Gå til innhold

hvorfor tar ikke enkelte hintet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når en person møter det samme om og om igjen i sitt liv, kommer ikke overens med lege, sosialen og nav, systemet, jordmor, barnehage, skole, jobb, kommuner her og der, og ellers folk rundt seg. og alle "svikter" hun og blir "dolket" i ryggen hele tiden, stoler ikke på noen og tar raske beslutninger ang folk og føler seg truet av omtrent alt som blir sagt og gjort. det er alltid synd i henne og hun har alltid rett i ting, alt handler om henne stort sett også!

de personene som "svikter" hun har i krangler fortalt hva de mener om hun, at hun dramatiserer noe sinnsykt og de blir lei rett og slett og orker ikke mer av hun!

man blir tappet for energi!

hvorfor kan ikke hun og sikkert mange flere også ta hintet??

hvorfor kan ikke folk stoppe opp og tenke at kanskje det ligger noe i det de alle sammen har sagt??? og LÆRE av det!!!

hvorfor er det verden som går mot henne og ikke hun som har en helt fjern måte og forholde seg til verden på??

hva skal man si til sånne folk???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi folk som du beskriver her ikke har det bra. Når jeg leser det du skriver så er det som om du skulle beskrevet ei venninne av meg. Ja du har rett, all energi suges ut av deg når du omgås denne personen, og i de fleste tilfeller så ender denne personen med å ha et temmelig ensomt og vanskelig liv.

Men når det gjelder å ta et hint, så er ikke alltid dette så lett. I min venninnes tilfelle, så ver hun et resultat av et traumatisk liv. Alle har forskjellige reaksjonsmønster, og hennes mønster ble å være en sint og kranglete person. Hun klager på absolutt alt, jeg tror dette har blitt så vanlig for henne at hun ikke merker det selv. Slitsomt for alle rundt. Det er svært vanskelig for en person som er i en slik situasjon, å se seg selv. Det innebærer å måtte konfrontere alle følelser og hendelser, og for mange er dette en jobb de kvier seg så for, at de heller velger å gå rundt som sinnatagger. Dårlig løsning, men mange syns dette er en "trygg" løsning, for å slippe seg selv.

Slike folk trenger noen som setter seg ned og prater rolig med dem, og beholder roen når personen "klikker", og prøve å få dem til å åpne øynene.

Om dette er tilfelle om personen du beskriver, vet jeg ikke, men det finnes alltid en forklaring på hvorfor er som de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...