Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i leid hus med andre leietagere nede i samme hus. Har akkurat kranglet med naboen nede.

Han er arbeidsløs, rusmisbruker, har ADHD og et forferdelig temperament.

Vi er en familie med to barn, og selvfølgelig blir det en del bråk av barna på ett og seks. Vi lever stort sett som normalt, men vi prøver å dempe oss, spesielt barna, når vi får følelsen av at det er litt vel mye.

I mårres kl 9.30 bråkte lillejenta med en sånn gå-vogn. Naboen brølte og dundret i vegger og tak (vårt gulv) så lillejenta begynte å hyle...

Senere gikk jeg ned, og spurte om det var oss han dundret til. Og han hisset seg opp med en gang, og ba meg reise dit pepperen gror. Jeg sa at han forstyrrer oss og barna mange ganger. Noen ganger går vi ned å ber han dempe seg, andre ganger lar vi det passere. Han sa da at vi vekker han hver søndagsmorgen kl 06.00, og det er rett og slett løyn. Vi er aldri så tidlig oppe, heldigvis.

Uasett, det hele endte med usakligheter og at han slamret døra igjen.

Jeg er litt redd for hva han kan finne på. Jeg vet ikke hvor uberegnelig han kan være. Burde jeg klage til personen som leier ut til både oss og naboen. Bør jeg si noe til politiet? Jeg føler det slik at om det skjer noe, f.ek. med bilen vår som er parkert utenfor, så er det mest sannsynlig naboen som har mistet grepet og gått berserk. Jeg er også redd for andre ting han kan finne på. Jeg skjønner jo at han har ikke gjort noe slikt ennå, men det er ubehagelig å gå rundt å føle at han kanskje kommer til å miste grepet helt og gjøre noe dumt.

Forresten så ble naboen hentet av politiet av ukjente grunner i går mårres og kom hjem utpå kvelden.

Jeg jobber hjemmefra, så jeg er dessverre her mye av tiden...

Hvordan takler man noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville varslet utleier.

Skrevet

Ta opp problemet med utleier ja!

Politianmeld dem om det blir for ille.

Men - desverre er det vanskelig å få kastet ut noen dersom de nekter å flytte.

Har värt gjennom samme greia her - 2 ganger! Heldigvis tok huseier oss seriöst, politiet tok oss seriöst, og etterhvert så flyttet de ut, siden de ikke orket at politet kom på döra hele tiden og huseier var skikkelig streng med dem.

Gjest Langsyne
Skrevet

Ja, når han er så vanskelig å forholde seg til og vanskelig å komme til enighet med blir det jo så vanskelig å møtes på hallveien. Har hatt en lik type nabo jeg og, helt umulig å komme frem til noe med. Jeg kunne forsøke å si at jeg ikke var hjemme den og den dagen, men uansett var det både bråk fra høyre,venstre og åvenpå. Av og til så sint at det ble skremmende for meg å åpne døra om det var han. Ekkelt med slike! Mens en annen rusmisbruker som jeg hadde til nabo engang, var snill og rolig som et lam, vi ble som regel enige og kom frem til ting. Snakk med utleier

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal ta kontakt med utleier i morgen, så får vi se.

Skrevet

Du flytter til et mer barnevennlig strøk

Skrevet
Du flytter til et mer barnevennlig strøk

Strøket er barnevennlig, men naboen er ikke det. Dessverre er leiemarkedet her jeg bor veldig lite, og vi er ikke i en posisjon til å kjøpe akkurat nå. Gleder meg til vi kommer oss herfra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...