SkumGummi Skrevet 20. januar 2009 #1 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har kjøpt vogn, Simo Kombi i fargen brun. DENNE for å være helt nøyaktig. Idag tenkte jeg å dra i byen for å kikke på bla. vognpose og stelleveske, og lurer derfor på om noen har noen tips? Noen kriterier: - Bør stå i stil til vognen - Stellevesken bør ha mange lommer Er det andre ting jeg bør handle inn til vognen mens jeg er i gang? Jeg har tenkt å kikke på: - Myggnetting - Regntrekk - Saueskinn (SPØRSMÅL: Trenger man dette om sommeren og? Blir det ikke VELDIG varmt? Best å kanskje ha det om vinteren bare? - Laken til vognen Noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 20. januar 2009 #2 Del Skrevet 20. januar 2009 Saueskinn i vogna om sommeren er bra for det gjør at man får sirkulasjon rundt barnet med luft + at små barn har mer behov for varme enn oss, da de ikke regulerer dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 20. januar 2009 #3 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg vil anbefale en av to poser da, nemlig; EasyGrow/EasyKid og Voksi Urban Begge er to poser i en, altså du kan forlenge dem. Den ene delen passer perfekt i bagvogn, og den andre delen er kjempefin i sportsvogn. Personlig syns jeg den lange delen til Voksi Urban blir litt for lang. Jeg er hakket mer fornøyd med EasyKid-posen vår, men Voksi Urban er utrolig stilig da. Vi har den orange Voksi Urban til vår brune vogn, og det ser veldig bra ut. Den kommer også i en fin brunfarge for de som satser litt mer "safe". Samt turkis, svart og koksgrå. EasyKid/Grow får du også i mange fine farger, vi har den lavendelfargede. Grunnen til at vi har begge er fordi vi fikk EasyKid'en med på kjøpet da vi byttet vogn, og jeg har vært så fornøyd med den at jeg ikke har villet selge den. Begge posene har dunfyll, men VU'en har underlag i ull. Stellevesker har jeg liten peiling på, har bare hatt den ene som vi har hatt hele tida, og har vært fornøyd med den. Den er svart og kjedelig og av merket BabyTravel. Men den har funket utmerket til sitt bruk, og jeg har aldri savnet en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg vil anbefale en av to poser da, nemlig; EasyGrow/EasyKid og Voksi Urban Begge er to poser i en, altså du kan forlenge dem. Den ene delen passer perfekt i bagvogn, og den andre delen er kjempefin i sportsvogn. Personlig syns jeg den lange delen til Voksi Urban blir litt for lang. Jeg er hakket mer fornøyd med EasyKid-posen vår, men Voksi Urban er utrolig stilig da. Vi har den orange Voksi Urban til vår brune vogn, og det ser veldig bra ut. Den kommer også i en fin brunfarge for de som satser litt mer "safe". Samt turkis, svart og koksgrå. EasyKid/Grow får du også i mange fine farger, vi har den lavendelfargede. Grunnen til at vi har begge er fordi vi fikk EasyKid'en med på kjøpet da vi byttet vogn, og jeg har vært så fornøyd med den at jeg ikke har villet selge den. Begge posene har dunfyll, men VU'en har underlag i ull. Stellevesker har jeg liten peiling på, har bare hatt den ene som vi har hatt hele tida, og har vært fornøyd med den. Den er svart og kjedelig og av merket BabyTravel. Men den har funket utmerket til sitt bruk, og jeg har aldri savnet en annen. Takk for veldig allright svar! Men man bruker kun vognpose om vinteren (eller når det begynner å bli kaldt ute??) sant? Eller... Jeg venter i juni og ser for meg det hadde blitt varmt for skatten da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 20. januar 2009 #5 Del Skrevet 20. januar 2009 Veldig fin vogn de har kjøpt! Me lurte også litt på brun, men gjekk for svart Simo duo. Me fekk med ei Simo stelleveske med vogna, men eg veit ikkje heilt om eg kan anbefale den. Den er berre ei tynn lefse, med to rom, og stellematte. Men eg har sett andre Simo stellevesker som er 'rundere' og meir faste i stoffet, så det finst kanskje fleire typar. Eg har uansett tenkt å sjå etter vanlige store vesker som kan gjere nytten, og som eg også kan bruke uten vogn. Eg ser ikkje for meg at du har behov for vognpose i juni, men det vil du trenge til høsten/vinteren. Me har (fått) vognpose i lammeskinn, og det blir nødvendig no når vesla kjem. Seinare på våren tenker eg å bruke kun bånn av posen (overdelen kan tas av), og vanlig dyne. Tenker det er lettere å regulere varmen sånn. Me kjem til å bruke vogna som soveplass på dagtid. Ellers treng du myggnetting, regntrekk, dyne m/sengesett og evt. vognteppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 20. januar 2009 #6 Del Skrevet 20. januar 2009 Takk for veldig allright svar! Men man bruker kun vognpose om vinteren (eller når det begynner å bli kaldt ute??) sant? Eller... Jeg venter i juni og ser for meg det hadde blitt varmt for skatten da? Disse posene ville jeg kun brukt når det er kaldt ute. Man regulerer jo litt med hva man har på babyen inni posen også, men jeg ville ikke brukt de hvis det var mer enn 10 grader ute. Om sommeren har vi bare brukt dyne eller pledd. Jeg har også en sommerpose i foret fleece, som jeg fikk sydd på bestilling fra en nettbutikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. januar 2009 #7 Del Skrevet 20. januar 2009 Myggnetting og regntrekk er veldig lurt å ha. Om sommeren må du nesten ha myggnetting... Om sommeren trenger du egentlig bare dyne (evnt bare helseteppe e.el hvis det er veldig varmt) i vogna. Det finnes små laken man kan bruke i vogn, men det er også like greit å bruke samme laken som til sprinkelsenga (hvis du skal ha det). Den minste dynestørrelsen passer bra i vogna. Stelleveske synes jeg er noe overprisa tull, så det har ikke vi. Har ikke hatt behov for det heller. En vanlig veske fungerer like bra, bare den er såpass stor at man får plass til litt bleier, våtservietter, stelleunderlag osv. Du kan i alle fall spare mye på å la vær å kjøpe stelleveske. Sauskinn har ikke vi brukt i vogna, men det kan visst godt brukes om sommeren også. Jeg ville ikke latt min unge ligge på saueskinn i 30 plussgrader, men det får være opp til hver enkelt. Det kommer jo også veldig an på om du får en varm eller frysen unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 20. januar 2009 #8 Del Skrevet 20. januar 2009 Stelleveske synes jeg er noe overprisa tull, så det har ikke vi. Har ikke hatt behov for det heller. En vanlig veske fungerer like bra, bare den er såpass stor at man får plass til litt bleier, våtservietter, stelleunderlag osv. Du kan i alle fall spare mye på å la vær å kjøpe stelleveske. Kommer litt an på. Betalte 199,- for min stelleveske, og jeg har brukt den MYE. Hadde ikke fått plass til alt i en vanlig veske, men så har jeg alltid hatt med både ekstra skift, tøybleier (som tar litt mer plass enn vanlige papirbleier), våtservietter, gulpekluter osv osv. Dessuten kjekt med stelleunderlaget som følger med stelleveska, samt at den kan henges på vogna. Jeg tviler på at jeg hadde fått tak i en en vanlig veske i den størrelsen til samme pris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 20. januar 2009 #9 Del Skrevet 20. januar 2009 Vår gutt kom midt på sommeren. Vi hadde saueskinn i vogna, vi hadde hørt at det var fint å regulere temperaturen med. Over ham hadde vi bare en liten sommerdyne eller et helseteppe. Så ut som ungen hadde det fint oppi der Myggnetting har vi ikke brukt, men regntrekket som fulgte med vogna har vi brukt mye. Denne høsten sydde jeg en enkel vognpose som vi har brukt til nå, og sikkert hadde brukt resten av vinteren, hadde det ikke vært for at gutten har vokst ut av bagen sin. Min hjemmelagede pose er nok ikke varm nok uten bagen, så nå må vi spandere på oss en "ordentlig" pose snart. Vi kjøpte en Teutonia stelleveske som dobler som stelleunderlag når vi er på tur. Veldig praktisk, synes vi! Den kan henges på vogna og er med oss hver gang vi er ute og triller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. januar 2009 #10 Del Skrevet 20. januar 2009 Kommer litt an på. Betalte 199,- for min stelleveske, og jeg har brukt den MYE. Hadde ikke fått plass til alt i en vanlig veske, men så har jeg alltid hatt med både