Gå til innhold

en gjeng på kino alene - hvilken alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kunne dere ha latt barna deres gå på kino uten at dere/noen voksne var med?

Er det forskjell på om de er to eller åtte barn som går?

Vet de er individuelt på hvordan barna er og modning. Men man kan jo stole på at sitt eget barn ikke finner på noe tull, mens man stoler ikke helt på noen av de andre barna...eller omvendt.

Dette er blitt diskutert i klassen blandt noen foreldre. Lurer på hva dere mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ganske så lei av barnefilmer etter noen år, så jeg mener å huske at ungen min og venner fikk gå alene fra 8-års alder.

Da kjørte jeg til kinoen, gikk på kafé mens de så film, og hentet når filmen var slutt.

Fra 10-11-års alder fikk de lov å ta buss til byen til de tidlige forstillingene, men med strenge regler for hvilke buss som skulle tas hjem igjen. :)

Skrevet

Jeg bodde utenfor byen (mao. tok det ca. 1t med buss for å komme meg til den ene enden av byen, for så å bytte buss eller gå til den andre enden der kinoene er.)

Når jeg var ca. 11-12 (siste årene på barneskolen) så kjørte en av foreldrene oss til kinoen og hentet oss etter (har aldri tenkt over hva de gjorde i mellomtiden hihi). Når jeg begynte på ungdomsskolen kunne vi ta buss inn, se tidlig film og spise pizza etterpå (evntl. før) og ta en bestemt buss hjem igjen. Hvis filmen var litt senere så gjalt hentes-av-foreldre regelen fortsatt, og vi måtte spise pizza først ;)

Jeg kan ikke huske at noen spurte om kino uten foreldre før vi var på slutten av barneskolen :)

Skrevet

Barna her er 10-11 år og noen foreldre vil sende dem (8 stk) alene på kino, men kjøre/hente selvsagt. Noen av guttene er veldig bråkete og litt bajas, så det er dem noen er utrygge på hvordan de vil oppføre seg under filmen.

Derfor ønsker de en voksen tilstedet.

Skrevet (endret)

I så fall er det vel greit å ha en voksen tilstede. Nå er jeg ganske vant med tenåringer som ødelegger hele kino-opplevelsen med bråk, mobiler, høy snakking og kasting av poppkorn, men hvis noen foreldre i utgangspunktet tror at barna deres kan finne på å gjøre noe slikt så trenger de jo ikke å slippe løs barnet helt enda. :)

Og 8 stk. er vel garantioppskrift for at noen skal "tøffe" seg ;) Så da har jeg vel svart på om jeg tror det er forskjell på om det er 2 eller 8 barn som går.

Hvis jeg hadde stolt på at mitt barn kunne oppføre seg, så ville jeg latt barnet bli med gjengen. Hvis jeg ikke hadde stolt på barnet mitt så måtte jeg nok tenkt meg nøye om og hatt en streng prat på forhånd.

Kanskje en eller to foreldre kan sitte noen rader bak den første gangen? For å se hvordan det går? :P

Har ingen andre gode ideer :)

Endret av Phaedra
Skrevet

Det er ikke foreldrene til "urokråkene" som tror barna vil bråke/tøffe seg, men foreldrene til de andre barna.

Det er de som også kommer med forslag om å sitte noen rader bak, hvor de andre foreldrene mener man bør "slipper barna" og at noen er alt for "høne-mammar".

Så egentlig stoler alle på barna sine, men noen stoler ikke på andres barn. .Og de vil da ødelegge for alle, menes

Skrevet
Barna her er 10-11 år og noen foreldre vil sende dem (8 stk) alene på kino, men kjøre/hente selvsagt. Noen av guttene er veldig bråkete og litt bajas, så det er dem noen er utrygge på hvordan de vil oppføre seg under filmen.

Derfor ønsker de en voksen tilstedet.

De bør i allefall ta seg en skikkelig alvorsprat med barna før kinoen.

Skrevet

Jeg fikk gå alene på kino når jeg var.. tja 10-11 - da ble vi hentet og kjørt. Vi var en hel gjeng som alltid hang sammen, og da var vi alle sammen der. Men tok vel kanskje toget tidlig, vi fikk lov til å gjøre det fra vi var 11 ca.

Uansett; var flere av oss som var skikkelige bajaser osv, men vi oppførte oss fint på selve kinoen. Selvom vi var fullstendig gale ellers, og gjorde ting jeg nå ser tilbake på og håper mine barn aldri vil gjøre, i alle fall ikke før de er myndige...

Uansett; det er jo ikke noe problem å ha med en voksen, da. Bare ikke plasser denne voksne på samme sted som barna! et annet sted i rommet, heller. Så kan man ha kontroll om noe skulle skje, men ungene får være i fred også. :)

Tror det går helt bra uansett jeg, er bare å være i nærheten hele tiden, f.eks. på kafe!

Skrevet

Hva med å "tilfeldigvis" gå på samme forestilling? Og sitte en rad eller to bak, slik at ungene ikke nødvendigvis får med seg at det er noen der som passer på. Hvis det ikke skjer noe ille, så er det jo bare å fortsette som om det var tilfeldig og at de er alene.

Skrevet
Jeg var ganske så lei av barnefilmer etter noen år, så jeg mener å huske at ungen min og venner fikk gå alene fra 8-års alder.

Da kjørte jeg til kinoen, gikk på kafé mens de så film, og hentet når filmen var slutt.

Fra 10-11-års alder fikk de lov å ta buss til byen til de tidlige forstillingene, men med strenge regler for hvilke buss som skulle tas hjem igjen. :)

Samme her... Alene på kinoen fra 8-årsalderen, men hentet og brakte. Alene til byen og kino fra 10-11 årsalderen. Hvor mange de er har ikke spilt noen rolle, bare det er ålreite barn som ikke finner på masse tull. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...