synes også konseptet er helt idiotisk. Det er på grensen til forkastelig. De plukker ut en gjeng tomsinger, og disse skal liksom representere hvordan menn har det uten kvinner? Det finner så utrolig mange dyktige fedre der ute. Og så driver dette programmet å bygger oppunder all slags idiotiske fordommer om at menn kan da ikke ta vare på hus og barn og er hjelpeløs uten en dame i huset. Hvordan hadde dere likt det om det heller kom en serie om hvordan kvinner skulle klare seg uten en mann til å forsørge dem? Hvor de plukket ut nek helt uten økonomisk styring, som ikke klarte å betale regninger selv, som ikke klarte å klippe plene selv, osv? Vel, med fare for å fornærme noen så tror jeg nok det finnes flere hjelpesløse mannfolk hva angår matlaging, barnepass og husarbeid enn det finnes hjelpesløse kvinnfolk hva angår egen forørgerevne og plenklipping. De fleste kvinner klarer seg eller hadde klart seg helt fint økonomisk, uten en mann. De fleste kvinner kan også klippe en plen. Men, og her kommer det springende punktet, knegg: de fleste kvinner tar også hovedansvaret for hus og barn. Med de konsekvenser det får for mannen, som blir mer eller mindre udugelig.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #30 Skrevet 1. februar 2009 Jeg tror ikke dette i hovedsak lages for å latterliggjøre menn som skal passe ungene sine alene i 10 dager, det konsentrerer seg nok mer rundt det å ta alle kvinnene ut av et helt samfunn for en liten tid. Det sies jo at uten kvinner stopper Afrika opp, prøv å tenk i de baner. Men jeg skal ikke uttale meg bombastisk før jeg har sett programmet, dette er bare mine oppfatninger.
Gjest Bond Skrevet 1. februar 2009 #31 Skrevet 1. februar 2009 Neste år lager de kanskje en oppfølger: "Da mennene dro". Og så viser de bare de kvinnfolkene som ikke klarer å skifte lyspære selv, ikke aner hvordan gressklipperen virker, og ikke klarer å skifte dekk på bilen. Gjerne med klovnemusikk i bakgrunnen. Hadde det blitt godtatt? Faktisk - jeg hadde gjerne sett dette! Jeg synes forøvrig også at det handler ikke om hjelpeløshet, men til dels 'alternative' løsninger. Ja, mennene klarer seg, men de gjør sikkert ting på en litt annen måte. Jeg er ganske sikker at jeg løser en del 'manneting' også på en måte som får samboeren til å riste hodet. Så det handler ikke om at de ikke greier seg, men at ting gjøres kanskje litt annerledes. Og selvfølgelig har du plukket ut menn som kanskje ikke har vært de mest hjemmekjære. Hva er det som er så provoserende? At det finnes menn som ikke tar akkurat halvparten av husarbeid/barneoppdragelse? Vi alle vet jo at de finnes, hvorfor er det da så provoserende å se dette fra en noen lunde humoristisk vinkel? Vi vet jo også at det finnes damer som ikke kan skifte dekk. Jada, de fleste kan, man absolutt ikke alle. Det er jo omtrent som å la seg provosere av Ungaren eller noe sånt - duh, vi alle vet jo at damer kan finne seg mann uten tv-serier, ikke sant?
Skylapp Skrevet 2. februar 2009 #32 Skrevet 2. februar 2009 Har dere sett det siden dere allerede vet at det er idiotisk? Signere.
Gjest never Skrevet 2. februar 2009 #33 Skrevet 2. februar 2009 Jeg ooooorker ikke mer reality! Så derfor kommer jeg ikke til å se på det.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #34 Skrevet 2. februar 2009 Ikke jeg heller. Bortsett fra 71 grader nord, da.
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 3. februar 2009 #35 Skrevet 3. februar 2009 -Har heller ikke inntrykk av at dette er for å drive gjøn med menn, tvertimot, heller for å sette fokus på alle de alternative og fantasifulle løsningene som menn kan komme med. Gleder meg. På en reklame for programmet fikk jeg med meg at en mann hadde hatt med seg et barn i pyjamas på fjelltur. Og hva så? Det var da mye viktigere at han tok barna med seg ut på en aktivitet i naturen. Og så lenge barnet ikke frøs, så betydde det vel ingenting?
#Angel# Skrevet 3. februar 2009 #36 Skrevet 3. februar 2009 Enig her. De ville aldri ha laget et program om kvinner som ikke klarer å mekke bil eller skifte sikringer. Men det har alltid vært mer stuerent å drive gjøn med menn enn med kvinner. Er vi litt hårsåre her, eller? Eg ville gjerne sett programmet "da mennene dro", hadde sikkert vore knall morsomt.
Gjest Miley Skrevet 3. februar 2009 #37 Skrevet 3. februar 2009 Må huske at dette ikke er "vanlige" menn. Disse jobber på sjøen, drar ut tidlig på natt og kommer sent hjem. De er ikke vant til å styre hjemme, de er vant å stå breibeint i en sjark.
Gjest Methuselah Skrevet 3. februar 2009 #38 Skrevet 3. februar 2009 Det burde komme en lov. Som forbyr slikt reality tv
Gjest ops Skrevet 3. februar 2009 #39 Skrevet 3. februar 2009 Reality fra bygde-Norge? Det var nok å se 2 minutter av dette programmet for å vite at jeg rett og slett ikke gidder! Orker ikke å se manne-menn fra Nord-Norge kløne seg gjennom 10 dager!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #40 Skrevet 3. februar 2009 Jeg synes programmet så langt var kjempebra, lo høyt mange ganger. Flere morsomme personligheter både blant mennene og kvinnene. Mange har egenskaper som i hvert fall jeg finner igjen både hos meg selv og blant mine venner. Syntes det var utrolig koselig når far og sønn spiste godteri og drakk brus i "hemmelighet". Gleder meg til fortsettelsen. Opplevde forøvrig ikke at noen ble negativt framstilt eller uthengt på verken den ene eller andre måten. Bare helt vanlige folk som får livet litt endret i 10 dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå