camilla* Skrevet 20. januar 2009 #1 Del Skrevet 20. januar 2009 Bilen skal brukes mest til å kjøre til-fra jobb - er lang kjørevei. Har dere noen bilmodell å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 20. januar 2009 #2 Del Skrevet 20. januar 2009 Hva med en Peugeot 206?? Jeg har en sånn og er veldig fornøyd med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 20. januar 2009 #3 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvilken prisklasse snakker vi om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 20. januar 2009 skal kjøpe bruktbil, tenkte på rundt 100.000 kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 20. januar 2009 #5 Del Skrevet 20. januar 2009 Audi A2 har ekstremt lavt forbruk, men krever litt tilvenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 20. januar 2009 mm...audi hørtes dyr ut, men er kanskje det tryggeste alternativet blandt småbiler. mannen mener at kræsjer man med en småbil blir man død uansett hvilken type bil man kjører..stemmer det eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #7 Del Skrevet 20. januar 2009 Mitt tips er Toyota. Den mest driftssikre og mange typer og prisklasser å velge i. Den er også blant de sikreste om den ikke er den sikreste da.. Og så får du pengene igjen for den om du skal selge en gang. Nr to på min liste er Volvo... Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 21. januar 2009 #8 Del Skrevet 21. januar 2009 (...)mannen mener at kræsjer man med en småbil blir man død uansett hvilken type bil man kjører..stemmer det eller ikke?Han har jo et poeng, men det kommer naturligvis også an på hva man kræsjer med og hvor stor smellen er. Jo større bil man kjøper, jo bedre er selvsagt oddsene. (Og som oftest øker forbruket i takt med storleken). Bilkjøring innebærer en viss risiko. Sånn er det bare. Jeg synes det er bortkastet tid å bekymre seg for ulykker. Skjer det så skjer det. Selv har jeg en Passat stasjonsvogn, diesel. Den bruker 0,45 på mila på langkjøring. Du får et meget bra eksemplar for 100'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariehønen Skrevet 30. januar 2009 #9 Del Skrevet 30. januar 2009 Hva med en Hyundai Getz? Ble kåret til årets pendlerbil i 2007, bruker lite bensin og har 4 av 5 stjerne i Euro NCAP sikkerhetstest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 30. januar 2009 #10 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei Denne her er fin http://no.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Lupo Vi hadde en sånn og den brukte omtrent ingenting på mila, og kom seg fra overalt på glatt føre og den er en av de sikreste du får i den klassen. Lupo ble mye påkostet under produksjon, faktisk ble den så dyr at de sluttet å lage den, kostet visst omtrent like mye som å lage en Polo. Kjempegrei til og fra jobben bil, kan virkelig anbefale den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 30. januar 2009 #11 Del Skrevet 30. januar 2009 (...)Vi hadde en sånn og den brukte omtrent ingenting på mila, og kom seg fra overalt på glatt føre og den er en av de sikreste du får i den klassen. Lupo ble mye påkostet under produksjon, faktisk ble den så dyr at de sluttet å lage den, kostet visst omtrent like mye som å lage en Polo. Kjempegrei til og fra jobben bil, kan virkelig anbefale den Jeg visste ikke at det fantes stygge VW-er, men det er nå bevist at jeg tok feil, hehe. Hvis man utelukker 4WD og bakhjulstrekk, tror jeg nok dekk og sjåfør står for 99% av fremkommeligheten. Å si at bilen "kom seg fram overalt" blir nok for svada å regne er jeg redd. Hvor mye brukte den på mila? (0,4?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rally-sara Skrevet 30. januar 2009 #12 Del Skrevet 30. januar 2009 Renault Laguna har høy NCAP-score, og etter min mening et ufortjent dårlig rykte som bruktbil. Vår 1,9 l stasjonsvogn diesel-utgave bruker svært lite drivstoff (ca 0,45 l/milmpå langkjøring med fire voksne og fullt av bagasje i bilen). Den er svært behagelig å kjøre. Jeg tør påstå at den er både tryggere og mer komfortabel på langkjøring enn en Lupo. Du får et ok eksemplar av akkurat den motortypen jeg nevnte for litt over 100000. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Jeg sier meg enig med Kenneth i at sjåfør og dekk har MYE å si for vanlige personbilers framkommelighet på vinterføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelloKjersti Skrevet 31. januar 2009 #13 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg ville sjekket euroncap.com og lest på småbiler der. 4 av 5 stjerner holder for min del ikke, jeg vil ha 5 av 5. De deler også inn kroppen til både sjåfør og passasjer i soner, slik at du kan se hvor man risikerer størst skade (hode, bryst og mageregion er sånn sett mest kritisk å skade). http://www.dinside.no/520568/bruktbilene-d...-paa-7aaringene her kan du også lese om hvilke biler som er mest driftssikre, noe som også bør tas med i beslutningen. Gå så inn på finn, legg inn 100k som makspris og legg gjerne til andre kriterier også, som feks personbil/bensin/manuelt gir hvis det er det du er ute etter. Var i en frontkollisjon for en uke siden, så nå er plutselig sikkerhet et litt større tema enn tidligere. Må antagelig ha ny bil selv, så jeg leser så det griner om biler om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå