Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hei.

Jeg har selv begynt å tenke litt på at det hadde vært praktisk (økonomisk) og hyggelig å flytte sammen med min kjære nå til sommeren, da vi begge har fri fra studier osv. Uten å ha luftet dette, kom det tilfeldigvis opp noe som fikk han til å si: "hadde du spurt meg om vi skulle flytte sammen nå, ville jeg sagt nei til å flytte sammen"

Vi har vært sammen i 2 år +, og har et kjempebra forhold. I tillegg vet han at jeg sliter økonomisk med å leie alene, og resultatet kan bli å bo hjemme hos mamma og pappa. Frister ikke. Men jeg orker ikke kollektiv, har mistrivdes med det i to år, så nå er det nok. Flytter ut i juni.

Det er så frustrerende å tenke på at han ikke vil bo med meg! Angst for å binde seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest gest trådstarter
Skrevet

BTW, han er 24, jeg er 21!

Skrevet

Du kan jo begynne med å spørre han hvorfor han ikke vil da...

Skrevet

Trenger ikke være noe spesielt annet enn at han ikke ønsker å gå inn i det stadiet av livet helt enda.

Det er jo derfor man SPØR kjæresten om de vil flytte inn, fordi det er en mulighet at han ikke vil det helt enda.

Han føler seg kanskje ikke like klar på det området som du gjør.

Det er noe med det at når man flytter sammen med kjæresten så blir det ofte mye mindre av kameratkvelder med øl, playstation og snakke piss.

Du må bli mer ryddig, ta mer hensyn og har ikke egentlig noe sted for deg selv lenger.

Kanskje han rett og slett ikke er klar for å gi slipp på den friheten det er å ha sitt eget sted.

Han kan jo ikke flytte inn med deg bare fordi DU vil det og fordi det passer DIN økonomi.

Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Hei

Ta naa og slapp av.

Ifjor skulle jeg flytte i naerheten av kjaeresten, men han sa at han klarer ikke aa vaere samboer og han har vaert redd for aa binde seg, og sa at samboerskap blir ikke pa en god stund enda.

Jeg har etter dette ALDRI presset han, eller nevnt det i det hele tatt, jeg tenker, hvis jeg presser han sa vil han iallefall ikke! Og det er jo ikke det at han ikke liker deg, men han er ikke klar.

Ikke ta dette utover at ""vil ikke bo samme med meg".

Jeg syns ogsa at man ikke burde flytte sammen fordi det er praktisk okonomisk, men fordi man faktisk onsker og vil bo sammen. Hvis man gjor det for andre grunner kan det fort skjaere seg!

Na, ett aar etterpa, har han plutselig snudd pa flisa, og han har na spurt om jeg vil flytte inn med han i ny leilighet. Etter 0 press og snakk om det fra meg, er han na fullt klar for det :) og jeg er jo kjempeglad for at vi begge VIL, og at det ikke er av praktiske grunner.

Jeg var redd for at han var redd for aa binde seg, og jeg sa til han ( han var 26 ) at jeg kan ikke vente i 10 aar iallefall (humoristisk ) og han sa at det skjonte han, og det hapet han at jeg heller ikke skulle.

jo mindre du maser, jo mer tilfreds tror jeg han kan bli ved tanken.

Skrevet

Jg syns det er lurt å ikke flytte sammen jeg. spenningen blir borte, man deler alle hverdager. Det blir mindre av de gode samtalene og mer av: Kjøper du middag i dag?

Jeg er 20, og anger på at jeg gikk inn i et samboerskap så tidlig. Men gidder ikke flytte vekk fra han heller, siden jeg har det trygt og godt. Men savner sånn det var før.

Skrevet

"Jeg var redd for at han var redd for aa binde seg, og jeg sa til han ( han var 26 ) at jeg kan ikke vente i 10 aar iallefall (humoristisk ) og han sa at det skjonte han, og det hapet han at jeg heller ikke skulle."

...hehe... jeg sa det motsatte! "Jeg vil ikke flytte inn med deg før om 10 år eller noe! Du må bo alene først! Så slapp av" ...hehe...10 år er kanskje lenge, jeg overdrev litt...men fikk fram poenget mitt...om at jeg ikke har lyst til å flytte sammen med ham i nærmeste framtid... og det er ikke fordi jeg ikke liker ham! Bare fordi jeg liker det som det er...liker å bo selv...og har hørt mange skrekkhistorier om folk som flytter sammen for tidlig. Det er ikke noe stress! Man er jo "bundet" selv om man er "bare" sammen og ikke bor sammen også... er jo ikke det som er poenget

Skrevet

Synes det er en god ide å flytte hjem til far og mor,jeg. På den måten blir det mer naturlig at du er hos han (enn omvendt) og VIPS har dere gradvis flyttet sammen uten at dere engang selv har merket det... :lur:

La ting komme når det kommer (uten på mase). Bor du hjemme, så sparer du kanskje også penger. Og da kan du eventuelt begynne å spare til et felles hjem (mens du venter).

Skrevet

Kjempeflott at han er ærlig og sier at han ikke vil bo sammen med deg. Jeg var heller ikke klar til å bo sammen med kjæresten etter 2 år. Det hadde ingenting med han å gjøre, og heller ikke noe med at jeg ikke ville binde meg. Jeg ville rett og slett bo for meg selv. Det er jo mitt valg.

Som andre er inne på, det er ikke hans problem at du ikke vil bo i kollektiv, eller ikke har råd til å flytte i leilighet alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...