Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Har nettopp fått vite at jeg og mannen min har fått invilget (nytt!) førstehjemslån! Vi kjøpte vår første leilighet i 2005 (og har fått solgt den nå), og dermed trodde jeg at vi hadde "oppbrukt" vår sjanse til å få nytt føstehjemslån..(?) Vi har lyst å kjøpe hus nå, men samtidig er jeg usikker slik markede er idag.. Noen sier at vi snart når bunnen i markedet (til sommeren). Andre mener bunnen ligger langt fram i tid, og om man kjøper nå vil man "tape" penger på dette. Hvem har rett, og hva bør man gjøre??? Selgeren betalte ca 800`for huset i 2003, og det ligger nå ute til 1,8mill! Hva bør vi evt by? (Har vært gjort en del oppussing, ja..) Er det lurt å benytte anledningen nå til å ta imot et nytt førstehjemslån, det er jo ikke sikkert vi får dette ved senere huskjøp?
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Har nettopp fått vite at jeg og mannen min har fått invilget (nytt!) førstehjemslån! Vi kjøpte vår første leilighet i 2005 (og har fått solgt den nå), og dermed trodde jeg at vi hadde "oppbrukt" vår sjanse til å få nytt føstehjemslån..(?) Vi har lyst å kjøpe hus nå, men samtidig er jeg usikker slik markede er idag.. Noen sier at vi snart når bunnen i markedet (til sommeren). Andre mener bunnen ligger langt fram i tid, og om man kjøper nå vil man "tape" penger på dette. Hvem har rett, og hva bør man gjøre??? Selgeren betalte ca 800`for huset i 2003, og det ligger nå ute til 1,8mill! Hva bør vi evt by? (Har vært gjort en del oppussing, ja..) Er det lurt å benytte anledningen nå til å ta imot et nytt førstehjemslån, det er jo ikke sikkert vi får dette ved senere huskjøp? By 1,5. Hvis selger sier nei, sitter dere på gjerdet og ser hva som skjer. Hvis boligen blir stående usolgt, kan dere jo by litt under første budet. Hvis boligen blir solgt, venter dere på neste mulighet. Det kommer alltid nye muligheter. Det eneste som er sikkert, er at prisene kommer til å fortsette å falle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå