~banshee Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Hei! Jeg lurer på en ting. Jeg er glad i kjøttdeig, og spiser det kanskje sånn en til to ganger i uka. Da gjerne krydret eller med tomater, løk og andre grønnsaker. I en gryte med salat til, eller som pastasaus. Problemet er at en liten stund etter hver gang jeg har spist det, får jeg løs mage og følelsen av at jeg må på toalettet og ta med meg en stor bok å lese der... Pluss at jeg føler at jeg blir litt bleik i ansiktet (temperaturen i ansiktet føles litt rar, på en måte, får ikke til å forklare det bedre). Likevel, det er jo så god mat! Er det flere som har det sånn? Er det vanlig?? Hmm
Annikken Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Prøv karbonadedeig istedenfor? Er visst mindre kuklover og grisehaler i den... har jeg hørt. Ikke ta meg 100% på dette
~banshee Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2009 Prøv karbonadedeig istedenfor? Er visst mindre kuklover og grisehaler i den... har jeg hørt. Ikke ta meg 100% på dette Takk for tipset, jeg kan jo prøve det!
Chanel.No5 Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Er enig med innlegget over, karbonadedeig er reinere kjøtt og bedre, prøv det. Kanskje kyllingkjøttdeig også er noe du kan forsøke mens du er i gang =)
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Prøv karbonadedeig istedenfor? Er visst mindre kuklover og grisehaler i den... har jeg hørt. Ikke ta meg 100% på dette Mmhhm, nå gleder jeg meg ekstra mye til å spise kjøttdeigen jeg skal ha til middag, som for øyeblikket ligger og tiner på kjøkkenbenken:P hahaha, huff:P
Annikken Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Mmhhm, nå gleder jeg meg ekstra mye til å spise kjøttdeigen jeg skal ha til middag, som for øyeblikket ligger og tiner på kjøkkenbenken:P hahaha, huff:P Hehehehe jeg VET ikke om det er sånt i kjøttdeigen da, men jeg har hørt at karbonadedeig har høyere andel "renere" kjøtt (altså muskler) Orker ikke søke på nettet nå, men karbonadedeig er hvertfall dyrere enn kjøttdeig, og musklene er jo den mest ettertraktede delen på dyret (hvertfall de store muskelgruppene). Så jeg tror nok det er en del mer småmuskler og annet smånips fra dyret i kjøttdeigen enn i karbonadedeigen. Jeg synes hvertfall karbonadedeig er spiselig, kjøttdeig klarer jeg bare ikke, det er liksom... luft
Gjest Kashmir Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har begynt å bruke karbonadedeig i steden for kjøttdeig. Jeg innbiller meg i hvert fall at det er sunnere og renere enn kjøttdeigen. Det er mer smak i den også.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 http://kinsarvik.no/VarevisningDetalj.aspx...at=62&grp=2 Fantastisk stoff, men om du er allergisk mot soya så vil det mildt sagt virke mot sin hensikt.
lovenemo Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Karbonadedeig er sunnere og bedre enn kjøttdeig, er ikke like bearbeidet eller noe sånt, hmm Kjøttdeig av kylling og svin er nok også et bedre alternativ Men det at du blir bleik, er det bare etter å ha spist måltid med kjøttdeig eller generelt? Det trenger jo ikke være kjøttdeigen, men noe av det du har har i sausen eller som tilbehør som gjør at kroppen din reagerer slik som den gjør.
Gjest Gjest_Vilde_* Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Har det samme problemet som ts. Har funnet ut at jeg må steke kjøttdeigen veldig mye. Altså steke den helt tørr og nesten svidd. Da går det bedre. Blir liksom veldig løs i magen umiddelbart etter å ha spist kjøttdeig som er sånn passe stekt. Hjelper ikke om den har kokt etterpå i en saus a la pastasaus.
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Hmm, kan ikke väre en form for allergisk reaksjon da? Jeg reagerer ikke slik på kjöttdeig, men hver gang jeg spiser pasta. Blir kald, föler at jeg blir likbleik, lös i magen etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå