Gå til innhold

Å sende mail til barnehage

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mamma_*
Skrevet

Har funnet en privat barnehage ikke så alt for langt unna der vi bor.

Har noen bekjente som har barna sine der og de er kjempefornøyd.

Har sett i endel tråder at mange mener man burde ringe barnehagen for å øke sjansnen til å få plass. Jeg må innrømme at dette er en telefon som ikke frister veldig å ta og tenkte kanskje jeg kunne sende de en mail isteden.

Men hva i all verden skal jeg skrive?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har funnet en privat barnehage ikke så alt for langt unna der vi bor.

Har noen bekjente som har barna sine der og de er kjempefornøyd.

Har sett i endel tråder at mange mener man burde ringe barnehagen for å øke sjansnen til å få plass. Jeg må innrømme at dette er en telefon som ikke frister veldig å ta og tenkte kanskje jeg kunne sende de en mail isteden.

Men hva i all verden skal jeg skrive?

Skriv en rask presentasjon av dere selv og barnet. Og skriv gjerne at du har hørt mye bra om barnehagen, og ønsker at ditt barn skal gå der.

Gjest Wrangler
Skrevet

Hos oss må man uansett søke via bydelen/kommunen for å få plass. Det gjelder de fleste private barnehager.

Men det er ingenting i veien for å spørre om barnehagen har ledig og andre eventuelle spørsmål du har til barnehagen.

Mail er fint i travel hverdag, for da kan man svare når man har tid.

Men hos oss øker det IKKE sjansene for å få barnehageplass. Vi følger søknadskriteriene uansett.

Og angående hva du skal skrive: spør om det du lurer på! Om de har ledig plass, hvordan opptak skjer og hva du nå enn er opptatt av. (noen er opptatt av mat, bemanning, antall barn. andre om man er mye ute eller driver med musikk, etc etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...