Inwe Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg og sambo kunne tenke oss å dra til en europeisk by til sommeren. Men med tanke på at jeg er student har vi ikke all verdens av penger. Har noen noe å anbefale?
Gjest Charming Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Typisk romantisk tur, eller bare en stor-by i Europa hvor det er billig og reise og bo?
hufsa! Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Heia,Danmark for 2 er billig.Du kan velge opptil 4 netter med hotell med frokost,ferge med bil.Så kan du velge mellom div hoteller.Kjempekos.
*Annie* Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Det finnes jo så mange fantastiske flotte og billige byer i Øst-Europa, så der bare å velge å vrake. Selv holder jeg en knapp på Budapest!
Inwe Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Bare byferie Øst-europa høres fint ut. Vært i Praha så har lyst å dra et sted jeg ikke har vært. Køben og Danmark er koselig, men hvert der mange ganger. Endret 20. januar 2009 av Inwe
Gjest mermaid blues Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Kommer an på hvor i landet dere bor, men har dere mulighet til å reise fra Rygge eller Gardermoen er det masse muligheter med norwegian. Samboeren min og jeg var i Budapest rett før jul og betalte 1400,- hver for fly tur/retur og hotell i fem dager (4stjerners med gangavstand til Moskvaplassen). Szczecin i Polen (nord-vest, helt på grensa til Tyskland) er også en kjempespennende og veldig sjarmerende by som det er svært rimelig å oppholde seg i. Var der i ei uke og tok ut 1000 zloty (2500 NOK) som jeg faktisk hadde problemer med å bruke opp! Shoppa full kofferten, og spiste godt. Vi tok en dagstur til Berlin med tog, betalte 50 kr tur retur per pers med toget - det tok ca to timer hver vei. Riga har jeg også hørt er veldig rimelig, skal dit selv om en måned Anbefaler virkelig å sjekke norwegians hotell-tjeneste, bestiller man litt i forveien kan man få veldig gode rabatter Til Riga-turen betalte jeg totalt 720,- for dobbeltrom med internett i fire netter - midt i Riga sentrum, spa-fasiliteter og 4 stjerner.
*Annie* Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Hvis man skal ha det kjempebillig, er det nok veldig lurt å dra til Polen som det er anbefalt her. Krakow er det dyreste alternativet, det er billigere i Gdansk og utenfor byene er det sinnsykt billig. (går utifra at Szczecin er billigere enn Gdansk igjen - siden det ikke er like stor turistby).
Gjest Charming Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Kommer an på hvor i landet dere bor, men har dere mulighet til å reise fra Rygge eller Gardermoen er det masse muligheter med norwegian. Bor man først i det området anbefaler jeg også å reise fra Sandefjord Lufthavn Torp, her har vi jo direkteruter med Wizzair som også er veldig billig til både Katowice, Warszawa, Gdansk, Poznan, Kiev og Budapest. Wizzair.com <-- Det på forsiden som omtales som Oslo = Sandefjord
Inwe Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2009 Bor i Oslo, så Gardermoen er ikke noe prob å komme seg til. Takk for gode tips, skal sjekke det ut å se hva jeg finner
Pasha Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 kan anbefale tallinn. billig å reise og bo, og billig å leve der (ene stedet vi spiste betalte vi 200kr for forett+hovedrett og vin/øl for 2 personer)
*Annie* Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Bor man først i det området anbefaler jeg også å reise fra Sandefjord Lufthavn Torp, her har vi jo direkteruter med Wizzair som også er veldig billig til både Katowice, Warszawa, Gdansk, Poznan, Kiev og Budapest. Wizzair.com <-- Det på forsiden som omtales som Oslo = Sandefjord Takk for tipset! Ante ikke at man kunne komme seg SÅ billig til Kiev!!!
Vienn Skrevet 25. januar 2009 #12 Skrevet 25. januar 2009 Hjelp.. - håper flyprisen er selvkost og pluss, pluss.. - men er skeptisk. Blir nok veldig engstelig for flysikkerhet og greier, jeg. Betaler nok litt ekstra for å fly med hva jeg selv tenker er "safe" og ok. Kanskje litt skvetten og lett preget av katastrofe-tanker?
Pasha Skrevet 26. januar 2009 #13 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Dersom dere tenker på å reise fra torp så tenk på hvor mye ekstra tid/penger dere evt bruker på å komme seg dit og fra den flyplassen flyplassen evt lander på der. Er ikke sikkert det blir så mye billigere likevel. F.eks for et par år siden var vi mange som skulle til tyskland.. noen reiste fra torp og landet på en flyplass vel 3 timer fra der vi skulle. vi reiste fra gardermoen og landet på en flyplass ca 1 time fra der vi skulle. Vi hadde også mye bedre flytider enn dem (de reiste med ryanair, vi med lufthansa/sas).og prisen? vi betalte vel ca 500 kr mer en dem..og med tanke på flytider og ikke minst reisevei, så velger jeg enkelt gardermoen og betaler litt mer for selv flybilleten. det koster fort penger å komme seg til flyplasser langt unna og (bor mye nærmere gardermoen enn sandefjord) Endret 26. januar 2009 av Pasha
marsy Skrevet 27. januar 2009 #14 Skrevet 27. januar 2009 Man kan egentlig reise hvor som helst, så lenge man tenker litt lurt Hvis dere er fleksible er det bare å bestille flybilletter til det stedet dere finner billigste flybilletter i perioden dere kan reise! På Venere.com eller Hotels.com finner dere alltids et eller annet rimelig hotell. Spør her inne, eller let på TripAdvisor.com for tips. Leve rimelig: Spis lunsj i parken: kjøp med ferske rundstykker, litt ost og frukt og drikke - så har dere en romantisk piknik, og får litt sol også Det er alltid rimelige og gode restauranter å finne - selv i London, Paris eller Roma. Hemmeligheten er å kanskje lese seg litt opp på forhånd (TopTable.co.uk), og unngå turistløypa. Mange attraksjoner er gratis! I London er nesten alle museer gratis. I tillegg er det gratis filmvisninger på lerret i parker rundt om i byen på sommeren! Her er en hjemmeside om å oppleve London med slunken lommebok: London on a Budget Sightseeing er gratis, bare ta med en guidebok hjemmefra og gode sko
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå