Aricia Skrevet 3. april 2009 #1941 Del Skrevet 3. april 2009 Trillebag er lurere enn ryggsekk! Og takk for tips! Den rødløkskompottsaken så veldig fristende ut, så den tror jeg at jeg vil prøve. Jeg har lyst på tradisjonell lammestek også, men det blir kanskje litt mye lam? Men det er jo en del dager, særlig hvis alle måtider skal inntas her. Det er jo fortsatt ikke helt sikker på. Rdøklsokompiott? :klø: Riktignok er jeg litt brisen, men... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. april 2009 Forfatter #1942 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) PS: Fortell alt om veggmaling! Alt om veggmaling: I bilen til pøbelsara sammen med Honesty (jeg tror det muligens var før Elastica og Donpedro kom?) sa jeg, sitat: "Nå bare DRITER jeg i det og maler alt med egghvitt". Og det tror jeg at jeg står for. Hvor galt kan det gå? Jeg skal male en stue og en soveromsgang, pluss en del dører og lister. Ideelt sett også tak, men det tror jeg at jeg utsetter. Dessuten skal hele yttergangen totalrenoveres, med nytt gulv og nye plater på veggene, men det trenger jeg hjelp til. Overflatene er delvis tredører, trepanel og tapet av to ulike typer, men det er i ulik etasje. Jeg tror jeg trenger mange trillebager. Jey! På med solkrem og solbriller og kvikklunsj i ryggsekken og labbe ivei! Juhu! Jeg har av og til ryggsekk, faktisk. Rdøklsokompiott? :klø: Riktignok er jeg litt brisen, men... ? Så jeg på feil oppskrift? Jeg surfet litt rundt der inne mens jeg først var i gang. Tillegg: neida, men det var jo kanskje ikke rødløkskompott, det var saus. Jeg leste nok litt fort. Endret 3. april 2009 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. april 2009 #1943 Del Skrevet 3. april 2009 Hastverk er lastverk! *konser* Alt om veggmaling: I bilen til pøbelsara sammen med Honesty (jeg tror det muligens var før Elastica og Donpedro kom?) sa jeg, sitat: "Nå bare DRITER jeg i det og maler alt med egghvitt". Og det tror jeg at jeg står for. Hvor galt kan det gå? Jeg skal male en stue og en soveromsgang, pluss en del dører og lister. Ideelt sett også tak, men det tror jeg at jeg utsetter. Dessuten skal hele yttergangen totalrenoveres, med nytt gulv og nye plater på veggene, men det trenger jeg hjelp til. Overflatene er delvis tredører, trepanel og tapet av to ulike typer, men det er i ulik etasje. Jeg tror jeg trenger mange trillebager. Egghvit, assa? Jeg har et fin kremhvit å foreslå, om du føler deg litt dristig og vill og gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 3. april 2009 #1944 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Og jeg har en spesialblandet hvitfarge i huset mitt som eg kan vurdere å frigi koden til... Ikke for grå, og ikke for gul. Og husk nå endelig på at egghvit og eggehvit er to forkjellige hvitfarger... Egghvit 0502-Y er den som tidligere ble brukt som standard "hvit" på listverk/dører. I dag bruker man S 0502-Y, Bomull. Litt mer gult i enn før. Eggehvit er den som ofte brukes på vegger. Endret 3. april 2009 av Bodillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. april 2009 Forfatter #1945 Del Skrevet 3. april 2009 Hastverk er lastverk! *konser* Egghvit, assa? Jeg har et fin kremhvit å foreslå, om du føler deg litt dristig og vill og gal. Og jeg har en spesialblandet hvitfarge i huset mitt som eg kan vurdere å frigi koden til... Ikke for grå, og ikke for gul. Og husk nå endelig på at egghvit og eggehvit er to forkjellige hvitfarger... Egghvit 0502-Y er den som tidligere ble brukt som standard "hvit" på listverk/dører. I dag bruker man S 0502-Y, Bomull. Litt mer gult i enn før. Eggehvit er den som ofte brukes på vegger. Å herreguuud, nå blir det vanskelig igjen. Jeg visste ikke at egghvit og eggehvit var to forskjellige. Jeg har brukt den ene på lister før, tror jeg? Men blir eggehvit for hvit på vegger? Lysforholdene er jo svært ulike, fra bare vinduer til ingen vinduer. Er din spesialfarge mindre hvit Bodillen? Jeg har jo lest om din varme, hvite, Aricia. Og jeg liker jo varm og hvit og kremfarget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. april 2009 #1946 Del Skrevet 3. april 2009 Nå gjør vi livet enda vanskeligere for Fresi, Bodillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. april 2009 #1947 Del Skrevet 3. april 2009 Haha, simultanposting! Og jeg hadde rettt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 3. april 2009 #1948 Del Skrevet 3. april 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 3. april 2009 #1949 Del Skrevet 3. april 2009 Å herreguuud, nå blir det vanskelig igjen. Jeg visste ikke at egghvit og eggehvit var to forskjellige. Jeg har brukt den ene på lister før, tror jeg? Men blir eggehvit for hvit på vegger? Lysforholdene er jo svært ulike, fra bare vinduer til ingen vinduer. Er din spesialfarge mindre hvit Bodillen? Jeg har jo lest om din varme, hvite, Aricia. Og jeg liker jo varm og hvit og kremfarget. Hvis du opplyste om at du skulle bruke den til lister da du kjøpte den, så har du nok fått egghvit. Skal du male lister i de rommene du skal male hvite nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. april 2009 Forfatter #1950 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg går i malingsbutikk i morgen den dag og sjekker egg og egge pluss Ariciafargen (tror jeg har notert koden) pluss muligens den hemmelige Bodillenfargen? Ja, og så vet jeg jo hva som skjer, jeg kommer til å bli overmannet av alle mulige andre farger også, dessuten ulike malingstyper, og så har vi det gående igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 3. april 2009 #1951 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg går i malingsbutikk i morgen den dag og sjekker egg og egge pluss Ariciafargen (tror jeg har notert koden) pluss muligens den hemmelige Bodillenfargen? Ja, og så vet jeg jo hva som skjer, jeg kommer til å bli overmannet av alle mulige andre farger også, dessuten ulike malingstyper, og så har vi det gående igjen. Neida, det går så fint, så. I hvert fall hvir du går i rett butikk, til Den Flinke Malingsdamen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. april 2009 Forfatter #1952 Del Skrevet 3. april 2009 Hvis du opplyste om at du skulle bruke den til lister da du kjøpte den, så har du nok fått egghvit. Skal du male lister i de rommene du skal male hvite nå? Det er mange, mange år siden listene ble malt, så det er vel muligens sånn at jeg må male dem nå? Helst vil jeg sette det bort til slavene. Noen lister er umalte, så de bør sikkert også males. Tror kanskje ikke dette er gjort på en uke? Og egentlig vil jeg ha et rolig og innbydende hjem i påsken, ikke et rotete malingshjem. Uhu. Jeg kan kanskje begynne med dørene? Heftgrunn med kvistlakk og egghvit? Eggehvit? Litt høy glansgrad (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. april 2009 Forfatter #1953 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Neida, det går så fint, så. I hvert fall hvir du går i rett butikk, til Den Flinke Malingsdamen... Siden stikkordet her er "gå", så skal jeg jo ikke gå så langt. Tror du at de har Flink Malingsdame der? Alternativt skal jeg ut og farte på mandag, så da kan jeg gå i andre butikker. Eller overlate det til Slavefar, men da kan jeg jo ende opp med hva som helst. Endret 3. april 2009 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. april 2009 #1954 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg går i malingsbutikk i morgen den dag og sjekker egg og egge pluss Ariciafargen (tror jeg har notert koden) pluss muligens den hemmelige Bodillenfargen? Ja, og så vet jeg jo hva som skjer, jeg kommer til å bli overmannet av alle mulige andre farger også, dessuten ulike malingstyper, og så har vi det gående igjen. Been there, done that. Eggehvit i påsken er perfekt! Det er et tegn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. april 2009 #1955 Del Skrevet 3. april 2009 Siden stikkordet her er "gå", så skal jeg jo ikke gå så langt. Tror du at de har Flink Malingsdame der? Tips: Hvis du ikke velger 10 cm høye hæler, klarer du å gå lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. april 2009 Forfatter #1956 Del Skrevet 3. april 2009 Been there, done that. Eggehvit i påsken er perfekt! Det er et tegn! Eggehvit i påsken, eventuelt post-påske. Jeg har tatt ut ferie etter påske, og den skal brukes til maling. Meg er det synd på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 3. april 2009 #1957 Del Skrevet 3. april 2009 Det er mange, mange år siden listene ble malt, så det er vel muligens sånn at jeg må male dem nå? Helst vil jeg sette det bort til slavene. Noen lister er umalte, så de bør sikkert også males. Tror kanskje ikke dette er gjort på en uke? Og egentlig vil jeg ha et rolig og innbydende hjem i påsken, ikke et rotete malingshjem. Uhu. Jeg kan kanskje begynne med dørene? Heftgrunn med kvistlakk og egghvit? Eggehvit? Litt høy glansgrad (?) Kvistlakk og heftgrunn er bra. Hvis noen lister skal males bør du nok male alle, ellers blir det rart. Blir som å fylle silikon i leppene uten å bruke Botox på rynkene, lzm... Men nu for tiden heter standard listfarge altså Bomull, og den anbefaler jeg. Du bør da ha en farge på veggen som ikke gjør listfargen skitten. Glansgrad 40, halvblank. Men dette vet Den Flinke Malingsdamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. april 2009 Forfatter #1958 Del Skrevet 3. april 2009 Tips: Hvis du ikke velger 10 cm høye hæler, klarer du å gå lenger. Lurer på om de leier ut sleder til bruk for hjemfrakting av maling og undertegnede. Det er fortsatt en del snø igjen, i alle fall i hagene til folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 3. april 2009 #1959 Del Skrevet 3. april 2009 Siden stikkordet her er "gå", så skal jeg jo ikke gå så langt. Tror du at de har Flink Malingsdame der? Alternativt skal jeg ut og farte på mandag, så da kan jeg gå i andre butikker. Eller overlate det til Slavefar, men da kan jeg jo ende opp med hva som helst. Nei, du skal nok ikke gå så langt. Og de har virkelig FLink Malingsdame der. Men bare èn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. april 2009 #1960 Del Skrevet 3. april 2009 Eggehvit i påsken, eventuelt post-påske. Jeg har tatt ut ferie etter påske, og den skal brukes til maling. Meg er det synd på. Felles skjebne, felles trøst, sier jeg bare. Men jeg skal jobbe samtidig i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå