Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 I dag for aller første gang beit hunden min en mann i handa. Han skulle gi meg noe og hunden hopper opp og biter han. Jeg er så fortvilet nå at jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til. Bikkja er normalt veldig ivrig og hyper når det kommer andre mennesker som vil hilse på han. Lager masse lyder og er liksom bare glad..Han er nok ganske uoppdragen fordi han har vært mye syk i starten på livet sitt. Jeg har begynnt å tenke litt. Hvor mange ganger skal vi bortforklare oppførselen hans nå...unger er redd for han. Han er ikke spesiellt grei med de ungene som er redde. Det har hendt at han har hoppet på en av dem så de har falt. Unger som er trygg på han er han grei mot. Han har bitt katten vår i låret så den måtte sy også. Han er 4 år nå. han får turene sine,han får masse kos,han får litt hjerentrim også. Jeg forstår ikke helt hva som er feil..Jeg orker ikke tanken på å avlive han og jeg orker ikke tanken på å omplassere han men samtidig så er jeg livredd for at det skal skje noe som er enda værre. Hva gjør man egentlig når slike ting skjer?
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Oppsøk en adferdskonsulent (manimal.no f.eks). Stort mer er det ikke å si, du trenger hjelp av noen som vet hva de driver med og kan se hunden.
MonicaR Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Ta en titt på hundetrenerene på Turid Rugaas sine sider og finn en som befinner seg i ditt nærområdet og be om en privattime. www.turid-rugaas.no Milde, enkle og geniale metoder som fungerer som bare det.
Mamma1 Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Helt enig, og funker det ikke syns jeg du skal avlive den. Man kan ikke ha et slikt ansvar. Mannen han beit kunne faktisk ha krevd han avlivet, så syns du har vært i overkant heldig. Endret 20. januar 2009 av Mamma1
lovenemo Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Er det kanskje noe som feiler hunden? Få den sjekka hos veterinær og kontakt atferdsspesialist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå