Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Yihaa
Interessant. Det minner litt om han som klagde på teksten på en av Tines kartonger (han hadde angivelig forsøkt å åpne kartongen opp ned siden det sto at den måtte vendes før åpning). Tenk å avsløre sin totalt tørre humor og mangel på fritidssysler på den måten!

Hmmmm... Jeg synes det høres ut som om han gjorde dette på tull, jeg. Og jeg synes at det var ganske morsomt gjort. ;)

Fresi, godt du ikke har falt i vannet!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg "sukk"? Jeg mente "jiha!"

Åffer sover dere?

Jeg har vært våken i over en time, men ikke si noe til de andre. Jeg skulle nemlig "sove ut" i dag. Det innebærer vel egentlig mer enn fem timers søvn, vil jeg tro. Jeg er håpløst A-menneske, rett og slett, og ifølge en viss eks både en heks og sjikkeli ekkel om morgenen.

Jaja, det kunne vært verre. :fnise:

Neste gang tar vi hos meg, ikke sant? Ny veranda og nå også velfungerende toalett. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang tar vi hos meg, ikke sant? Ny veranda og nå også velfungerende toalett. :nigo:

Ja, for da kan jeg også være med :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jeg "sukk"? Jeg mente "jiha!"

Åffer sover dere?

Det er selvføklgelig fristende å peke på detaljer som at det var midt på natta og en vekkerklokken innstilt på 06.30, med påfølgende jobbing. Men det er kanskje ubetydligheter? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært våken i over en time, men ikke si noe til de andre. Jeg skulle nemlig "sove ut" i dag. Det innebærer vel egentlig mer enn fem timers søvn, vil jeg tro. Jeg er håpløst A-menneske, rett og slett, og ifølge en viss eks både en heks og sjikkeli ekkel om morgenen.

Jaja, det kunne vært verre. :fnise:

Gjerne! :hoppe:

Ja, for da kan jeg også være med :hoppe:

:hoppe:

Det er selvføklgelig fristende å peke på detaljer som at det var midt på natta og en vekkerklokken innstilt på 06.30, med påfølgende jobbing. Men det er kanskje ubetydligheter? :ler:

Ubetydeligheter. :fnise:

Takk for sist, gnädige Frau!

Takk for sist! Koselig, men kort.

Jeg hadde det helt strålende hyggelig i går, man overlevde operaen og fikk god bevertning hos en viss kaklehøne. Sjokoladetrøflene fra Honesty var intet mindre enn himmelske, verinnens suppe var nydelig, og I borbonien innfridde som vanlig. Selv gjorde jeg en liten innsats som spåkone, noe jeg er ganske godt fornøyd med selv om jeg amatørmessig nok hadde lagt igjen utstyret hjemme.

I dag har jeg bare latet meg. Leser om damen i Botswana, men det er noen år siden sist og etter maninsk opptelling og gjennomleting av huset ser jeg at jeg nok har gått glipp av forrige bok. Sånt kan jeg få alvorlige nevroser av, og det er plutselig ikke like stas å lese denne. Man må jo lese i rekkefølge! Så da blir det bokhandel på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha hjemmepåske, forhåpentligvis med innlagt veggmaling (grøss). Men hva skal vi spise? Tenåringen kommer onsdag, så før det kan jeg jo spise hva som helst. butikkene er åpne når som helst. Å planlegge innkjøp er ikke helt min stil, men nå må jeg jo. Tenåringen får en venninne på besøk, men det er helt uvisst hvor mange dager, selvsagt (det er sikkert helt uvisst om det blir en eller to venninner også). Hun skal sannsynligvis på et lite besøk selv, men det er jo helt uvisst, selvsagt. Jeg får sannsynligvis mannebesøk, men det er helt uvisst når og hvor lenge, selvsagt. På toppen av dette må jeg ha litt rom for muligheter for besøk av små Gucci-vesker og dessuten rom for spontant å kunne invitere noen på middag (særlig, men jeg vil ha det likevel).

Det blir mye mat, det. :sjenert: Hvordan skal jeg få alt i hus uten bil? Jeg vil ha masse vin også. Og krimbøker og gule lys. Og utenlandsk øl som man kan drikke i solveggen.

Og hva slags mat, lissom? Et obligatorisk lammemåltid påskeaften? Hva med resten? Jeg er blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Du lider av samme planleggingsvegring som meg :ler:

Jeg bare kjøper masse ingredienser, helt uten mål og mening, så pønsker jeg ut sånn i siste liten hva jeg skal lage :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lider av samme planleggingsvegring som meg :ler:

Jeg bare kjøper masse ingredienser, helt uten mål og mening, så pønsker jeg ut sånn i siste liten hva jeg skal lage :fnise:

Det gjør nemlig jeg også. :sjenert: Og så plutselig står jeg der og vil lage noe og mangler en helt sentral ingrediens, for eksempel basilikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha hjemmepåske, forhåpentligvis med innlagt veggmaling (grøss). Men hva skal vi spise? Tenåringen kommer onsdag, så før det kan jeg jo spise hva som helst. butikkene er åpne når som helst. Å planlegge innkjøp er ikke helt min stil, men nå må jeg jo. Tenåringen får en venninne på besøk, men det er helt uvisst hvor mange dager, selvsagt (det er sikkert helt uvisst om det blir en eller to venninner også). Hun skal sannsynligvis på et lite besøk selv, men det er jo helt uvisst, selvsagt. Jeg får sannsynligvis mannebesøk, men det er helt uvisst når og hvor lenge, selvsagt. På toppen av dette må jeg ha litt rom for muligheter for besøk av små Gucci-vesker og dessuten rom for spontant å kunne invitere noen på middag (særlig, men jeg vil ha det likevel).

Det blir mye mat, det. :sjenert: Hvordan skal jeg få alt i hus uten bil? Jeg vil ha masse vin også. Og krimbøker og gule lys. Og utenlandsk øl som man kan drikke i solveggen.

Og hva slags mat, lissom? Et obligatorisk lammemåltid påskeaften? Hva med resten? Jeg er blank.

Hos oss er det alltid lam første påskedag. Hvis dere er mange til bords, er jo lammestek enkelt og greit, faktisk. En annen mulighet er braiserte lammeskanker, feks lage osso buco av lammeskanker - da har man grønnsaker, saus og kjøtt i ett, og trenger bare ris (evt risotto) eller potetmos som tilbehør. Praktisk. Eller kanskje denne?

Bacalao er også en grei påskerett til mange, synes jeg. :)

Og hvordan du skal få mat og ikke minst drikke i hus uten bil burde du jo vite, synes jeg: trillebag! :rope::klaske:

:sjarmor:

*sjyller på cavafylla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hos oss er det alltid lam første påskedag. Hvis dere er mange til bords, er jo lammestek enkelt og greit, faktisk. En annen mulighet er braiserte lammeskanker, feks lage osso buco av lammeskanker - da har man grønnsaker, saus og kjøtt i ett, og trenger bare ris (evt risotto) eller potetmos som tilbehør. Praktisk. Eller kanskje denne?

Bacalao er også en grei påskerett til mange, synes jeg. :)

Og hvordan du skal få mat og ikke minst drikke i hus uten bil burde du jo vite, synes jeg: trillebag! :rope::klaske:

:sjarmor:

*sjyller på cavafylla*

:fnise:

Trillebag er lurere enn ryggsekk!

Og takk for tips! Den rødløkskompottsaken så veldig fristende ut, så den tror jeg at jeg vil prøve. Jeg har lyst på tradisjonell lammestek også, men det blir kanskje litt mye lam? Men det er jo en del dager, særlig hvis alle måtider skal inntas her. Det er jo fortsatt ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsketurer! :tommelsmil::kaklehone:

Jey! På med solkrem og solbriller og kvikklunsj i ryggsekken og labbe ivei! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...