Gå til innhold

Når kan vi ha sex igjen?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja - kjæresten min går på antibiotika på grunn av klamydia; Hvor lenge bør vi vente før det er trygt å ha sex igjen?

Jeg så på Haukland sykehus' nettside at de frarådet sex, selv med kondom, den første uken etter behandling, men det gjaldt den første kuren, og kjæresten min må ta en oppfølgingskur med antibiotika i en uke på grunn av at den første kuren ikke virket - gjelder dette rådet fremdeles da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han spurte ikke legen :kjefte:

Og så tenke jeg kanskje noen her vet, det er som oftest svar å få her. Men om ingen vet, spørs det om ikke han blir nødt til å ringe legen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, håper du også har fått behandling først og fremst!!

Har hørt at Olafia klinikken anbefaler at man ikke har samleie i det hele tatt under behandlingen (de gir ofte en kur på 1 uke, i mot hva som var vanligere tidligere med engangsdose) - etter avsluttet kur er det lurt å bruke kondom til man har tatt kontrol for å bekrefte at det er borte. Kjedelig hvis en av dere ikke er kvitt det og smitter den andre igjen!! Man kan ta ny test etter 3 - 4 uker mener jeg, tar man det før det kan døde bakterier angivelig gi falskt positivt resultat!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også fått behandling, og fikk "the all clear" da vi leverte inn ny prøve, men kjæresten må ha ny kur. Vi bruker selvsagt kondom til vi begge har blitt friske, men vi syntes rådet her om å ikke engang ha sex med kondom før etter en uke etter avsluttet behandling høres litt lenge ut :sjenert:

Men det er kanskje det lureste - vi får heller finne på andre gøyale ting så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært sammen lenge eller?

Det er jo en seksuelt overførbar sykdom, så hvis han ikke fikk den av deg, hvem...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testa meg for klamydia og jeg har det IKKE :) Men hvordan er det...kan man "kreve" at kjæresten gjør det samme før man begynner med sex uten kondom? Han kan vel ikke vite om han har det eller ikke... og hvis han ikke har det, da kan ingen av oss få det, for den er seksuelt overførbar, sant..? Men om han har det, så vil han gi det til meg... og det vil jeg jo ikke...kan jo bli steril og greier... Hva har folk her gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg har testa meg for klamydia og jeg har det IKKE :) Men hvordan er det...kan man "kreve" at kjæresten gjør det samme før man begynner med sex uten kondom? Han kan vel ikke vite om han har det eller ikke... og hvis han ikke har det, da kan ingen av oss få det, for den er seksuelt overførbar, sant..? Men om han har det, så vil han gi det til meg... og det vil jeg jo ikke...kan jo bli steril og greier... Hva har folk her gjort?

I disse tider syns jeg ikke det burde være noe problem å få typen din til å teste seg også.. Konsekvensen er jo som du nevner mye verre for jenta om hun får det enn at han går for lenge med det.

Olafia klinikken i Oslo er gratis å få gjort sånne type prøver.

Jeg fikk med min nåværende på Olafia uten noe problem, det var betryggende for begge parter da vi var ferske i forholdet. Han hadde ingen motforestillinger mot det, skjønt jeg hadde kanskje et litt anet utgangspunkt da jeg året før fikk fjernet livmorhalsen pga tidlig kreftstadie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...