Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet
:ler:

Lurer på om de leier ut sleder til bruk for hjemfrakting av maling og undertegnede. Det er fortsatt en del snø igjen, i alle fall i hagene til folk.

Ellers vet jeg om en som påtar seg turer med damer i pulk. Kanskje han kan hjelpe deg med maling og sånn også? :sexy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvistlakk og heftgrunn er bra. Hvis noen lister skal males bør du nok male alle, ellers blir det rart. Blir som å fylle silikon i leppene uten å bruke Botox på rynkene, lzm...

Men nu for tiden heter standard listfarge altså Bomull, og den anbefaler jeg. Du bør da ha en farge på veggen som ikke gjør listfargen skitten. Glansgrad 40, halvblank. Men dette vet Den Flinke Malingsdamen. :)

Topp.

Jeg har hørt at det nå finnes heftgrunn med innebygget kvistlakk. :fnise: Fleip eller fakta?

Bomull skal bli, og en farge som ikke gjør bomullen skitten (ikke lysere, med andre ord?). Alle lister males. Sukk. Men det gjør jeg til slutt. Jeg får starte med å få et nytt overblikk over alle hvitfarger (for tusende gang). Deretter bare feier jeg over de dørene og den gangen oppe, for å komme litt i gang. Å rydde stua ser jeg nemlig ikke helt frem til.

Skrevet
:kose:

Felles skjebne, felles trøst, sier jeg bare. Men jeg skal jobbe samtidig i tillegg. :grine:

Å huff da! Jobbe skal jeg i alle fall ikke. :troest:

Ellers vet jeg om en som påtar seg turer med damer i pulk. Kanskje han kan hjelpe deg med maling og sånn også? :sexy:

Åhå, han kan få hjelpe til med både det ene og det andre. :hjerter:

Skrevet

Jeg visste heller ikke det der med bomullen. *imponert*

Skrevet
Topp.

Jeg har hørt at det nå finnes heftgrunn med innebygget kvistlakk. :fnise: Fleip eller fakta?

Bomull skal bli, og en farge som ikke gjør bomullen skitten (ikke lysere, med andre ord?). Alle lister males. Sukk. Men det gjør jeg til slutt. Jeg får starte med å få et nytt overblikk over alle hvitfarger (for tusende gang). Deretter bare feier jeg over de dørene og den gangen oppe, for å komme litt i gang. Å rydde stua ser jeg nemlig ikke helt frem til.

Det er fakta, gett. :tommelsmil:

Den ikke lenger så hemmelige hvitfargen: A-base, BN5 P12 (10 l.) Glansgrad 10 er fint på vegg.

Skrevet

Oi, det var fansy kode! :overrasket:

Skrevet (endret)
Jeg visste heller ikke det der med bomullen. *imponert*

Har mann med nær fortid som butikksjef på byggevarehus... :)

Endret av Bodillen
Skrevet
Oi, det var fansy kode! :overrasket:

Det er enheter på brekkfarge. BN står for brekkfarge, 5 er antall enheter, P står for brekkfarge og 12 for antall enheter. Viktig å få med at det er blandet ut ifra A-base.

Skrevet

Veldig fancy kode. Jeg aner ikke hva A-base er, men det vet de nok i butikken.

Jeg trenger maling både for tre og tapet, men det lar seg gjøre, ikke sant?

Og Aricia, jeg trodde jeg hadde kopiert din kode, men det har jeg nok ikke, hvis den ikke er 0505-Y20R?

Skrevet
Og Aricia, jeg trodde jeg hadde kopiert din kode, men det har jeg nok ikke, hvis den ikke er 0505-Y20R?

Stemmer det. Muligens med en S foran - visste ikke at det var så avgjørende, men Bodillen kan kanskje forklare? :sjenert:

Skrevet
Veldig fancy kode. Jeg aner ikke hva A-base er, men det vet de nok i butikken.

Jeg trenger maling både for tre og tapet, men det lar seg gjøre, ikke sant?

Det lar seg gjøre. Men det vet Malingsdamen (den lille lyse med litt avslepen dialekt) alt om.

Skrevet
Stemmer det. Muligens med en S foran - visste ikke at det var så avgjørende, men Bodillen kan kanskje forklare? :sjenert:

Nei, ikke for din farge. S'en, som i Bomullskoden, indikerer at dette er en oppgradert/ny variant - i dette tilfellet av Egghvit.

Skrevet

Du er jaggu meg KGs svar på Otto Robsahm, Bodillen! *imponert*

Skrevet

Tusen takk, Bodillen og Aricia! :) Uvurderlig hjelp. Jeg skal ta en siste (?) forhøringsrunde i morgen, hvis jeg rekker det på formiddagen. Hvis ikke får det bli til uken.

I morgen skal jeg på middagsdate ute. :nigo: Dessuten ser det ut til at jeg muligens skal litt bort likevel. Så nå spørs det hvor streng jeg klarer å være med meg selv når det gjelder malingen.

Skrevet

Du er jo en malingsguru, Bodillen! :pls:

Skrevet

Er det snekker-Otto? Moren min er svært fascinert av mannen og snakket veldig mye om ham i en periode. :fnise:

Jeg er også veldig imponert!

Skrevet (endret)

Du er jo en malingsguru, Bodillen! :pls:

:fnise: Otto Robsahm, faktisk. Akkurat den mannen jeg aller helst vil sammenlignes med!

Det er nok min bedre halvdel som skal ha æren for all denne kunnskapen, altså. Han bare øser ut av seg! :fnise:

Endret av Bodillen
Gjest Yihaa
Skrevet
Så nå spørs det hvor streng jeg klarer å være med meg selv når det gjelder malingen.

Lydbok!

Da går det som en lek!

Skrevet
Lydbok!

Da går det som en lek!

Det var lurt. Men har jeg noen? Låne kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...