Gå til innhold

Bare live musikk i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde planer om å spille av en sang i kirken via CD, men så hører vi mange si at det kan vi nok bare glemme da mange kirker ikke gir lov til dette.

Vi har ikke bestemt oss for kirke enda, men kunne godt tenkt oss å spille av en sang før jeg kommer inn...helt umulig?

Hva har dere fått beskjed om?

Eventuelt hva koster det å leie en som synger et par sanger under vielsen? Feks ave maria eller liknende.

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er umulig, men jeg regner med at grunnen til at ihvertfall noen kirker ikke tillater dette er pga lov om opphavsrettighet og dermed kostander opp mot TONO. På den annen side er jo en vigsel et privat arrangement og da burde det ikke være et problem....

Kan du ikke sende en mail til kirken du skal gifte deg i for å forhøre deg om dette er mulig eller ikke? Det kan jo hende det går greit :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor enkelte kirker ikke tillater dette med CD, men når det gjelder solist så må vi betale 2000 kr for to sanger. Hun er meget profesjonell og har en del konserter i vårt distrikt.

Skrevet

Er det ingen venner eller familiemedlemmer som er musikalske og kan spørres? Det er veldig hyggelig med personlige musikkinnslag.

Skrevet

i begravelsen til pappa i sommer spilte vi av en sang fra cd i kirken. skulle da tro det gikk ann i bryllup og!?! men er vel mer stemning med live-musikk da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...