ekstra skift, tøybleier (som tar litt mer plass enn vanlige papirbleier), våtservietter, gulpekluter osv osv. Dessuten kjekt med stelleunderlaget som følger med stelleveska, samt at den kan henges på vogna. Jeg tviler på at jeg hadde fått tak i en en vanlig veske i den størrelsen til samme pris Bare vanligvis koster stellevesker 7-800 kr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linnah Skrevet 20. januar 2009 #11 Del Skrevet 20. januar 2009 ser at noen er kritiske til denne testen, men her kan du lese en teste som var på tv2hjelper deg for noen uker (?) siden. (Ps. jeg har ingen erfaring med dette, kom bare på testen da jeg så denne tråden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 20. januar 2009 #12 Del Skrevet 20. januar 2009 Stelleveske synes jeg er noe overprisa tull, så det har ikke vi. Har ikke hatt behov for det heller. En vanlig veske fungerer like bra, bare den er såpass stor at man får plass til litt bleier, våtservietter, stelleunderlag osv. Du kan i alle fall spare mye på å la vær å kjøpe stelleveske. Men har du veskedilla som meg, så synes du stellevesker er helt genialt. Jeg elsker min Skip Hop Duo, til tross for høy pris så synes jeg den var verdt hvert øre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. januar 2009 #13 Del Skrevet 20. januar 2009 Vognpose har jeg ingen formening om siden vi ikke har dette, men jeg er veldig fornøyd med min Skip Hop Dash Deluxe stelleveske. Synes den er akkurat passe romslig (vil ikke ha for stor veske heller, det er jo begrenset hva man trenger å ha med), veldig greit inndelte rom og ikke minst har den medfølgende stellematten vært veldig nyttig ved flere anledninger. Jeg kjøpte den forøvrig på internett til ca 400 kroner, som er under halv pris av det den selges for i Norge og det synes jeg var bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. januar 2009 #14 Del Skrevet 20. januar 2009 Men har du veskedilla som meg, så synes du stellevesker er helt genialt. Jeg elsker min Skip Hop Duo, til tross for høy pris så synes jeg den var verdt hvert øre Hehe joda, det kommer jo an på hvor mye penger man vil/kan legge i det bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 20. januar 2009 #15 Del Skrevet 20. januar 2009 Vi har en Allerhand Messenger bag. Har ikke begynt å bruke den ennå, men den har i alle fall mange rom,stellematte og er laget i et slitesterkt materiale. Dessuten er det en bag både mannen og jeg er villig til å bære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. januar 2009 #16 Del Skrevet 20. januar 2009 Når det gjelder poser, er jeg veldig fornøyd med vår gamle arva skinnpose fra jeg var liten Tror de finnes ennå hos Nøstebarn? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lillebille_* Skrevet 20. januar 2009 #17 Del Skrevet 20. januar 2009 Me har (fått) vognpose i lammeskinn, og det blir nødvendig no når vesla kjem. Seinare på våren tenker eg å bruke kun bånn av posen (overdelen kan tas av), og vanlig dyne. Tenker det er lettere å regulere varmen sånn. Me kjem til å bruke vogna som soveplass på dagtid. Hvilket merke er vognposen deres? Lyst på en i saueskinn, og hørtes greit ut å kunne dele den:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #18 Del Skrevet 20. januar 2009 Som vognpose hadde jeg gått for Voksi Urban. Har også sommerbarn, født i aug, og er kjempegla i den posen nå. Stellevesketips: Mossisuss finnes også i rosa dersom du venter jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 20. januar 2009 #19 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvilket merke er vognposen deres? Lyst på en i saueskinn, og hørtes greit ut å kunne dele den:) Me har Kaiser lammeskinnspose langhåra. Simo sin lammeskinnspose kan også delast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 20. januar 2009 #20 Del Skrevet 20. januar 2009 Tar du deg en tur på nybaktmamma.com, så finner du et eget barnevognunderforum der. Det de ikke vet om stellevesker og vognposer er ikke verd å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå